Gå til innhold

Roma-tråden

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg fikk lassevis av tips i "den store London-tråden", og synes derfor det er på sin plass med en tilsvarende tråd for Roma.

Har vært der en gang før, og funderer på å dra med min kjære dit i høst.

Tips og opplys meg, please! Jeg trenger råd om alt fra billige flybilleter, gode og sentrale hoteller, isbutikker, severdigheter, shopping....!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk lassevis av tips i "den store London-tråden", og synes derfor det er på sin plass med en tilsvarende tråd for Roma.

Har vært der en gang før, og funderer på å dra med min kjære dit i høst.

Tips og opplys meg, please! Jeg trenger råd om alt fra billige flybilleter, gode og sentrale hoteller, isbutikker, severdigheter, shopping....!

http://www.bestbb.it/p_eng_camere.htm

Fantastisk bed and breakfast midt i smørøyet! Vi gikk overalt derfra, t.o.m. til Vatikanet. Frokosten er fantastisk, standarden er høy og rommene er store. Kunne ikke vært mer fornøyd!

Det er en restaurant i Trastevere som jeg ikke husker navnet på, men som er rimelig lett å finne. Når du går over broen tar du til høyre, og litt nedi gaten ligger en restaurant med et skilt på veggen som lyder "we are against war and tourist menu". Utrolig god pasta, husets vin er nydelig, prisene er veldig rimelige og servicen upåklagelig :)

Skrevet

Jeg var innom Roma når jeg var i Italia forrige uke. Da fikk jeg høre fra andre jeg reiste med som bodde i Roma 2 dager, at disse to hotellene var bra og kunne anbefales:

Hotel Nord Nuova Roma som lå rett ved togstasjonen

Hotel Colombo Som lå ved Roma store shoppingsenter

Jeg vet at Norwegian flyr til Roma. Bestilte billetter dit en gang. I fjor for 600kr pr person tur/retur.

Det er jo veldig mye å se i Roma. Ikke minst, shopping mulighetene er veldig gode. Mange koselig cafèer, restauranter og barer. Jeg fant et par restauranter ved de spanske trappene som jeg likte.

Skrevet

Jeg skal til Roma om ganske nøyaktig et år, hehe, gleder meg stort! Er en by jeg alltid har villet sett :) Jeg må følge med her å få gode tips :)

Skrevet

Dere blir helt nødt til å spise is på Giolitti etter at dere har sett Pantheon.

• Liker 1
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Dere blir helt nødt til å spise is på Giolitti etter at dere har sett Pantheon.

Oh ja, der var jeg innom sist jeg var der! Nammi!

Skrevet

Hotell: Når vi var i Roma forrige sommer bodde vi på WRH Trastevere. Ligger i et fint område, og vi kunne gå til alle sentrale severdigheter uten problem. Så beliggenheten er helt topp! Det er ikke et tradisjonelt hotell, men et slags leilighetskompleks som er gjort om til "hotell". 6 rom tror jeg, og ikke noe kjøkken. De samarbeider med en kafé over gaten, så man fikk kupong til å spise frokost der. Fordelen med hotellet var at man får veldig god kontakt med de som jobber der. De er superflinke til å gi gode tips i forhold til severdigheter, restauranter osv. Rommene var også utrolig kule, og generelt god standard dersom man ikke "må" bo på et hotell med 300 rom og ingen sjarm ;)

Severdigheter: Dersom man skal besøke Colosseum, så bestill billetter på forhånd på nett! Det er syke køer for å komme seg inn dersom man er der i turistsesongen. Eventuelt, gå først til Palatinerhøyden og kjøp billetter dit. Billettene gjelder nemlig for begge deler, og køene ved Palantinerhøyden er MYE kortere.

Mat: Det er utrolig mye god mat på pizza/pastasjappene rundt i byen. Vi ønsket å gjøre noe spesielt den ene kvelden, og hadde et par uker i forveien bestilt oss bord på restauranten Antico Arco. Kan anbefales - veeeeldig god mat :)

Og til slutt vil jeg vel helst anbefale at man ikke reiser til Roma i juli :sjenert: Ekstremt varmt, ekstremt mye mennesker. Jeg vil tilbake dit, men da på vår / høst.

Skrevet

Jeg har vært i Roma i bl.a. oktober og november. Begge gangene har vi gått med t-skjorte/tynn genser, og hatt kjempevær. Så hvis man reiser for sightseeing/shopping er periodene mars-mai og september-november bedre enn midt på sommeren når det er så varmt og mye folk.

Køene er også vesentlig kortere desto lengre bort fra høysesongen man kommer.

Jeg kan anbefale Suite Dreams

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...