Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har skaffet meg en Iphone og er blitt så skuffet over den. Alt jeg bruker koster jo penger. Jeg har alltid hørt mye på radio. Nå koster det penger. Er helt sjokkert. Noen som vet litt mer om meg på dette området. Koster det også å høre på Ipoden? Koster det å gå inn på Itunes også? Dette ble jo masse masse utgifter. Tror jeg vil ha gammeltelefonen min tilbake.

Noen som har kjennskap til Iphone og som kan forklare meg litt rundt dette. Har jeg mistforstått eller koster alt penger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koster ikke penger å bruke iPoden, heller ikke gå inn på iTunes, bare hvis du kjøper noe (men dette må betales med korte ditt). Finnes vel apps for radio... kan hende at det koster penger, men er i så fall et engangsbeløp.

Skrevet

Koster ikke penger å bruke iPoden, heller ikke gå inn på iTunes, bare hvis du kjøper noe (men dette må betales med korte ditt). Finnes vel apps for radio... kan hende at det koster penger, men er i så fall et engangsbeløp.

Jeg lastet ned apps for nrk og det koster penger å høre på. Jeg snakket nå med min operatør. Det er utrolig skuffende, fordi jeg hører så mye på radio overalt. Dette er jo et stort minus med Ipone. Hadde jeg vist dette, hadde jeg aldri kjøpt den.

Skrevet

Du kan sikkert høre på vanlig radio (type motta signaler uten å gå innom telefonlinjen/3g/..), med øreklokkene som antenne e.l. Det kan jeg hvertfall med min Android-telefon. Har ikke iPhone noe innebygd funksjonalitet for slikt?

Skrevet

Du kan sikkert høre på vanlig radio (type motta signaler uten å gå innom telefonlinjen/3g/..), med øreklokkene som antenne e.l. Det kan jeg hvertfall med min Android-telefon. Har ikke iPhone noe innebygd funksjonalitet for slikt?

Tror ikke det. Han svarte negativt da jeg spurte min mobiloperatør. Men han virket ikke helt stø, sa at han ikke kjente godt nok til Iphone. Håper noen her kjenner til det.

Skrevet

Datatrafikken koster penger selv om appen i seg selv er gratis; radioappen må koble seg til 3G-nettet for å utføre oppgaven sin.

Jeg skjønner forsåvidt at det er skuffende hvis du ikke kan så mye om dette, men en iPhone er ingen radio, og det står heller ikke i noen av spesifikasjonene at den har en innebygd radio. iPhone har både plusser og minuser, akkurat som alle andre telefoner. Hvis radio er en viktig del av en telefon for deg så burde du ha sjekket om iPhone hadde radio før du kjøpte den.

Mange radioprogrammer legges ut som podcasts på iTunes, og de er gratis. Du kobler telefonen din til et trådløst nettverk (det har du kanskje hjemme?), og laster ned podcasts via iTunes. Da kan du høre på dem når som helst og hvor som helst uten at det koster deg penger.

Skrevet

Iphone har ikke FM radio - det hadde sikkert din gamle telefon...

Skrevet

Carrot sitt forslag :jepp:

• Liker 1
Skrevet (endret)

slett

Endret av Micolina
AnonymBruker
Skrevet

Tydelig du ikke har lest spesifikasjonene før du handlet.

For det er helt klart at iPhone ikke har innebygget radiomottaker (FM eller RDS). Altså må du koble deg til nettradio med tilhørende databruk, og eventuell kostnad avhengig av abonnement.

iTunes er selvsagt gratis. Men abhengig av kilde vil du kunne måtte betale for musikken eller videoene du har der inne.

Skrevet

Tydelig du ikke har lest spesifikasjonene før du handlet.

For det er helt klart at iPhone ikke har innebygget radiomottaker (FM eller RDS). Altså må du koble deg til nettradio med tilhørende databruk, og eventuell kostnad avhengig av abonnement.

iTunes er selvsagt gratis. Men abhengig av kilde vil du kunne måtte betale for musikken eller videoene du har der inne.

Nei, jeg har aldri lagt skjul på at jeg ikke har lest spesifikasjonene godt nok. Noe jeg selvsagt ikke har. Tok det som en selvfølge at det var radio. Men det er dumt å tenke at noe er selvfølge.

Skrevet

Når det gjelder Apple-produkter er ingenting en selvfølge :P

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde også tatt det som en selvfølge at det var radio. Greit å vite ettersom jeg lurte på å bestille meg en iPhone.

Gjest Consensio
Skrevet

Det koster ikke å høre på radioen dersom du er tilkoblet et trådløst nettverk.

Du kan gå inn på apps og trykke slik at det bare vises de apps som er gratis. Der finner du masse radiokanaler.

Hører selv på Bandit, p3 m.m. men selvfølgelig så koster det dersom jeg ikke er tilkoblet mitt trådløse nettverk lengre. Akkurat som med surfing på mobilen.

Det koster ikke å bruke selve iTunes heller, men skal du kjøpe låter så koster jo det selvfølgelig penger.

Har du iPod touch så gjelder det samme der også.

Jeg bruker min iPod Touch hele tiden og betaler ikke en krone for noe av det jeg bruker.

Når jeg ikke har tilgang på nett så hører jeg på musikk som jeg har lagt inn på den. Er jeg hjemme eller i bilen så bruker jeg det trådløse nettverket (har et i bilen også ja)

Jeg bruker kun apps som er gratis, bortsett fra Angry Birds som jeg kjøpte :fnise: Litt hekta på det spillet ja :sjenert: Men det kostet vel 6 kr eller noe.

Skrevet

Jeg tenker ikke på situasjoner jeg er hjemme og tilknyttet mitt private nettverk, men i de situasjoner hvor jeg er utenfor mitt hjemmenettverk. Trasige greier dette.

Skrevet

Du har ikke mulighet til å bytte telefonen da?

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt....du må få deg et abbonement som har inkludert surfing i månedsprisen. Typisk er gjerne 500 MB eller enda mer,om du ønsker. De fleste operatørene selger slike.

Skal du høre på radio så streamer jo den via vanlig gsm-signal....

Du kan ikke ha et vanlig abbonement på iPhone,da blir du jo ruinert,da den sender og mottar store mengder data hele tiden.

Stjelenor har flere du kan velge i,du betaler et par hundre kroner i måneden med innlagt mengde megabyte i surfing.

• Liker 1
Gjest Elyssa
Skrevet

Hei

Jeg har skaffet meg en Iphone og er blitt så skuffet over den. Alt jeg bruker koster jo penger. Jeg har alltid hørt mye på radio. Nå koster det penger. Er helt sjokkert. Noen som vet litt mer om meg på dette området. Koster det også å høre på Ipoden? Koster det å gå inn på Itunes også? Dette ble jo masse masse utgifter. Tror jeg vil ha gammeltelefonen min tilbake.

Noen som har kjennskap til Iphone og som kan forklare meg litt rundt dette. Har jeg mistforstått eller koster alt penger?

Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Skjønner du ikke at det koster penger å gå på internett med mobilen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...