-Milla80- Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 Har lenge holdt meg i graviditet/spedbarn - bolken, men nå følte jeg det var på tide å flytte over hit?? Vi skal snart ha barnedåp for lille jenta vår, og nå begynner spørsmålene å ramle inn... Hva ønsker vi oss? Ja, hva ønsker man seg egentlig til barnedåp? Er ikke kjempegira for å ha masse esker til å samle tenner og hår i, men vi heller ikke ha klær. Har lyst på ting som holder lenge, som vi kan snakke om senere og fortelle at hun fikk av den og den.. Tar GJERNE imot tips!
Serenity_ Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 Jeg skal lage et lappeteppe/quilt, til en venninne sin baby... Jeg er "litt" bak skjema, men satser på å bli ferdig =) Skal brodere på navn, og fødselsdato evt dåpsdato. Ellers er babyfotografering en fin gave synes jeg. Har også gitt gutten til en venninne en bunadskniv med inskripsjon. 1
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 11. mai 2011 #3 Skrevet 11. mai 2011 Du kan jo ønske deg penger til en tripp-trapp-stol? Sjekk ut www.pledd.net Abbonement på USBL/OBOS?
Moscato Skrevet 11. mai 2011 #4 Skrevet 11. mai 2011 Hos oss har sølvtøy og bunadsølv vært vanlig. Hvis det er sannsynlig at barnet skal ha bunad etter hvert (det kommer jo litt an på familietradisjoner osv) så er det ikke så dumt å få denslags ting når barnet likevel er for lite til å bry seg om hva det får. Spesielt når det gjelder bunadsølvet blir jo engangskostnaden ved innkjøp av bunaden redusert litt hvis man har fått mye sølv fra før.
Kosejenta Skrevet 11. mai 2011 #5 Skrevet 11. mai 2011 Vi valgte å ønske oss ting barna kan bruke, ikke som samler støv... så vi ønsket sangbøker, bøker(store boka om Atrid Lingren, om Ole Brum osv) Obos medlemskap, tripp trappstol. Barna har hatt veldig glede av stort sett alle dåpsgavene sine, i motsetning til meg som fikk masse sølvbestikk osv som ligger i en skuff...
Gjest imli Skrevet 11. mai 2011 #6 Skrevet 11. mai 2011 Sang/eventyr/rim®ler-bøker er fint. Litt smykker tykkjer eg høyrer med, t.d kors eller hjerte. Bunadssølje viss du reknar med at ungen kjem til å bruke bunad.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #7 Skrevet 11. mai 2011 Av gavene vesla fikk i sin tid, var det to gaver som blir ekstra verdsatt (og varige). Av ene settet med besteforeldre fikk hun forsikring (helse/ulykke) frem til fylte 18 år. Av gudmor fikk hun en sparekonto hvor det settes inn 50.- pr mnd pluss ekstra til jul og bursdag. (Her setter vi også inn alt annet av gavepenger barnet får). Kontoen stilles til barnets disp ved 18års dagen (evt hvis det skal gjøres andre store investeringer til barnet innen den tid, eller til oppstart kjøretimer).
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #8 Skrevet 12. mai 2011 Av gavene vesla fikk i sin tid, var det to gaver som blir ekstra verdsatt (og varige). Av ene settet med besteforeldre fikk hun forsikring (helse/ulykke) frem til fylte 18 år. Av gudmor fikk hun en sparekonto hvor det settes inn 50.- pr mnd pluss ekstra til jul og bursdag. (Her setter vi også inn alt annet av gavepenger barnet får). Kontoen stilles til barnets disp ved 18års dagen (evt hvis det skal gjøres andre store investeringer til barnet innen den tid, eller til oppstart kjøretimer). Flotte gaver!
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #9 Skrevet 12. mai 2011 Jeg synes det var koselig å få noen smykker (dvs gullbokstav i kjede og et hjertesmykke). Fikk også et smykkeskrin og et skrin med "Mine første tenner", begge to var faktisk veldig fine og vi fikk da heldigvis kun et eksemplar av hver. Ellers ønsket vi oss og fikk ting som kunne brukes, dvs barnestol, bøker, barneservise, barnebestikk og selvsagt noen penger som ble satt på konto. Fikk også sølvskjeer og det kan jo være greit nok, jeg har jo i en alder av 32 endelig tatt mine sølvskjeer i bruk ved spesielle anledninger... (men de har støvet ned noen år før det).
kaprifolen Skrevet 12. mai 2011 #10 Skrevet 12. mai 2011 Barneserviser er fint. Barna har noe å prate om mens man spiser, og det blir stas å spise opp gråten så krokodillen synes! Gyngehest Sparekonto Eventyrsamlinger Smykker er fint, da gjerne noe man kan bytte kjede på og bruke lenger enn 2 år. Kniv Bunadssølv Stol til barnet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå