Gå til innhold

Vasker dere håndklær+undertøy sammen med gulvmopp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en diskusjon her om dagen, der flere reagerte på at folk kunne vaske håndklær og undertøy sammen med gulvmoppen de vasket gulvet med. Det var som om å vaske gulvet med trusa si, det... Er det virkelig så ille, jeg vasker det jo på kokvask...? Skiller dere disse to tingene?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det ikke nei... Hvilken temperatur vasker du på ?

Gjest Harriet
Skrevet

Mine hvite bomullstruser går på 90 grader sammen med det som måtte være skittent av håndklær og mopper da. Har noen andre truser som jeg er mer forsiktig med, de går i vask for seg selv på lavere temperatur.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vasker slike ting på 60 grader til vanlig, i ny og ne (eller når det er veldig skittent) på 90 grader.

AnonymBruker
Skrevet

Vasker slike ting på 60 grader til vanlig, i ny og ne (eller når det er veldig skittent) på 90 grader.

(TS) :)

Skrevet

jeg vasker truser, håndkler, og filler sammen. Vasker det på 95 grader og alle bakterier dør. Jeg vet at noen synes det er ekkelt, men det bryr jeg meg ikke noe om. Mine truser, og mine filler...

• Liker 1
Gjest Lillekanin
Skrevet

Nei æsj det hadde ikke jeg fiksa! Personlig syns jeg det er grisete, men det er mulig det sikkert ikke er særlig forskjell om en vasker på 95 likevel...uansett liker ikke jeg tanken på at trusene mine har vært oppi moppen som jeg har dratt over gølvene med hårete border collie,matsøl og annen dritt...baaah...

• Liker 2
Skrevet (endret)

Vasker det sammen. Er fremdeles i live... :filer:

Endret av KatteLatte
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ser den med hundehår i trusa, absolutt. Men hva med kjønnshår på moppen? Hva er egentlig verst? :eeeh:

• Liker 5
Gjest Emo Fisk
Skrevet

Har aldri tenkt over det som noe farlig eller ekkelt i det hele tatt. Det virker nå ganske reint for meg etter vask ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff nei, udelikat synes jeg. Her skilles undertøy og mopp.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så når dere vasker moppen, vasker dere den kun sammen med håndklær og ikke undertøy?

TS

Skrevet

Håndklær, sengetøy og skurefiller vaskes på 90 - og sammen.

Undertøy vaskes på 60 grader for seg selv, evt med andre klær på 60 grader.

Gjest Consensio
Skrevet

Næh, det blander jeg uten å bry meg.

Jeg skyller kluter og mopper godt før det puttes inn i vaskemaskinen og det blir vasket på så høy grad at det ikke er noe farlig.

Alltid gjort det og ikke tatt skade av det.

Skrevet

Vasker håndklær, sengetøy og alt av kluter, mopper osv sammen. Undertøy vasker jeg ikke sammen med det, men det er egentlig ikke et bevisst valg. Hadde ikke hatt noen problemer med å vaske det sammen

Skrevet

Undertøyet blir dessuten fortere slitt om det vaskes sammen med grove kluter osv, derfor vasker jeg det for seg selv...

AnonymBruker
Skrevet

Nei, så absolutt ikke.

Gjest Harriet
Skrevet

Nei æsj det hadde ikke jeg fiksa! Personlig syns jeg det er grisete, men det er mulig det sikkert ikke er særlig forskjell om en vasker på 95 likevel...uansett liker ikke jeg tanken på at trusene mine har vært oppi moppen som jeg har dratt over gølvene med hårete border collie,matsøl og annen dritt...baaah...

Jeg har også hund, men jeg skyller klutene mine før jeg tar dem i vaskemaskinen.

Skrevet

Håndklær og truser går nomalt på 60 grader. Sengetøy og filler/mopper går på 90 grader.

Prøver å unngå hundehår i håndklær og undertøy...

Skrevet

Håndklær og truser går nomalt på 60 grader. Sengetøy og filler/mopper går på 90 grader.

Prøver å unngå hundehår i håndklær og undertøy...

Tåler sengklær å bli vasket på 90/95 grader hver gang det vaskes? Vasker det annen hver uke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...