Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt en shampoo og den var DRITdårlig.. Håret mitt ble kjempetørt og den luktet ikke spesielt godt. Har bare prøvd den én gang. Er det mulig å få sendt dette inn igjen og få tilbake pengene? Jeg prøvde dette en annen gang med en hudkrem, og det gikk ikke.. Hvordan skal jeg evt gå frem?

Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Jeg har kjøpt en shampoo og den var DRITdårlig.. Håret mitt ble kjempetørt og den luktet ikke spesielt godt. Har bare prøvd den én gang. Er det mulig å få sendt dette inn igjen og få tilbake pengene? Jeg prøvde dette en annen gang med en hudkrem, og det gikk ikke.. Hvordan skal jeg evt gå frem?

Å trodde man hadde rett på det uansett hvor man kjøpte ting? Kjøpsloven skal gjelde overalt. Fulgte det ikke med angrerettskjema i pakken? Iallefall får du kanskje prøve å sende de et brev med referanser fra kjøpsloven? Vet ikke.

Skrevet

Jeg tviler på det går så lenge du har brukt shampoen..Men går ann å forhøre seg:)

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Jeg tviler på det går så lenge du har brukt shampoen..Men går ann å forhøre seg:)

Man må jo prøve en shampo for å finne ut om man er fornøyd?

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, det står på sidene til LF at de bare aksepterer retur av uåpnede varer. Jeg vet ikke hvordan den britiske loven er, men det er mulig at du kan trumfe det gjennom ved å henvise til norsk kjøpslov. Jeg vet ikke. Uansett, i følge britisk lov har du 7 dagers angrerett, så da har det også litt å si hvor lenge det er siden du fikk den. I tillegg må du betale porto selv, så da blir det også et spørsmål om det lønner seg.

Jeg personlig hadde ikke gjort det. Som garvet nettshopper er bomkjøp en del av livet. Det er sjelden snakk om så store summer at det er et problem. Jeg tenker også litt sånn at kosmetiske produkter er en varegruppe som pga hygienske årsaker ikke kan selges igjen når de er åpnet og ihvertfall ikke brukt. Dette er altså isåfall utgifter som butikkene må bære. Dette kan igjen føre til høyere priser for oss som kunder, hvilket jeg ikke er så hypp på. Men det er meg. Jeg hadde verken giddet eller følt at det var "riktig". Men for all del, om du er innenfor reglene med tanke på tidsfrister ect., og du får sjekket opp dette med hva slags policy det egentlig er på retur av åpnede kosmetiske varer i EU og EØS (jeg aner ikke om det er det samme som her i Norge) og du finner ut at det lønner seg etter at du har betalt porto, så kjør på.

  • Liker 3
Skrevet

Man må jo prøve en shampo for å finne ut om man er fornøyd?

Nei, det fungerer ikke sånn.

Du må huske at dette kan være en shampo av kjempegod kvalitet, men at den ikke passer til ditt hår. Risikoen rundt den vurdering er det du som må ta, ikke bedriften. Du har ikke engang spurt de om råd :) Skulle de bære risikoen, kan alle sende tilbake alt de har brukt, og si at de ikke likte den. Slik kan det umulig være, da går alle konkurs.

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får jo ikke prøvd sjampo du kjøper i butikken heller, selv om du SER den. Da har man ihvertfall ikke angrerett på åpnede varer.

Skrevet

Det er jo eventuelt bedriften som har laget produktet du må klage til, ikke til selskapet som har solgt varen.

Skrevet

Du har ikke rett på å returnere åpnede sjampoer hverken i Norge eller i England. Hverken på nett eller i vanlig butikk. Det fungerer slik at hvis man kjøper en sjampo man ikke liker, så kjøper man en annen neste gang. Noen få butikker/salonger har "fornøyd"-garanti (gjerne home-party-firmaer som Mary Kay, osv, eller dyre hudpleiesalonger), som gjør at du likevel kan returnere produkter du har prøvd, men som du ikke liker. Men det er ekstraservice, ikke en lovpålagt rettighet.

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...