AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 Min samboer blir ung ufør. Jeg jobber. Noen som er i lignende situasjon?. Hvordan takler dere dette?
Gjest Consensio Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 Hva er det du lurer på da? Jeg er ikke din situasjon, jeg er ufør mens mannen jobber. Vi lever et helt normalt liv, har felles interesser, har hver våre interesser osv. Avhenger jo litt på grunnen til uføre også... er det pga psykiske problemer, så kan jeg jo se utfordringene, men det er jo pga problemene - ikke på selve uføretrygda.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #3 Skrevet 11. mai 2011 Hva er det du lurer på da? Jeg er ikke din situasjon, jeg er ufør mens mannen jobber. Vi lever et helt normalt liv, har felles interesser, har hver våre interesser osv. Avhenger jo litt på grunnen til uføre også... er det pga psykiske problemer, så kan jeg jo se utfordringene, men det er jo pga problemene - ikke på selve uføretrygda. Hvorfor er du ufør da? Hvilken sykdom?
Gjest Consensio Skrevet 11. mai 2011 #5 Skrevet 11. mai 2011 Hvorfor er du ufør da? Hvilken sykdom? Fibromyalgi pluss en del andre ting. Har mine hindringer i hverdagen, men de er mine hindringer og ikke mannens. Han skal fint få slippe å være noe hjelpepleier Så alt jeg gjør må jeg gjøre på min måte. Jeg har psyken i god behold, kan fint ha samtaler, le og være sosial på alle andre måter. Utfordring økonomisk? Tja, det er jo klart. Jeg får minstesats (ca 8000kr utbetalt hver måned), men det har ikke hindret oss i å leve et normalt liv av den grunn. Han tjener godt da, så vi lider jo ingen nød. Kan fint dra på ferie om vi vil, handle inn det vi trenger av mat og det nødvendige, eller kjøpe et nytt kjøleskap dersom det ryker i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå