Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, nå har jeg solgt noen greier på Finn.no. MEN, hva i all verden gjør jeg? Skal jeg spørre kjøperen om adresse, skal det gjøres gjennom Finn, skal jeg gi kjøper mitt kontonr.?

Om noen kan gi meg en liten steg for steg-forklaring blir jeg VELDIG takknemmelig! :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette gjør jeg:

- Spør om adressen til kjøperen via mail.

- Gir kontonr mitt hvis kjøper skal forhåndsbetale. Og sender det jeg skal sende når jeg ser at pengene har kommet inn. :)

Skrevet

Dette gjør jeg:

- Spør om adressen til kjøperen via mail.

- Gir kontonr mitt hvis kjøper skal forhåndsbetale. Og sender det jeg skal sende når jeg ser at pengene har kommet inn. :)

Og alt dette er safe? Hva om pakken ikke kommer frem, eventuelt at kjøper hevder at den ikke har kommet frem, når den har det?

AnonymBruker
Skrevet

Det tryggeste er jo å sende pakken i postoppkrav. Jeg gjør begge deler, noen ganger i postoppkrav og andre ganger forhåndsbetaler kjøper.

Siden det er salg via finn.no hadde jeg ville sendt pakken i postoppkrav.

Skrevet

Det tryggeste er jo å sende pakken i postoppkrav. Jeg gjør begge deler, noen ganger i postoppkrav og andre ganger forhåndsbetaler kjøper.

Siden det er salg via finn.no hadde jeg ville sendt pakken i postoppkrav.

Dvs at jeg får pengene mine i det han har hentet ut pakken, og han får ikke pakken med mindre han betaler?

Koster dette noe ekstra?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, da blir de overført til kontoen din.

Ja, det koster 71 kr ekstra.

De gangene jeg har fått forhåndsbetalt det jeg har solgt, så har jeg sendt pakken med sporingsnr., så jeg ser at pakken har kommet fram til postkontoret, da kan ikke kjøper si at den ikke har kommet fram.

Også er det betalingssikkerthet gjennom finn.no, men det er ikke jeg så kjent med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...