Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har store planer om å begynne å spise sunnere. Har lest en del artikler på nett, men de fleste er motsiende, dårlig skrevet, og skrevet på amerikansk selv-hjelp-stil (mao. reklameannonser med påstander uten bevis, osv.). Derfor tenker jeg å handle meg en bok om emnet, men det ser ut som at mange av bøkene er skrevet i samme stil. Er det noen som har anbefalinger til en bra bok om ernæring, trenger ikke å være lettleste (til amazon kindle)?

Jeg ser ikke etter en bok om slanking, men en vitenskapelig skrevet bok om ernæring, med begrunnelser for hvorfor vi trenger visse typer mat, vitaminer, etc.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med skolebøker? Jeg har en slik ernæringsbok for Helse og Sosial, mye god informasjon om hvordan ting fungerer.

Skrevet

Hva med skolebøker? Jeg har en slik ernæringsbok for Helse og Sosial, mye god informasjon om hvordan ting fungerer.

Skolebøker var en god ide! Kan du poste navnet på boken (og/eller forfatter)?

Skrevet

Dennehar jeg i bokhylla, og synes den er bra. Men den er den eneste ernæringsboka jeg noen gang har lest i, så jeg har jo ikke noe sammenlikningsgrunnlag.

Her er i alle fall innholdet.

Men du burde kanskje avvente til Bergans kommer på banen med mer kvalifiserte annbefalinger! :)

• Liker 1
Skrevet

Dennehar jeg i bokhylla, og synes den er bra. Men den er den eneste ernæringsboka jeg noen gang har lest i, så jeg har jo ikke noe sammenlikningsgrunnlag.

Men du burde kanskje avvente til Bergans kommer på banen med mer kvalifiserte annbefalinger! :)

Takk for tipset! Dette var akkurat det jeg var på jakt etter. Skulle gjerne hatt den på kindle (evt. pdf), men får se om jeg ikke handler meg en papirbok allikevel. Evt. bruke innholdsfortegnelsen som et utgangspunkt for å finne en bok på amazon.

Skrevet

Øh, mine anbefalinger er stort sett bare sære, men takk likevel :)

Jeg liker også den boka du lenket til. Drevon sin bok synes jeg blir et snev for "folkelig" (men fyren har peiling, for all del), og Mari Nes sin bok har jeg ikke lest.

Hvis engelskspråklige bøker er ok så kan du prøve deg på "Human Nutrition: An Introduction" (lenke)

Det er en ganske lettlest bok som gir god oversikt og som ikke er for massiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...