AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 Hei! Har en gang som er ca 2 m ganger 3m, dog mye mindre vegg ettersom den har 6 dører. Den er malt med strukturmaling (tror jeg det het?ser iallefall ut som mur, litt sånn "kladdete") i en mellommørk farger. Jeg har lyst å overrakse kjæresten som er bortreist å male den før han kommer hjem i en hvitfarge. Lurer på: hvordan male over struktur? Spes maling? Hvor mye maling ca vil jeg trenge på gangen? E elendig til å forklare flater,men si toppen 12 kvm? (om ikke jeg roter med målebetegnelser ) Også lurer jeg på pris? Nesten blakk, men har fryktelig lyst til å male:)
Gjest padawan Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 siden det er en gang burde du strengt tatt bruke akrylat-maling men du kan klare deg med latex-maling som er langt billigere. (akrylat er mye sterkere og tåler mer slitasje - feks når dolk lener seg på veggen for å ta på seg sko eller at du av en eller annen grunn skraper borti den). bruken grov rulle for å male den grove veggen. for åregne ut flaten på veggen tar du kvadratroten av gulvflaten og ganger med 9,6 (forutsatt at du har 2.4 meter takhøyde som er standard). trekk fra flaten på alle dørene.
maipai Skrevet 12. mai 2011 #3 Skrevet 12. mai 2011 En liter maling dekker 8 til 12 kvaderat, et strøk. (kommer ann på hvor sugende underlaget er osv) I gangen er det nok lurt å bruke en sterkere maling. Lady easy clean eller noe sånt. Gå til en malingsforhandler og spør dem. De vet hva du trenger. Vil du ha billig maling, så er coop extra bygg eller coop obs bygg gode alternativer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå