Luppa Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 Når jeg var liten hadde jeg det man bare kalte "melkeallergi", og drakk bare kulturmelk og kefir (ugh). Pga dette har jeg aldri drukket eller lært meg å like "vanlig" melk, men har fortsatt å drikke syrnet melk. I det siste har jeg brukt biola til frokostblanding, men merker jeg får skikkelig vondt i magen av dette og... Og vanlig melk får jeg i meg innimellom gjennom kaffedrikker eller grøt, og da får jeg i tillegg skikkelig vondt i hodet. Regner med jeg bør holde meg til laktoseredusert melk, men dette fins etter det jeg har sett bare i vanlig lettmelk-variant. Og det synes jeg rett og slett er ekkelt! Så, noen som vet om det fins melk som både er laktoseredusert og syrnet/smakssatt?
venus_ Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 Har du prøvd andre typer syrnet melk enn Biola? Syrnet melk skal jo inneholde litt mindre laktose enn vanlig melk. Vet ikke om det er noe spesielt med Biola slik at dette ikke gjelder den.
Luppa Skrevet 12. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2011 Har prøvd både cultura og biola med samme resultat; veldig vondt i magen. Vil ikke gi opp frokostblandinga mi helt enda
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #5 Skrevet 13. mai 2011 Tine sier at de småflaskene med biola skal være laktoseredusert, men vet ikke jeg. Hva med mandel eller rismelk? Rismelka er veldig søt, så den er vel kanskje ikke for alle.
Luppa Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 13. mai 2011 Venus_: Ja, yoghurt blir samme greia dessverre. Men da skal jeg lete etter småflasker biola!
smilejenta78 Skrevet 13. mai 2011 #7 Skrevet 13. mai 2011 Finnes soyayougurt på meny feks. Smaker absolutt godt og du kan få i ulike smaker. Verdt å prøve kanskje?
Ma03 Skrevet 13. mai 2011 #8 Skrevet 13. mai 2011 Tine har akkurat kommet med laktosefri yoghurt.. kanskje det kan være noe? Også kan du evt smaksette med litt bær eller syltetøy når du har det i frokostblandingen din? Det stemmer at de små flaskene med biola er laktoseredusert, det samme gjelder Litago-yoghurt
Ma03 Skrevet 13. mai 2011 #9 Skrevet 13. mai 2011 Tine har akkurat kommet med laktosefri yoghurt.. kanskje det kan være noe? Også kan du evt smaksette med litt bær eller syltetøy når du har det i frokostblandingen din? Det stemmer at de små flaskene med biola er laktoseredusert, det samme gjelder Litago-yoghurt Også må jeg legge til det at hvis du liker sjokolademelk(vet at den ikke er syrnet altså), så har det også kommet en lettere variant av Litago sjokolademelk som også skal være laktoseredusert. Håper du finner noe som passer for deg! Hilsen ei med laktoseintoleranse
Luppa Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #10 Skrevet 13. mai 2011 Takk for mange bra tips! Laktosefri yoghurt skal definitivt testes!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå