some_dude Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 ok, litt bakgrunnsinformasjon. Er en kar på snart 30, liker data, biler og film. skal om ikke lenge gifte meg og må da skrive tale til min kjære. vi skal gifte oss i kirke selv om ingen av oss er praktiserende kristne. jeg anser meg selv som kristen, men begynner å bli en god del år siden sist jeg leste i bibelen. snublet over et bibelvers jeg syntes var passende, men er usikker på om det bare blir teit. verset er fra nye testamentet, paulus første brev til korinterne kapittel 13 vers 4-7: Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig, den misunner ikke, skryter ikke, er ikke hovmodig. Kjærligheten krenker ikke, søker ikke sitt eget, er ikke oppfarende og gjemmer ikke på det onde. Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede i sannheten. Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt. er bra sagt, men er usikker på om det kanskje ikke er helt meg..... noen tanker??
CathFoto Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 Kjempefint vers fra bibelen, men veldig mye brukt i vielser.
louise1 Skrevet 11. mai 2011 #3 Skrevet 11. mai 2011 Jeg syns det er utrolig fint Hvis du føler at det verset treffer deg, så gå for det. Betyr ingenting om det er er godt brukt vers, er alt etter hva du føler selv
ModerAase Skrevet 11. mai 2011 #4 Skrevet 11. mai 2011 Om du ikke føler at dette kunne ha vert dine ord så la være å bruke dem. En mann sier aldri mer enn hva han kan stå inne for. 1
Lulilelu Skrevet 12. mai 2011 #5 Skrevet 12. mai 2011 Det er et veldig fint vers, men personlig ville jeg ikke hatt det som tale. Vers fra bibelen blir ofte lest opp i kirken. Kanskje dere kan få noen i familien til å lese dette verset under vielsen. Jeg syns det er bedre at taler er personlige, der man har valgt egne ord som virkelig treffer den man skal holde tale til. "Endelig har du blitt min kone, bla bla bla bla. Ikke visste jeg at kaffepausen på bensinstasjonen skulle vise seg å forandre livet mitt, bla bla bla. Jeg elsker deg, bla bla bla.
Kråkesaks Skrevet 12. mai 2011 #6 Skrevet 12. mai 2011 Bibelversene er fine å ha som en del av talen, selv om de også blir lest i kirka.
Anglofil Skrevet 12. mai 2011 #7 Skrevet 12. mai 2011 Synes det virker veldig flott! Det er tanken som teller uansett. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå