Gå til innhold

Mus i veggen!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på å krepere! Merket i påska at vi har fått mus i veggene. Tidligere merka vi det "kun" på stua.. Men nå høres skrapinga både i veggene/taket på stua og to av soverommene... Om det er mus eller rotte - det aner jeg ikke, men foreldrene mine mener det er mus, pga. rotter er for store for å komme seg dit.. Anyways..... Er det mulig for denne musa/rotta å komme INN i rommet?? Altså skrape hull i veggen, så vi får de inn??

Mine kjære foreldre sier at det ikke er mulig, men jeg er redd at de sier det kun fordi de VET at jeg er LIVREDD disse udyrene... Får ikke sove.. :s Tenker med gru på at de skal grave seg gjennom veggen i løpet av natta...

Så kan noen være ærlige å fortelle meg om det faktisk er mulig, eller ikke??

Huset er fra 1987..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er rotter. De trenger kun åpninger på størrelse med femmer og så er de igjennom. Du vil nok få besøk en gang, men neppe med at de gnager seg gjennom veggen. De har tenner som vokser 1cm i måneden, derav gnagingen.

Dersom dere kan, FLYTT. Det er utrolig vanskelig å bli kvitt rotter.

AnonymBruker
Skrevet

...

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan du si med sikkerhet at det er rotter?

Til TS: Mus kan gnage seg gjennom veggen. Men det er rart at et såpass nytt hus ikke ble bygget med stengsel for mus/rotter. Mus er IKKE farlige! De er egentlig ganske søte. Og egentlig burde de flyttet ut nå, det er sommer og sol. Ta en nøye titt ute rundt huset og se om dere finner ut hvor de går inn, og sett opp feller. Ikke gift! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan du si med sikkerhet at det er rotter?

Til TS: Mus kan gnage seg gjennom veggen. Men det er rart at et såpass nytt hus ikke ble bygget med stengsel for mus/rotter. Mus er IKKE farlige! De er egentlig ganske søte. Og egentlig burde de flyttet ut nå, det er sommer og sol. Ta en nøye titt ute rundt huset og se om dere finner ut hvor de går inn, og sett opp feller. Ikke gift! :)

Tusen takk for svar! Var oppe på kottet på loftet i går, for å hente noe, og da lå det avføring fra gnagere der.. Ligna på hamsterbæsj..

Skal sette opp feller senere i dag, i håp om at de/den skal bli fristet ;)

Jeg skjønner heller ikke hva de gjør inne nå... Det er jo sommer ute.

Hehe, søt og søt.. Det kan vel heller diskuteres, livredd alle slike kryp :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med noen skadedyrbekjempere og skaffet meg katt. Gårdskatt som faktisk spiser mus, ikke en sånn pinglete innekatt.

AnonymBruker
Skrevet

Går an å ringe en skadedyr-bekjemper også. Uansett så er det mulig å få dem ut av huset, og dere har da ingen grunn til å måtte flytte selv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med noen skadedyrbekjempere og skaffet meg katt. Gårdskatt som faktisk spiser mus, ikke en sånn pinglete innekatt.

Gårdskatt? Alvorlig talt. Katt er katt. Blir katten for godt vant til å få det den vil ha til enhver tid, så er det meget sjelden den spiser mus ja, men selv de mest bortskjemte innekatter kan spise en mus av fri vilje! Og dessuten, så er det leken og jakten som er mest spennende uansett, så katt i hus er superbra for dem med mus i hus ;)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen :) Katt kan vi ikke ha, for jeg er allergisk, samt at vi har en gærn hund i tilleg.. :P

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen :) Katt kan vi ikke ha, for jeg er allergisk, samt at vi har en gærn hund i tilleg.. :P

Dere skulle lært opp hunden til å bli musejeger ;)

AnonymBruker
Skrevet

Sett opp en kattugle-kasse i området, den er en svært effektiv jeger mot mus.

I tillegg bør dere kontakte skadedyrsfirma, mus og rotter må ha mat, de har stier de følger osv, slike firma legger ut åte og feller, så tar de knekken på de.

Problemet kan være å finne ut hvor de kommer inn, så lenge dette ikke er lukket, kan problemet dukke opp igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...