Gå til innhold

Overflødig hud på magen etter graviditet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går det ann å trene dette vekk? Er 4 mnd siden fødsel, og ser nå ut som jeg venter nr to.. Det gjør jeg altså ikke, men har overflødig hud som gjør at magen står litt ut. Hadde helt flat mage før uten å trene engang. Så hva kan jeg gjøre? Vil det hjelpe å bare ta sit-ups? Har aldri trent før, så er helt blank..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hud gjør vel ikke at magen står ut? Løs hud henger jo. Situps fjerner ikke verken hud eller fett, men det kan bygge muskulatur under som kan hjelpe å se strammere ut.

Ellers må du nok regne med at det tar 6-8 måneder enda før magen er som den kommer til å bli de neste 50 åra ;-)

• Liker 1
Skrevet

Det tar lang til før huden har trekt seg tilbake, men den vil ikke bli den samme igjen.

Det er helt umulig å trene hud. Du kan ta situps for å stramme magen litt, men det vil uansett være like mye hud der.

• Liker 1
Skrevet

Har ikke erfaring fra graviditeter og slikt, så...er dette vanlig blant kvinner etter en graviditet/fødsel, at huden på magen "henger", at det er en del overflødig hud der - også 8-12 måneder etter fødselen?

Trodde huden "trakk seg tilbake", på en måte?!

Kjenner til en kvinne som har fått 3 barn via keisersnitt, men hun har helt flat mage.

Skrevet

Min overflødige hud etter svangerskap trakk seg ikke tilbake. Jeg fikk dekket bukplastikk.

Skrevet

Det er veldig individuelt, og kommer an på kvaliteten på huden, samt hvor stor man blir - altså hvor strekt huden blir.

Selv kom jeg gjennom svangerskapene med samme mage som jeg alltid har hatt etterpå, men det tok nok nesten et år før alt "satt fast" igjen.

Skrevet

Spørs veldig omdu får strekkmerker det...

Skrevet

Hva spørs om du får strekkmerker?

Løs hud på magen kan du få både med og uten, magehud som trekker seg helt sammen igjen kan du også få både med og uten strekkmerker...

AnonymBruker
Skrevet

Uff, så kjedelig. Hadde tenkt å få to tette, men da vil jeg jo ikke klare å få magen tilbake på mange år! Trodde jeg hadde bra hud jeg, men dette tar visst tid. Fikk ingen strekkmerker, så tror ikke et har så mye med saken å gjøre :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Min overflødige hud etter svangerskap trakk seg ikke tilbake. Jeg fikk dekket bukplastikk.

Hvorfor er ikke dette mer kjent?

Hører at kvinner som føder vanlig gjennom skjeden, spjærer og må bli sydd/få vaginaplastikk/bli trangere etterpå - og mange babyer må ha fysioterapibehandling i 1 år etter fødsel, fordi de ble skadet da de ble tatt ut...norske jordnmødre nekter å bruke samme vellykkede metode som finske jordmødre bruker: da blir ikke barnas hoder skadet og kvinnene revner mindre.

I tillegg fås bukplastikk?

I så fall skal det ikke stå på kostnadene ved keisersnitt versus vaginal fødsel! Det blir jo kostnader ved begge alternativ!

Skrevet

bukplastikk har da ikke noe med fødselsmåte å gjøre?

Skrevet

norske jordnmødre nekter å bruke samme vellykkede metode som finske jordmødre bruker: da blir ikke barnas hoder skadet og kvinnene revner mindre.

Jeg vet at SØF (Sykehuset Østfold Fredrikstad) bruker den finske støtteteknikken, og jeg er sikker på at andre sykehus også tilbyr det.

*Abonnerer på tråden*

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg vet at SØF (Sykehuset Østfold Fredrikstad) bruker den finske støtteteknikken, og jeg er sikker på at andre sykehus også tilbyr det.

*Abonnerer på tråden*

Hva går denne støtteteknikken ut på?

Gjest Eurodice
Skrevet

Hører at kvinner som føder vanlig gjennom skjeden, spjærer og må bli sydd/få vaginaplastikk/bli trangere etterpå - og mange babyer må ha fysioterapibehandling i 1 år etter fødsel, fordi de ble skadet da de ble tatt ut...norske jordnmødre nekter å bruke samme vellykkede metode som finske jordmødre bruker: da blir ikke barnas hoder skadet og kvinnene revner mindre.

I tillegg fås bukplastikk?

I så fall skal det ikke stå på kostnadene ved keisersnitt versus vaginal fødsel! Det blir jo kostnader ved begge alternativ!

Kan du dokumentere dette du skriver her? Tror du virkelig at alle kvinner revner nedentil ved en fødsel, blir sydd, får vaginalplastikk osv. og at mange babyer blir skadet ved å bli født på vanlig måte?

Får disse kvinnene bukplastikk også? Jeg har lest mye dumt her inne, men dette tar virkelig kaka!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...