AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Hvor mye har man lov til å tjene i året utenom det man får fra lånekassen?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #2 Skrevet 12. mai 2011 Tror etter det jeg leser på lånekassen at grensen ligger på 140 823,- brutto.
Gjest Nadezhda Skrevet 12. mai 2011 #3 Skrevet 12. mai 2011 http://www.lanekassen.no/Hovedmeny/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Inntekt-og-formue-/
Annikken Skrevet 12. mai 2011 #4 Skrevet 12. mai 2011 (endret) Dersom du klarer deg på bare halvt studielån, bør du vurdere å ta opp fullt lån bare det ene halvåret i året. Da kan du tjene godt over 300 000 uten at det har noe å si. Dette er selvsagt kun for de som liker å jobbe og studere hele tiden og aldri ha fri Ulempen er at renta vil løpe når du ikke har lån. Så spørs om det er noe poeng i lengden. Endret 12. mai 2011 av Annikken
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #5 Skrevet 12. mai 2011 Tusen takk for svar!:-) Litt flau over at jeg ikke klarte å finne det selv da jeg var inne på lånekassens sider tidligere..
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #6 Skrevet 12. mai 2011 Dersom du klarer deg på bare halvt studielån, bør du vurdere å ta opp fullt lån bare det ene halvåret i året. Da kan du tjene godt over 300 000 uten at det har noe å si. Dette er selvsagt kun for de som liker å jobbe og studere hele tiden og aldri ha fri Ulempen er at renta vil løpe når du ikke har lån. Så spørs om det er noe poeng i lengden. Skal bare gå på skole et år, fra August til Juni, så da blir det støtte kun 6 av kalendermånedene hvert av årene.. Dersom jeg har forstått det riktig kan jeg da tjene 350.000/360.000? Sett ut ifra den tabellen det er linket til over i et annet innlegg..
Annikken Skrevet 12. mai 2011 #7 Skrevet 12. mai 2011 Skal bare gå på skole et år, fra August til Juni, så da blir det støtte kun 6 av kalendermånedene hvert av årene.. Dersom jeg har forstått det riktig kan jeg da tjene 350.000/360.000? Sett ut ifra den tabellen det er linket til over i et annet innlegg.. Det er sånn jeg tolker det hvertfall. Men det kan jo være lurt å sjekke for sikkerhets skyld.
UllaG Skrevet 12. mai 2011 #8 Skrevet 12. mai 2011 Det stemmer. Da jeg gikk fra en fullstidsstilling til å bli student med deltidsstilling mottok jeg kun støtte ett semester det året og inntektsgrensen ble dermed høyere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå