Knøttet Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Katten vår er veldig sosial, han løper inn til andre når han får mulighet til det. I det siste har han funnet seg en familie som bor i nærheten som han har holdt seg hos i mange dager. De gir han ikke mat, men han smetter inn døra hos de, og sover på verandaen deres. Jeg må gå og hente han, for selv om han er så nærme at han hører at jeg roper så kommer han ikke hjem. Hvordan skal jeg få han til å forstå at det er her han bor?
Capricorn Skrevet 12. mai 2011 #2 Skrevet 12. mai 2011 Jeg hadde en som reiste tilbake til der vi bodde før. Det var bare rett borti gata. De som hadde flyttet inn der matet han ikke, men sa at han hang rundt der. Hentet han en dag, kastrerte han og holdt han inne en mnd. Da gikk det opp for han at vi hadde flyttet
Knøttet Skrevet 12. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2011 Katten vår er kastrert, så der kan jeg nok ikke gjøre noe mere. Tenkte å holde han inne noen dager, en hel måned frister sinnsykt lite i det fine været, og så kommer mannen min til å bli gal og kaste ut både meg og katten...
Snop Skrevet 12. mai 2011 #4 Skrevet 12. mai 2011 Min oppskrift er sånn: - Jeg holdt henne inne i en måned før jeg slapp henne ut - Hun slippes inn hver eneste kveld, uten unntak, den rutinen er blitt viktig for både meg og pus - Så ofte jeg kan, fyller jeg på matskålen og koser på henne når hun kommer inn på kvelden, sånn at hun er ekstra glad for å være hjemme Men det er sikkert forskjell fra katt til katt.
Aurora M. Skrevet 12. mai 2011 #5 Skrevet 12. mai 2011 Hmm.. Ikke så lett å si hva pus tenker her. Du får prøve å tenke ut hva det er naboene har som ikke dere tilbyr. Kanskje god utsikt fra veranda (puser liker gjerne å ha litt oversikt), ekstra gode puter å ligge på, roligere omgivelser el.lign.? Kan den gå ut og inn som den vil hos dere forresten? Eller har den tak å ligge under ute? Ellers er det bare å stå på og gjøre det mest mulig attraktivt for pus å være hjemme. God mat, masse kos og oppmerksomhet. Å holde den hjemme noen dager, kanskje en ukes tid kan hjelpe på, men en måned synes jeg er for drøyt i sommervarmen. Jeg har hatt et utall slike "besøkspuser" opp igjennom. De aller fleste som "trenger seg på" hos andre, gjør det fordi de ikke har det godt hjemme, eller fordi de blir stengt ute. Jeg sier ikke at det er tilfelle hos deg. Det kan like gjerne være at den synes den får litt for lite oppmerksomhet i det siste, eller at den rett og slett bare finner forholdene enda bedre hos naboen. Jeg hadde en slik nabokatt som begynte å komme titt og ofte. Den brydde seg ikke om mine andre katter, og la seg gjerne til å sove i sofaen eller på en kjøkkenstol. Jeg matet den aldri. Jeg kjente naboene litt, og forklarte det til dem. Da sa de at de måtte innrømme at pus hadde fått litt lite oppmerksomhet i det siste, og at de ville forsøke å gi han mer sånn at han følte seg mer hjemme. Så da ble det kokt sei og masse kos i hjemmets lune rede, og han sluttet helt å komme til oss.
CathFoto Skrevet 12. mai 2011 #6 Skrevet 12. mai 2011 Kanskje pusen har observert noen andre kule katter der han/hun henger, og derfor har gjort naboens hus/hage til sitt territorium?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå