Gå til innhold

Nesten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ble nylig nesten presset av veien av en bil på størrelse med en semitrailer (svært anleggsbil ) da han glemte å se i blindsonen da han skiftet fil.

Greide imidlertid å bremse såpass mye ned at alt som røyk på bilen jeg kjørte var sidespeilet.

Lurer imidlertid på hva som kunne skjedd hvis bilene ikke hadde gått ordentlig klar av hverandre og han hadde kjørt ordentlig inn i meg ? Hadde jeg bare havnet i grøfta da eller kunne noe enda værre da skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt kunne det gått mye værre. Men hvorfor plage deg selv med hva som kunne gått galt? Både du og annleggsbulsjåføren slapp unna med skrekken. Du har lært deg hvorfor du aldri skal ligge i blindsonen til en tungbil og han i tungbilen har lært seg hvor viktig det er å begynne å gi tegn til filskifte mye tidligere, samt sjekke ekstra godt i speilene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi lå ved siden av hverandre i hver vår fil . Tror ikke det hadde hjulpet noe , for min del , om han hadde slått på blinklyset , før han kjørte på meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du lært at du ikke skal ligge ved siden av en anleggsbil/trailer e.l. selv om det er flere filer. Det er rett og slett for farlig. Du kjører raskt forbi, eller du bremser opp om han vil forbi deg.

Du kommer til å oppleve mange nestenulykker om du kjører en del, ofte går det på flaksen. Ingen grunn til å fantasere om worst case, da blir du gal. Eller bil-redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...