Gå til innhold

Blitt sjekket opp i hverdagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen gang blitt sjekket opp når du har gått på gata, vært på treningssenteret, handlet på butikken ol? Hva sa vedkommende, og hva svarte du? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Satt å spiste is utenfor Oslo S også satt han seg ved siden av meg og begynte å snakke i vei. Litt sånn "kan jeg sitte her?" "herlig vær!" "hva leser du?" "sitter du å venter på noen?" osvosv. Jeg skulle ta en buss om en halvtime så ble jo sittende der til da, selv om jeg i utgangspunktet var helt uinteressert og mest opptatt av boka. Men han virket absolutt som en veldig fin fyr.

Endte opp med at han fikk nummeret mitt før jeg måtte gå. Han ringte meg en dag han var ute på byen, vi møttes og jeg hadde min første (og siste) verdens verste ONS ever-ever-ever, det var bare traumatisk og ekkelt og jeg blir kvalm bare av å tenke på det (hyggelig fyr, men det var bare feil og jeg var full osvosv), og jeg endte dessuten opp med å bli gravid og tok abort og i det hele tatt - ikke kult. Så jeg skal aldri snakke med noen jeg møter tilfeldig igjen, haha! :P Neida! Forhåpentlig ender ikke alle slike tilfeldige møter på den måten. :) Begynte jo helt greit.

Skrevet

Nei, jeg ser så skummel ut at ingen tør.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det var en sånn artig hendelse i "vår" været i påska.

Jeg satt ute i finværet med venninna mi på cafee. Vi drakk vin og koste oss rimelig bra.

Mens venninna mi var på toalettet ble jeg sjekket opp av en fyr mens jeg ventet. Han snakket svensk og var oversprudlende!

Jeg var kjempe hyggelig tilbake og like sprudlende, og han oppfattet signalene: "venn/hyggeligheten".

Så det ble ikke vanskeligere :)

Skrevet

Blitt sjekket opp av en av de ansatte i sikkerhetskontrollen på Flesland. Han ble så opptatt av å snakke med meg at køen bare ble lengre og lengre. Det var egentlig bare morsomt og sjarmerende, ikke ubehagelig i det hele tatt.

Har også blitt sjekket opp på treningssenteret av noen ekle klyser, men har fort avvist dem da jeg er der for å trene, ikke flørte.

Gjest Eugene Onegin
Skrevet

Det har skjedd men da bare peker jeg og ler av dem og så løper jeg med hendene i været fort vekk fra dem og roper hjelp hun skal ta meg

• Liker 5
Gjest charella
Skrevet

Husker blandtannet da jeg jobbet på kafé så sa en: jeg vil ha en svart kaffe, og nr ditt på en lapp:p

AnonymBruker
Skrevet

Husker blandtannet da jeg jobbet på kafé så sa en: jeg vil ha en svart kaffe, og nr ditt på en lapp:p

Den var jo litt søt da :) Hva svarte du?

Skrevet

Jeg ble sjekket opp av en som satt bak kassa på Rimi en gang. "Har jeg ikke sett deg før?" :fnise:

Gjest charella
Skrevet

Den var jo litt søt da :) Hva svarte du?

Siden jeg allerede var opptatt så bare smilte jeg og spurte om han ville ha sukker i kaffien eller noe :P

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også fått masse invitasjoner på jobben min, jobber også på café :)

Masse småflørting blir det også, jeg er naturlig ganske flørtete av meg. Jeg har kjæreste og det er jeg flink til å si ifra om i andre situasjoner, men på jobb kan man liksom ikke bare slenge ut en kommentar om samboeren sin mens man lager en americano :sjenert:

Skrevet

Jada... Både på butikken, cafè, treningssenteret og uni. Utrolig plagsomt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jada... Både på butikken, cafè, treningssenteret og uni. Utrolig plagsomt.

Ja, fy faen ass. Så ekkelt ass. Så utrolig creepy ass. Tenk så kjipt at noen viser deg interesse altså, så råttent gjort av dem liksom.

• Liker 5
Skrevet

Ja, fy faen ass. Så ekkelt ass. Så utrolig creepy ass. Tenk så kjipt at noen viser deg interesse altså, så råttent gjort av dem liksom.

Det handler ikke om det. Det handler om å respektere folks privatliv. Jeg ønsker ikke at menn skal komme å skjekke meg opp når jeg står i frysedisken på Rema 1000 og plukker wok-mix, eller når jeg er på treningssenteret sammen med venninner og prøver å trene. Jeg blir både smigret og glad hvis jeg blir skjekket opp på byen (som forsåvidt er riktig arena for den slags), selv om at jeg høflig forteller at jeg har kjæreste :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det handler ikke om det. Det handler om å respektere folks privatliv. Jeg ønsker ikke at menn skal komme å skjekke meg opp når jeg står i frysedisken på Rema 1000 og plukker wok-mix, eller når jeg er på treningssenteret sammen med venninner og prøver å trene. Jeg blir både smigret og glad hvis jeg blir skjekket opp på byen (som forsåvidt er riktig arena for den slags), selv om at jeg høflig forteller at jeg har kjæreste :)

Tullpreik. Det som hadde vært å ikke respektere folks privatliv er hvis du hadde sagt du ikke var interessert og de ga faen. Men det er IKKE mangel på respekt om de prøver seg én gang, på en vennlig og høflig måte.

Oppfatningen din er direkte latterlig i og med at 99% av alle kvinner - også såkalt "likestilte" norske kvinner - sterkt foretrekker at det er vi mennj som skal ta initiativ, slik at de selv slipper å gjøre det. Ikke bare på byen nei - for det blir jo så åpenbart og kleint som dere sier, og gutta er forresten fulle også da - på gata, butikken, treningssenteret, biblioteket er også gode sjekkesteder - ifølge JENTENE SELV.

Hvor mange tråder er det ikke her på KG hvor norske menn blir fremstilt som passive dotter som aldri tar initiativet med mindre de er stupfulle på byen? Hæ? Skulle ikke forundre meg om du er en sånn også, når du da ikke er i forhold. Altså: damned if you do, damned if you don`t.

Hva med å bestemme seg for faen!

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Tullpreik. Det som hadde vært å ikke respektere folks privatliv er hvis du hadde sagt du ikke var interessert og de ga faen. Men det er IKKE mangel på respekt om de prøver seg én gang, på en vennlig og høflig måte.

Oppfatningen din er direkte latterlig i og med at 99% av alle kvinner - også såkalt "likestilte" norske kvinner - sterkt foretrekker at det er vi mennj som skal ta initiativ, slik at de selv slipper å gjøre det. Ikke bare på byen nei - for det blir jo så åpenbart og kleint som dere sier, og gutta er forresten fulle også da - på gata, butikken, treningssenteret, biblioteket er også gode sjekkesteder - ifølge JENTENE SELV.

Hvor mange tråder er det ikke her på KG hvor norske menn blir fremstilt som passive dotter som aldri tar initiativet med mindre de er stupfulle på byen? Hæ? Skulle ikke forundre meg om du er en sånn også, når du da ikke er i forhold. Altså: damned if you do, damned if you don`t.

Hva med å bestemme seg for faen!

Lol ro deg ned litt. Hun er bare ei bitch, hvem bryr seg? Er da nok av jenter som setter pris på det også. Bare innstillingen hennes til å bli sjekket opp er nok til å gjøre henne uinteressant, skjønner? Ikke kast bort kalorier på henne :) Pleanty of fish in the sea

Gjest Cosette
Skrevet

Hmm. Jeg har lagt merke til at menn kikker mye på meg, men det er få som faktisk kommer bort til meg og drar en sjekkereplikk.

Kanskje jeg ser veldig skummel ut... :glare:

Gjest Fikira
Skrevet

Men ikke alle som vil eller synes det passer å sjekke på byen. Folka er jo som regel fulle og det er nok ikke det beste.

Foretrekker å bli sjekket i "hverdagslige" scenarioer. Da ser man mer hvordan personen egentlig er.

Og for å svare ts sitt spørsmål:

Joda, det skjer av og til. Verste er når jeg er på jobb, jobber som "stuepike" på ett hotell.

Og noen mannfolk tror at ekstra service betyr "ekstra" service, klar til å betale med cash er de også. Ikke så veldig sjarmerende.

• Liker 1
Gjest Cosette
Skrevet

Det er da mye morsommere å bli sjekket opp på lyse dagen, kontra på en bar klokka to på natta?

Blir man sjekket opp ute på byen, kan det godt hende vedkommende kun anser deg som "grei nok for i natt". Det er derimot ytterst få som sjekker opp kreti og pleti ved frysedisken på Rimi. Da har han kanskje mannet seg skikkelig opp, fordi han synes du virker for lovende til å gå glipp av? ;)

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser jeg har fått utrolig mange svar. Vet ikke helt hva mer jeg kan si? Det kan ha noe med det å gjøre at jeg har kjæreste at jeg føler at byen er riktig sted. På byen vet jeg i det minste at mange av gutta kommer bortover, så jeg vet hva jeg venter meg. Men på butikken, cafè og treningssenteret er jeg opptatt med andre ting og har ikke behovet for å bli skjekka opp ;) Jeg er ingen bitch eller noe sånt, slapp av. Jeg bare ytret min mening om hvordan jeg føler det - det er ikke allmennoppfatningen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...