Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye har man lov til å tjene i året utenom det man får fra lånekassen?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror etter det jeg leser på lånekassen at grensen ligger på 140 823,- brutto.

Skrevet (endret)

Dersom du klarer deg på bare halvt studielån, bør du vurdere å ta opp fullt lån bare det ene halvåret i året. Da kan du tjene godt over 300 000 uten at det har noe å si. Dette er selvsagt kun for de som liker å jobbe og studere hele tiden og aldri ha fri :P

Ulempen er at renta vil løpe når du ikke har lån. Så spørs om det er noe poeng i lengden.

Endret av Annikken
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar!:-) Litt flau over at jeg ikke klarte å finne det selv da jeg var inne på lånekassens sider tidligere..

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du klarer deg på bare halvt studielån, bør du vurdere å ta opp fullt lån bare det ene halvåret i året. Da kan du tjene godt over 300 000 uten at det har noe å si. Dette er selvsagt kun for de som liker å jobbe og studere hele tiden og aldri ha fri :P

Ulempen er at renta vil løpe når du ikke har lån. Så spørs om det er noe poeng i lengden.

Skal bare gå på skole et år, fra August til Juni, så da blir det støtte kun 6 av kalendermånedene hvert av årene.. Dersom jeg har forstått det riktig kan jeg da tjene 350.000/360.000? Sett ut ifra den tabellen det er linket til over i et annet innlegg..

Skrevet

Skal bare gå på skole et år, fra August til Juni, så da blir det støtte kun 6 av kalendermånedene hvert av årene.. Dersom jeg har forstått det riktig kan jeg da tjene 350.000/360.000? Sett ut ifra den tabellen det er linket til over i et annet innlegg..

Det er sånn jeg tolker det hvertfall. Men det kan jo være lurt å sjekke for sikkerhets skyld.

Skrevet

Det stemmer. Da jeg gikk fra en fullstidsstilling til å bli student med deltidsstilling mottok jeg kun støtte ett semester det året og inntektsgrensen ble dermed høyere.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for hjelpen alle sammen!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...