Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått beskjed om å telle alle kaloriene jeg spiser i en uke.

Jeg har en hvileforbrenning på ca 1650 kcal, og i går trente jeg ikke, men gikk en liten tur og shoppet litt (satt altså ikke på ræva hele dagen, men moderat mosjon).

Spiste faktisk hele 1700 kcal i går (damn you, lavkarbo-bounty!). Herav ca 57 g karbohydratet, 118 g fett og 95 g protein.

Synes det er vanskelig å liksom skulle ha mye fett i maten, men likevel begrense kaloriene.

Noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hele 1700?

Slapp av, pust med magen! Beste tipset du kan få tror jeg.

• Liker 1
Skrevet

Hele 1700?

Slapp av, pust med magen! Beste tipset du kan få tror jeg.

Veldig enig med Kvist!

Skrevet

Slapp av! Det ble bare 1670 kalorier. :opplyser:

Gjest made4u
Skrevet

Hva gjelder forbrenningen så kan man si at denne er todelt, hvorav den ene delen er viljestyrt mens den andre ikke er det. Hva man forbrenner i løpet av en dag er summen av begge delene.

Så dersom du har spist like mye mat tilnærmet den ikke viljestyrte delen (altså hva som må til for å opprettholde kroppens funksjoner/holde deg i live) så er det ingen problem.

Sannsynligvis var du aktiv i går, og det krever jo som kjent energi, ergo har du forbrent kalorier ekstra. Denne kaloriforbrenningen må du regne inn i regnestykket.

Dersom du spiste antall kalorier du snakker om, så opplevde du nok kaloriunderskudd dagen du sikter til, og det er ingen krise. Og skulle du en dag oppleve kalorioverskudd en enkeltdag, si du en dag skulle spise såpass mye som 3700 kcal, så er ei heller det noen krise og noe som nødvendigvis vil ødelegge noe for deg. Er lov at noen dager ikke er så bra, de betyr uansett ikke all verden dersom man stort sett er flink og bevisst sine valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...