AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Fra hvilken alder er det greit å feire bursdag i lekeland? Er 3-åringer og 4-åringer for små? Hva ville dere som foreldre synest om at deres 3-åring eller 4-ring blir invitert i et bursdagsselskap på et lekeland?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #2 Skrevet 12. mai 2011 Fra hvilken alder er det greit å feire bursdag i lekeland? Er 3-åringer og 4-åringer for små? Hva ville dere som foreldre synest om at deres 3-åring eller 4-ring blir invitert i et bursdagsselskap på et lekeland? Jeg synes bursdager i lekeland er fullstendig usjarmerende. Ungene sitter sammen en halvtimes tid og dytter i seg noe junk, deretter fyker de rundt sammen med ørti andre unger og ser knapt hverandre. Litt av et "selskap". Ikke noe vondt å si om lekeland, men som arena for bursdag synes jeg det er totalt blottet for sjarm. Ungene liker jo lekeland, men da kan de heller få ta med et par venner hver, så er behovet tilfredsstilt. Dette mener jeg uansett alder på barna. 13
Gjest Annaires Skrevet 12. mai 2011 #3 Skrevet 12. mai 2011 syns det er en uting, uansett alder. Det er jo som AB over meg sier, de ser hverandre jo ikke alikevel, så hvorfor ha et selskap da?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #5 Skrevet 12. mai 2011 Hva deres personlige meninger om bursdager på lekeland var ikke det TS spurte om! Synes heller folk kan svare på det hun faktisk spurte om! personlig synes jeg det er helt greit med å ha 3-4 åringer i bursdagselskap,men husk at du har ansvar for alle barna å det er ikke alltid like lett med så mange så på en gang. Men har du flere voksne som kan være med å passe på de,så ser jeg ikke problemet med å ha det der 2
Brukernavn Skrevet 12. mai 2011 #6 Skrevet 12. mai 2011 Spørsmålet var om det var greit å ha bursdag på lekeland, og i så fall hvilken alder. Svarene hun har fått at det er ikke greit uansett alder.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #7 Skrevet 12. mai 2011 Hva deres personlige meninger om bursdager på lekeland var ikke det TS spurte om! Synes heller folk kan svare på det hun faktisk spurte om! personlig synes jeg det er helt greit med å ha 3-4 åringer i bursdagselskap,men husk at du har ansvar for alle barna å det er ikke alltid like lett med så mange så på en gang. Men har du flere voksne som kan være med å passe på de,så ser jeg ikke problemet med å ha det der personlig synes jeg det er helt greit med å ha 3-4 åringer i bursdagselskap der,
Gjest boblebrus Skrevet 12. mai 2011 #8 Skrevet 12. mai 2011 Jeg har selv jobbet på et stort lekeland en gang i tiden, og der var det veldig populært med bursdagsselskap, både for de på rundt 3-4 og også for eldre barn (hovedsakelig var vel alderen 6-9 år representert oftest). Men jeg personlig, ville aldri hatt bursdagsselskap for egne barn der. Det er fryktelig mye bråk, junkfood, og jammen ikke lett å holde barna samlet. Jeg er enig i at det er totalt blottet for sjarm, og mange foreldre som hadde bursdagsselskaper for barna sine når jeg jobbet der, virket bare som om de ville fraskrive seg alt ansvar, la oss som jobbet der påta oss hele greia mens de kunne sitte i "voksenavdelingen" med massasjestoler og slappe av. De bursdagsselskapene jeg husker best fra da jeg var liten, var bursdagene vi hadde hjemme hos oss selv. Mye mer hyggelig enn på et lekeland Men som nevnt - ingenting i veien for å ta med en 3-4 åring på et lekeland hvis en ønsker det. Bare vær forberedt på mye støy og en god dose kaos.
Lady in blue Skrevet 12. mai 2011 #9 Skrevet 12. mai 2011 Det kommer litt an på hva slags type lekeland det er. Er det beregnet for så små barn på egenhånd, eller må de ha voksne som følger dem? Jeg synes treåringer er for små til å løpe rundt alene i lekeland der unger opp i 12-13 år løper og herjer rundt. De små kan ofte bli litt overkjørt. Jeg ville ikke arrangert lekelandbursdag før barna var rundt seks år og selv hadde veeeeldig lyst til akkurat det.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #10 Skrevet 12. mai 2011 Det kommer litt an på hva slags type lekeland det er. Er det beregnet for så små barn på egenhånd, eller må de ha voksne som følger dem? Jeg synes treåringer er for små til å løpe rundt alene i lekeland der unger opp i 12-13 år løper og herjer rundt. De små kan ofte bli litt overkjørt. Jeg ville ikke arrangert lekelandbursdag før barna var rundt seks år og selv hadde veeeeldig lyst til akkurat det. I lekeland er det er KRAV at det er voksne med.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #11 Skrevet 12. mai 2011 Det er fryktelig mye bråk, junkfood, og jammen ikke lett å holde barna samlet. Junkfood?? Nå er jeg virkelig spent på hva du serverer i barnebursdager da! Salat?? Usunn mat blir det uansett i burdager,så om den spises hjemme eller på Lekeland må jo være ett fett! 1
liv Skrevet 12. mai 2011 #12 Skrevet 12. mai 2011 Vi valgte heller å ha firårsfeiringen på en gård, billigere og morroere for 3-5åringene spør du meg 7
fullmånebrud Skrevet 12. mai 2011 #13 Skrevet 12. mai 2011 Junkfood?? Nå er jeg virkelig spent på hva du serverer i barnebursdager da! Salat?? Usunn mat blir det uansett i burdager,så om den spises hjemme eller på Lekeland må jo være ett fett! Vi har ikke junkfood i aksjeselskap. Vi serverer gjerne kylling med salat, hjemmelaget burgere med grovt brød, grovbunnet pizza eller faktisk salat med mye godt. Kaker?Joda, men da et stykke til hver. Ikke potetgull og snop. Men oppkuttete grønnsaker med dip. Og hva får vi igjen for det? Jo, barn som ikke blir hypre og foreldre som slipper mas med sukkerbefengte barn. Har gjerne selskap tre fire timer med mellom 10 og 16 barn. Godteposer finnes ikke. Og ingen barn klager, alt går med.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #14 Skrevet 12. mai 2011 Vi valgte heller å ha firårsfeiringen på en gård, billigere og morroere for 3-5åringene spør du meg på 1700 tallet da eller? Spør du fireåringer om de vil være på en gård eller gå på lekeland å feire burdagen der,så hadde nok alle svart lekeland uten tvil! 4
liv Skrevet 12. mai 2011 #15 Skrevet 12. mai 2011 på 1700 tallet da eller? Spør du fireåringer om de vil være på en gård eller gå på lekeland å feire burdagen der,så hadde nok alle svart lekeland uten tvil! Gård med ridning for alle, holding av nyføde kaninunger, grisunger og diverse andre dyr. Spurte jo guttungen hva han ville og han har vært med på begge deler og ville heller ha på gård. Hjemme er dessverre ikke akuelt da det er vanlig å be alle på avdelingen og de er 20 stykk. 5
Jens Skrevet 12. mai 2011 #17 Skrevet 12. mai 2011 I barnehagen til sønnen min har alle gutta i år hatt bursdagsen sin på hopp i havet. De er 5-6 år gamle. Det er dette de vil, og for oss foreldre er det jo mye greiere. Og dere som snakker om junk food?hva serverer dere egentlig i bursdager???På hopp i havet valgte sønnen min fullkornspannekaker. Syns det var veldig ok jeg. Ellers er mitt lille tips å feire på en ukedag hvis dere skal ha det på ett lekeland. Var ingen andre bursdager der da vi hadde det, og nesten ingen barn heller. Kan tenke meg at det blir noe helt annet på en lørdag eller søndag. Syns alderen kanskje er best fra 4,5.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #18 Skrevet 12. mai 2011 På lekeland der jeg jobbet var det ofte 5 burdager samtidig både lørdag og søndag,så gjør nok lurt i å styre unna disse dagene ja.
Bamse Brakar Skrevet 12. mai 2011 #20 Skrevet 12. mai 2011 Vi har ikke junkfood i aksjeselskap. Autocorrect-feil? http://damnyouautocorrect.com/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå