Linsi Skrevet 7. november 2003 #1 Skrevet 7. november 2003 Vi har bestilt bryllupsreise til Sorrento. Er det noen som har vært der som har noen tips vi bør ta med oss? Er det andre steder i nærheten som er verdt og ta et besøk?
Snehvit Skrevet 7. november 2003 #2 Skrevet 7. november 2003 Dere har gjort et meget bra valg til bryllupsreisen! Jeg vil i hvert fall anbefale turer til Capri og Amalfi-kysten. Hvis dere har interesse av det, bør dere også få med dere Pompeii og vulkanen Vesuv. Napoli er jo også en mulighet, men vi valgte å stå over denne byen pga. advarsler om mye kriminalitet og søppel. Hvis dere reiser med Star Tour, vil jeg anbefale å delta på byrundturen de arrangerer i Sorrento. Den er til fots, og koster ingenting. Vi hadde en veldig flink dansk guide som var gift med en italiener og dermed kjente lokalsamfunnet godt, og hun kunne vise oss mye av det genuine sorrentinske som vi ellers ikke ville fått med oss. Sorrento er en utrolig sjarmerende liten by som dere sikkert kommer til å lengte tilbake til etterpå! Hvilket hotell skal dere bo på?
ringblomst Skrevet 7. november 2003 #3 Skrevet 7. november 2003 Vet ikke om du allerede har gjort det, men mener at det var et år at "alle" skulle til Sorrento og Italia på bryllupsreise - tror du finner mange bra kommentarer hvis du søker i bryllup og reiseliv. Selv hadde jeg veldig lyst til å dra til Sorrento etter all den positive omtalen her inne -så det er nok bare å glede seg .
Linsi Skrevet 7. november 2003 Forfatter #4 Skrevet 7. november 2003 Hmm, og vi som hadde lyst til å dra til Napoli. Vi tenkte litt på og ta toget til Roma. Bør vi prioritere togturen til Roma framfor Napoli? Vi skal hvertfall til Capri. Vi skal på bo et hotell som heter hotell Bristol. Har noen bodd der?
Snehvit Skrevet 7. november 2003 #5 Skrevet 7. november 2003 Vi skal på bo et hotell som heter hotell Bristol. Har noen bodd der? Nei, vi bodde på hotell Tramontano som hadde perfekt beliggenhet på en klippe ut mot havet, og sentrum rett i umiddelbar nærhet. Bristol ligger litt mer avsides, så det blir mer tungvint i forhold til sentrum. Men hotellet er sikkert flott! Om dere bør velge tur til Roma fremfor Napoli kan jeg ikke uttale meg om, siden jeg ikke har vært noen av stedene. Men det er jo ganske langt til Roma da, så hvis dere bare satser på en dagstur tror jeg nok at jeg ville droppet det.
Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2003 #6 Skrevet 8. november 2003 Vi bodde på Bristol på vår bryllupsreise i fjor. Vi var kjempefornøyde, og hadde en hel super ferie. Hotellet har kjempefin utsikt over bukten, og det var bare helt herlig å sitte på takterrassen om kvelden. Bristol ligger bare drøye fem minutters gange fra sentrum, så avstanden trenger du ikke bekymre deg over. Vi gikk ned til sentrum hver ettermiddag og kjøpte italiensk is (som er kanskje noe av det beste jeg vet...). Marina Piccola er der hvor båten til Capri går, om jeg ikke husker helt feil. Det er faktisk ganske stor høydeforskjell fra marinaen og opp til hotellet. Det merket vi utrolig godt da vi skulle gå opp igjen… I over 30 graders varme, bare oppover, maaaange trappetrinn og så enda mer oppover… Men det var så absolutt verdt det. Jeg reiser gjerne tilbake dit når som helst!
Manon Skrevet 8. november 2003 #7 Skrevet 8. november 2003 Gjesten over er meg, ble visst logget ut da jeg postet innlegget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå