Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2003 #1 Skrevet 7. november 2003 Jeg har bestemt meg for å flytte fra samboeren min. Vi har ett barn sammen. Saken er at jeg vurderer å bli til vi har fått et barn til, for barnas skyld. Jeg tror nemlig det er lettere for barn å være to enn alene i en skilsmissesituasjon og senere dersom jeg eller min nåværende samboer skulle få nye partnere (og kanskje flere barn). Dessuten er det jo stas å ha søsken (for de fleste ihvertfall). Hva synes dere? Er dette fullstendig idiotisk å tenke på eller er dette noe flere synes høres greit ut?
Gjest Tex Skrevet 7. november 2003 #2 Skrevet 7. november 2003 Hvorfor sette enda et skilsmisse barn til verden?
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2003 #3 Skrevet 7. november 2003 Leste du i det hele tatt innlegget mitt?
Gjest salma Skrevet 7. november 2003 #4 Skrevet 7. november 2003 eh... er dette en seriøs tråd? I så fall: Vurderer du å bli til dere får et barn til, eller er det dere som vurderer det? Det å lure samboeren din til å tro at det neste barnet fødes inn i et fast forhold, når det faste forholdet egentlig bare er en bløff, er vel ikke helt snillt?
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2003 #5 Skrevet 7. november 2003 Dette er seriøst ja! Tanken var ikke å lure ham til å bli pappa, nei, det må vi jo selvfølgelig være enige om.
Gjest Embla s Skrevet 7. november 2003 #6 Skrevet 7. november 2003 Jeg syns ikke det høres helt på jordet ut, nødvendigvis. Det handler jo om å gi barnet søsken. Jeg personlig er lite lysten på å ha barn med ulike menn, så for meg hadde alternativet enten vært å få et barn til med denne mannen eller at barnet mitt forble enebarn. Hvorvidt det er smart å sette et nytt barn til verden med en mann du sansynligvis skal skilles fra, avhenger vel av hvordan forhold dere to har..
Gjest Tex Skrevet 7. november 2003 #7 Skrevet 7. november 2003 Leste du i det hele tatt innlegget mitt? Ja. Jeg står ved spørsmålet mitt: Har du en god grunn til å gå inn for å sette skilsmissebarn til verden?
Gjest Madley Skrevet 7. november 2003 #8 Skrevet 7. november 2003 Vet han at du har tenkt å gå?? Hvis ikke så synes det er ganske råttent faktisk.
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2003 #9 Skrevet 7. november 2003 Ja. Jeg står ved spørsmålet mitt: Har du en god grunn til å gå inn for å sette skilsmissebarn til verden? Grunnen er evt at barnet vi har nå skal få søsken. Jeg synes ikke noe om å ha unger rundt med Gud og hvermann. En bedre grunn enn å sette et voldtektsbarn til verden, som du gjorde, synes jeg.
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2003 #10 Skrevet 7. november 2003 Vet han at du har tenkt å gå?? Hvis ikke så synes det er ganske råttent faktisk. Nei, han vet ikke det.
Gjest Tex Skrevet 7. november 2003 #11 Skrevet 7. november 2003 Grunnen er evt at barnet vi har nå skal få søsken. Jeg synes ikke noe om å ha unger rundt med Gud og hvermann. En bedre grunn enn å sette et voldtektsbarn til verden, som du gjorde, synes jeg. ???? Har jeg satt et voldtektsbarn til verden??????? :o :o :o
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2003 #12 Skrevet 7. november 2003 Jeg syns det er en grei tanke. har en venninne som gjorde det sånn (sammen med sin eks) fordi det er lettere for unger når de er to. Hun var heller ikke hypp på å få barn med flere forskjellige menn etterhvert, kanskje ikke få nestemann før eldste var stor eller noe. Jeg syns IKKE det er en dum tanke. Uvant for mange, regner jeg med, men personlig mener jeg at man gir ungen sin søsken om man virkelig vil barnet vel (og det er fysisk mulig etc) - derfor også selv om forholdet skranter. Og er begge foreldrene innstilt på det ser jeg virkelig ikke problemet...
Gjest Madam Felle Skrevet 7. november 2003 #13 Skrevet 7. november 2003 Grunnen er evt at barnet vi har nå skal få søsken. Jeg synes ikke noe om å ha unger rundt med Gud og hvermann. En bedre grunn enn å sette et voldtektsbarn til verden, som du gjorde, synes jeg. Den var under beltestedet gjest, fy flate og nei en bør ikke sette barn til verden før en tar ut skilsmisse. Barn sliter like mye med skilsmisse selv om de er flere enn en. Det er en egoistisk tanke fra din side, bare fordi du vil ha et barn til. Å prøve å få det til å høres fornuftig ut med å si at barnet du har skal få et søsken er håreisende. Ingen barn burde få oppleve skilsmisse, men det er i mange tilfeller ikke til å unngå, men du kan hindre at ett av barna slipper det og det burde du. jeg personlig synes du er egoistisk som ikke tenker på barnet i dette tilfellet
ellapille Skrevet 7. november 2003 #14 Skrevet 7. november 2003 Hvis han ikke vet at du skal gå fra ham,så bør han få vite det før du later som du er glad i ham og lager en unge til. Ja for du er vel glad i ham om du ligger med ham. Eller? Ellers så er du falsk. Tenk litt på denne mannen da. Han er et menneske med følelser. Om du snakker med ham så vil han garantert være noe mer enn en donor. Gi ham valget.Gi barnet en sjanse til å vokse opp med faren sin.Gi faren en sjanse til å leve med barnet sitt. Ikke lur ham i alle fall. Og les ditt eget innlegg. Dette er sjofelt. Og som de fleste andre her inne har sagt som jeg kanskje skulle ha skrevet aller først er: skal du virkelig med hensikt sette et skilsmissebarn til verden? Å ha barn er en glede,ikke tvil om det. Men kanskje du skal vente med å bli gravid til du har hederlige hensikter med det livet du vil skape. For her tenker du veldig egoistisk og umodent. Ikke få barn på dette grunnlaget. Det er bare feil og utrolig urettferdig ovenfor det barnet du går i planer om å skape.
Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2003 #15 Skrevet 8. november 2003 ???? Har jeg satt et voldtektsbarn til verden??????? :o :o :o Synes du gnåla en gang om at jentungen din var resultat av en voldtekt jeg... Beklager, hvis det er feil.
Gjest Blaster Skrevet 8. november 2003 #16 Skrevet 8. november 2003 Gjest, hvis du vil ha seriøse svar på ditt eget spørsmål må du sannelig holde en annen tone enn det der. Her legger du opp til krangel i stedet for en god diskusjon! Jeg synes ikke dine egne planer er så gode. Å planlegge et barn med en du skal gå fra virker ikke lurt. Hva med han da? Du går fra ham, men bidrag må han betale? Sikker på at han går med på dette? Det hadde ikke jeg.
Gjest Poirot Skrevet 8. november 2003 #17 Skrevet 8. november 2003 Hvilken størtte til det eldste barnet kan en baby gi? Tror barna må være av en viss alder for å gi hveradre støtte. En egoistisk og tullete ide, med mindre faren er enig i å få et brn før man går ifra hverandre.
Gjest Mitsumi Skrevet 8. november 2003 #18 Skrevet 8. november 2003 I siencerely hope that this is nothing but a big joke. Why would you have another child with a man you don't even love anymore? Mitsumi
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2003 #19 Skrevet 9. november 2003 I siencerely hope that this is nothing but a big joke. Why would you have another child with a man you don't even love anymore? Mitsumi Nå har jeg gjentatt meg selv til det kjedsommelige; for at barnet vi allerede har skal få et søsken.
Gjest Tex Skrevet 9. november 2003 #20 Skrevet 9. november 2003 Men hvilken god grunn har du for å gi dette barnet søsken?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå