Gjest Tex Skrevet 7. november 2003 #1 Skrevet 7. november 2003 Vi har snakket mye om duker, lys og servietter. Men hvordan har du tenkt at hver enkelt kuvert skal se ut? Hvordan skal du brette servietten, og hvor mange glass skal du ha stående osv?
Arwen Skrevet 7. november 2003 #2 Skrevet 7. november 2003 Alt det overlater jeg til hotellet vi skal ha festen på. Skal bare legge på menyer og bordkort selv.
nessi Skrevet 7. november 2003 #3 Skrevet 7. november 2003 Aner ikke enda... ombestemmer meg hver gang jeg prater med noen om det....heldigvis har jeg mange måneder før jeg må bestemme meg.
Livva Skrevet 7. november 2003 #4 Skrevet 7. november 2003 Det overlater vi også til tilholdsstedet. Der er alt inkl. i prisen. Jeg kan velge hvilke farger lys,servietter o.l. skal være. Kommer nok til å trø til med litt ekstra i tillegg til det vanlige de har. :rosasmil:
helenaa Skrevet 7. november 2003 #5 Skrevet 7. november 2003 Vi skal legge servietten i en rull ved siden av eller oppå tallerkenen. Rundt servietten skal vi ha røde bånd, der navnet står. Bordkort og "serviettring" i ett. Skal ikke ha mye pynt ellers (enkle vaser med en eller to germini og telys), men jeg tror det kan bli fint.
Ingeborg Skrevet 7. november 2003 #6 Skrevet 7. november 2003 Akkurat borddekking tar jeg med knusende ro. NOE må da restauratøren få ta seg av i fred...
9na Skrevet 7. november 2003 #7 Skrevet 7. november 2003 Hotellet vi skal ha det på utfører pyntingen etter våre instruksjoner (vi skal møte dem og bestemme det noen uker før). De har kjempefine damaskduker, linservietter og krystallglass, så jeg tror det blir veldig fint. Sånn som dette har jeg lyst til at de skal brette serviettene, men jeg har tenkt til å legge menyene vi lager oppi i stedet for blomster: http://www.marthastewart.com/page.jhtml?ty...79&catid=cat311 I tillegg til menyer lager vi bordkort selv, men vi har ikke bestemt oss for hvordan ennå. Antall glass tipper jeg blir fire: hvitvin til forrett, rødvin til hovedrett, dessertvin og vannglass. Blomster har vi heller ikke bestemt oss for, men vi avtaler med blomsterbutikken, og så setter de det opp på hotellet for oss.
Augustbrud02 Skrevet 7. november 2003 #8 Skrevet 7. november 2003 Vi hadde ganske enkle kuverter. Sangheftet lå under tallerkenen (fordi jeg alltid irriterer meg over sanghefter som er rullet og som det er vanskelig å bla i når man skal synge fordi de er bøyd), servietten var brettet i en slags trekant med bordkortet vårt rundt som en serviettring. Av glass hadde vi 3 glass ved hver kuvert, 1 til vann, 1 til vin og 1 til portvin. Av bestill hadde vi 1 knit og 1 gaffel, 1 suppeskje og 1 dessertskje. Bilder kan sees her: http://www.home.no/augustbrud02/bilder/bor...ddekorasjon.jpg http://www.home.no/augustbrud02/bilder/bor...orddekking1.jpg
Miracl3 Skrevet 7. november 2003 #10 Skrevet 7. november 2003 Vi skal arrangere dette selv. Har ikke bestemt alt enda. Men skal pynte med telys og roseblader. Vi setter frem tre glass til hver : vinglass , ølglass og mineralvannsglass. Servicet er hvitt og vi vil sette frem midaggstallerken med suppetalerk oppå. Skal ha bordkort som vi har laget på pc. Serviettene skal brettes ned i vinglasset. Det er røde servietter med en stor rose på.
Gjest Madley Skrevet 8. november 2003 #11 Skrevet 8. november 2003 Hvite linduker Hvite linservietter Foreldrene mines penservise(hvitt) Krystallglass (Rødvin/øl/brus og vann) to blomsterfdekorasjoner i hvitt, m lange tynne hvite stearinlys) 3-4 Stearinlys (rosaaktige rosekuler fra lysstøperiet) Sølvbestikk Blir så fiiint atte...
14062003 Skrevet 8. november 2003 #12 Skrevet 8. november 2003 Jeg legger ved bilde av hvordan våre bord så ut, jeg. Bilde
Snurre Skrevet 8. november 2003 #13 Skrevet 8. november 2003 Sliter fortsatt med bordpyntingen, men venter spent på hjelp fra Cappo etter prøve dekkingen hennes
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2003 #14 Skrevet 10. november 2003 Hotellet vi skal ha det på utfører pyntingen (vi skal møte dem og bestemme det noen uker før). De har kjempefine damaskduker, linservietter og krystallglass, så jeg tror det blir veldig fint. Sånn som dette har jeg lyst til at de skal brette serviettene, men jeg har tenkt til å legge menyene vi lager oppi i stedet for blomster: http://www.marthastewart.com/page.jhtml?ty...79&catid=cat311 I tillegg til menyer lager vi bordkort selv, men vi har ikke bestemt oss for hvordan ennå. Antall glass tipper jeg blir fire: hvitvin til forrett, rødvin til hovedrett, dessertvin og vannglass. Det var en utrolig fin måte å brette serviettene på! Ideen er herved stjålet! Hilsen av-og-til-gjest her inne. :D
Gjest Tex Skrevet 10. november 2003 #15 Skrevet 10. november 2003 Jeg har kjøpt nydelige silkebånd i ivory fra Calligraphen, som man skal knyte sammen til en sløyfe. Når man har gjort det står det Tex og Texas på dene ene sløyfeslutten og 29. mai 2004 på den andre. Jeg lurer rett og slett på om vi skal knyte sånne bånd rundt sammenrullede servietter og legge på hver plass....
Scorpina Skrevet 10. november 2003 #16 Skrevet 10. november 2003 Jeg legger ved bilde av hvordan våre bord så ut, jeg. Bilde ...har kanskje spurte deg om dette før - - men har ikke fått noe svar da..... så jeg spør igjen jeg - HVOR fikk du tak i de glass-skålene?? Tenkte jeg skulle "stjele" litt av din idè for borddekking med de så ....
Gjest Tex Skrevet 10. november 2003 #17 Skrevet 10. november 2003 Sett deg på Ikea flyet.... :blunke:
Scorpina Skrevet 10. november 2003 #18 Skrevet 10. november 2003 ..jaja...pytt sann Tex - - med tanke på hvor jækla billig vårt bryllup blir så kan jeg vel alltids svi av et par tusen ....eller så...på noen helt kurante og vanlige glass-skåler Jeg TENKER det heller blir Bohus, Glassmagasinet.....etc etc....
Gjest Tex Skrevet 10. november 2003 #19 Skrevet 10. november 2003 -ikke sant, og bare tenk så greit det er med tanke på dine barns konfirmasjoner etterhvert, da har du allerede skåler i hus.....
Scorpina Skrevet 10. november 2003 #20 Skrevet 10. november 2003 Gi deg dah Tex...her har dattra mi aaakkurat begynt på skole og jeg synes tiden FLYR av gårde....og nå snakker du om konfirmasjon??? Vær så snill dahhhh
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå