pingalu Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Synes dette var litt merkelig, så må bare spørre om noen kan ha en ide om hva dette kan være. I natt har jeg blitt "overrasket" av en ekstrem kløe, hovedsaklig langs hele beinene. Jeg har klødd og klødd, og ikke fått sove i det hele tatt. Har aldri opplevd noe liknende, og skjønner ikke hva det kan være. Foreløpige "alternativer": - Har før hatt litt kløende hud når jeg har hatt tørr hud, men dette føles ikke som det samme, dessuten er ikke huden min nevneverdig tørr akkurat nå. - For tre dager siden solte jeg meg uten solbeskyttelse, kan det være solbrenthet/soleksem? Synes bare det var så rart at det kom så lenge etterpå isåfall, og så plutselig. Har dessuten ikke noe rød/utslettaktig hud, er bare rød der jeg har klødd og klødd. - I går bleket/farget jeg håret, kan det være en slags allergisk reaksjon? Synes bare det var så rart at det skulle komme på føttene av alle plasser, har ikke noe kløe i hodebunnen/nakken, så kan ikke skjønne hvordan beina skulle bli berørt av det. Ellers vet jeg ikke.. kan det være skabb? Har ingen synlige tegn på at det skulle være det, og kan ikke skjønne hvordan jeg isåfall skulle fått det.. men jeg skjønner virkelig ingenting nå, det klør og det klør! Hvis det fortsetter må jeg jo komme meg til lege, men er jo greit å spørre litt her først
Gjest SOLGUDEN Skrevet 6. juli 2012 #2 Skrevet 6. juli 2012 Synes dette var litt merkelig, så må bare spørre om noen kan ha en ide om hva dette kan være. I natt har jeg blitt "overrasket" av en ekstrem kløe, hovedsaklig langs hele beinene. Jeg har klødd og klødd, og ikke fått sove i det hele tatt. Har aldri opplevd noe liknende, og skjønner ikke hva det kan være. Foreløpige "alternativer": - Har før hatt litt kløende hud når jeg har hatt tørr hud, men dette føles ikke som det samme, dessuten er ikke huden min nevneverdig tørr akkurat nå. - For tre dager siden solte jeg meg uten solbeskyttelse, kan det være solbrenthet/soleksem? Synes bare det var så rart at det kom så lenge etterpå isåfall, og så plutselig. Har dessuten ikke noe rød/utslettaktig hud, er bare rød der jeg har klødd og klødd. - I går bleket/farget jeg håret, kan det være en slags allergisk reaksjon? Synes bare det var så rart at det skulle komme på føttene av alle plasser, har ikke noe kløe i hodebunnen/nakken, så kan ikke skjønne hvordan beina skulle bli berørt av det. Ellers vet jeg ikke.. kan det være skabb? Har ingen synlige tegn på at det skulle være det, og kan ikke skjønne hvordan jeg isåfall skulle fått det.. men jeg skjønner virkelig ingenting nå, det klør og det klør! Hvis det fortsetter må jeg jo komme meg til lege, men er jo greit å spørre litt her først Dette har ingenting med desinfeksjonsmiddel å gjøre, heller ikke soleksem, men sjekk om solkremen, kremene etc har parabener i seg. Jeg har selv hatt ekstrem kløe (spesiellt på ryggen etter soling. Det kommer som lyn fra klar himmel og har et ekstremt vondt preg av seg. Dette er de levende parabenene som går inn i selve hormonsystemet vårt som er spesiellt sårbart på ryggen (da dette vannligvis får lite sol) og det utarter seg tissemaurlignende følelser som kan plage deg opp til flere timer. Heldigvis går dette over, men SLUTT MED KREMER ETC SOM INNEHOLDER PARABENER!
Lucid Skrevet 6. juli 2012 #3 Skrevet 6. juli 2012 (endret) Hvis du begynner å få nupper og små kuler kan det være elveblest. Det er en slags allergisk reaksjon. Jeg pleier å få det hvis jeg stresser, eller noen ganger hvis det er veldig varmt. Blir det værre av å ta en varm dusj kan det være det. Isåfall kan du bare ta en allergitablett, og evt smøre deg med aloevera Edit: Elveblest dukker som oftest opp på ben, armer og rygg for min del. Endret 6. juli 2012 av Lucidmoon
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå