Gå til innhold

Ny vaskemaskin

Gjest caramiacaramella

Anbefalte innlegg

Gjest caramiacaramella

Jeg har nettopp flyttet, og har derfor en ny vaskemaskin å forholde meg til. Denne har tre rom man kan putte pulver osv i, og jeg husker ikke hvilket nummer det forskjellige skal puttes i. De er nummerert 1, 2 og 3. Noen som vet hva som er riktig her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nr 1 (ofte et symbol med en vaskebalje med en strek i) er til forvask (den bruker vi stort sett aldri om tøyet ikke er ekstra møkkete).

Nr 2 (ofte et symbol med en vaskebalje med to streker i) er hovedvasken, altså der vaskemiddelet alltid skal.

Nr 3 (ofte en blomst som symbol)er til tøymykner/skyllemiddel

Endret av Moscato
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnakeOil

Dette står vel strengt tatt forklart i bruksanvisningen....?

På min er nr 2 for hovedvask og nr 1 om man har forvask i tillegg, rommet for tøy-mykner er umulig å ta feil av :)

Endret av SnakeOil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

! er nok forvask,2 vanlig vask,3 skyllemiddel.Så forvask helt til venstre,så vanlig i midten, så skyllemiddel.Har hatt endel maskiner og er sånn på alle jeg har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette står vel strengt tatt forklart i bruksanvisningen....?

På min er nr 2 for hovedvask og nr 1 om man har forvask i tillegg, rommet for tøy-mykner er umulig å ta feil av :)

H*n skriver at h*n har flyttet til ny leilighet og fått en ny maskin å forholde seg til. Jeg antar da at maskinen sto der fra før, noe som ofte innebærer at bruksanvisningen ikke er tilgjengelig.

Det går an å søke på modellnavnet på nettet og finne anvisningen, men dette er jo rimelig standard på vaskemaskiner...

Endret av Moscato
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caramiacaramella

Takk for hjelpa dere! Og vaskemaskinen sto her fra før av, bruksanvisningen aner jeg ikke hvor er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SnakeOil

H*n skriver at h*n har flyttet til ny leilighet og fått en ny maskin å forholde seg til. Jeg antar da at maskinen sto der fra før, noe som ofte innebærer at bruksanvisningen ikke er tilgjengelig.

Det går an å søke på modellnavnet på nettet og finne anvisningen, men dette er jo rimelig standard på vaskemaskiner...

Oki, det overså jeg =)

Litt hard googling og evt et par søk på websiden til produsenten bør nok kunne frembringe en brukermanual på null komma null.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...