Gjest mammi Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 har barn med en mann som det ble slutt fordi jeg var alene mor med han boende i huset.det ble uholbart for å sei det sånn.samveret fungerte fint men jeg måtte lage alt klart og legge opp samveret for at barna skulle få det best mulig.han er rett og slett hjelpeløs og dum desverre.men snill self. så kom han slepande med en dame..herregud!!! nå er det ikkje han som bestemmer og følger dei retningslinjer som jeg setter.det er hun som dirigerer leser eventyr og lager mat ,vasker kler,klemmer på mine barn!!! har sagt til han at jeg ikke finner meg i å sende barna til henne ..det er han som skal ha samver og hun trenger ikke vere der hver gang hele tiden.neida seier han..men ho er der og styrer mine barn og miin x.det er da fan meg ikke hennes barn!!min x er dom og dette går utover samver og dermed barna.jeg sender ikke barna til henne og han sjønner ikke problemet.noen flere som har en dom x med ny dame. presiserer at jeg ikkje er sjalu på dama,men ønsker at x skal ta sitt ansvar og ikke dytte det over på andre.noen som har lignande historier??
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 har barn med en mann som det ble slutt fordi jeg var alene mor med han boende i huset.det ble uholbart for å sei det sånn.samveret fungerte fint men jeg måtte lage alt klart og legge opp samveret for at barna skulle få det best mulig.han er rett og slett hjelpeløs og dum desverre.men snill self. så kom han slepande med en dame..herregud!!! nå er det ikkje han som bestemmer og følger dei retningslinjer som jeg setter.det er hun som dirigerer leser eventyr og lager mat ,vasker kler,klemmer på mine barn!!! har sagt til han at jeg ikke finner meg i å sende barna til henne ..det er han som skal ha samver og hun trenger ikke vere der hver gang hele tiden.neida seier han..men ho er der og styrer mine barn og miin x.det er da fan meg ikke hennes barn!!min x er dom og dette går utover samver og dermed barna.jeg sender ikke barna til henne og han sjønner ikke problemet.noen flere som har en dom x med ny dame. presiserer at jeg ikkje er sjalu på dama,men ønsker at x skal ta sitt ansvar og ikke dytte det over på andre.noen som har lignande historier?? Sorry å måtte si det men du virkelig utrolig barnslig og umoden! "ditt barn"? Det er like mye hans barn! Å når han har barnet sitt så har du ingenting med hvem faren har på besøk så lenge det selvsagt ikke går ut over barnet på en negativ måte. Han har tydligvis kommet seg videre i livet,noe du også kanskje burde prøve? 12
Løvetanten Skrevet 11. mai 2011 #3 Skrevet 11. mai 2011 Kortversjonen: Jeg hater at eksen min har funnet seg en dame som liker ungene mine og behandler de på en pen måte... 20
Gjest BettyBoop28 Skrevet 11. mai 2011 #4 Skrevet 11. mai 2011 har barn med en mann som det ble slutt fordi jeg var alene mor med han boende i huset.det ble uholbart for å sei det sånn.samveret fungerte fint men jeg måtte lage alt klart og legge opp samveret for at barna skulle få det best mulig.han er rett og slett hjelpeløs og dum desverre.men snill self. så kom han slepande med en dame..herregud!!! nå er det ikkje han som bestemmer og følger dei retningslinjer som jeg setter.det er hun som dirigerer leser eventyr og lager mat ,vasker kler,klemmer på mine barn!!! har sagt til han at jeg ikke finner meg i å sende barna til henne ..det er han som skal ha samver og hun trenger ikke vere der hver gang hele tiden.neida seier han..men ho er der og styrer mine barn og miin x.det er da fan meg ikke hennes barn!!min x er dom og dette går utover samver og dermed barna.jeg sender ikke barna til henne og han sjønner ikke problemet.noen flere som har en dom x med ny dame. presiserer at jeg ikkje er sjalu på dama,men ønsker at x skal ta sitt ansvar og ikke dytte det over på andre.noen som har lignande historier?? Jeg skjønner på en måte frustrasjonen din og at det er sårt osv, og at faren burde stille mer opp for ungene, men er det ikke bra at ungene har et godt forhold til stemoren når de først er hos faren? Vil du at ungene dine skal hate henne? Jeg er sikker på at hun ikke er ute etter å ta fra deg ungene dine. Og exen din er exen din. han må da få lov å få ny kjæreste. Om du hadde fått ny kjæreste hadde du bedt han holde seg vekk fra dine barn fordi de ikke var hans? 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #5 Skrevet 11. mai 2011 Hun har ikke gjort noe mot verken deg eller barna dine, så hvorfor hater du henne? Den eneste grunnen jeg kan tenke meg er at du fortsatt ikke er over eksen, eventuelt du vil ikke ha han men vil ikke at noen andre skal ha han heller... barnslig, umodent. Eksens "nye flamme", altså kjæreste går jeg utifra, er snill og god mot barna og behandler dem pent. Er det noen du "bør" hate, er det eksen din. Aller helst bør du vokse opp og innse at han har gått videre. 2
Gjest BettyBoop28 Skrevet 11. mai 2011 #6 Skrevet 11. mai 2011 Hun har ikke gjort noe mot verken deg eller barna dine, så hvorfor hater du henne? Den eneste grunnen jeg kan tenke meg er at du fortsatt ikke er over eksen, eventuelt du vil ikke ha han men vil ikke at noen andre skal ha han heller... barnslig, umodent. Eksens "nye flamme", altså kjæreste går jeg utifra, er snill og god mot barna og behandler dem pent. Er det noen du "bør" hate, er det eksen din. Aller helst bør du vokse opp og innse at han har gått videre. Hun er jo selvsagt såret og sjalu. jeg skjønner jo den, men ts. Det vil skade ungen mer enn det gavner om du lar sjalusien gå ut over ungen. Ikke plasser ungen midt i konflikten
Gjest Purple Haze Skrevet 11. mai 2011 #7 Skrevet 11. mai 2011 Jaja, hva skal en si? Du sier eksen din er dum, men ærlig talt så lyser det ikke akkurat intelligens av innlegget ditt heller. Hat, faktisk? Å hate noen er så voldsomt, og spesielt når det virker som den nye dama bare vil dine barn godt. Du ser kun deg selv og oppfører deg komplett egoistisk. Barna dine har det bra når de er hos faren sin. Ikke noe er bedre enn det. Tenk på alle de foreldrene som må sende sine barn på samvær hos en forelder hvor de vet de ikke har det bra. Hvor forferdelig må ikke det være! Sorry, ingen sympati fra meg. Jeg setter pris på at min eks`nye kone tar seg av mine barn og stiller opp for dem når de trenger det. Syns det er flott, og det har jeg sagt til henne også. 10
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2011 #8 Skrevet 11. mai 2011 ts her ..tror dere misforsår litt.han tar seg ikke av våre barn han overlater dem til sin kjæreste.ja hun er sikkert snill og grei meot dem,men det er da ikke henne jeg sender barna til men han!jeg kunne like godt overlatt dem til naboen hans!jeg hater at hun ikke ser at han ikke gjør en dritt! og jeg har kommet meg videre for dem som lurte på det men overlater ikke barna til han.ja han passer dei en gang i blandt. barna bor fast hos meg. barnefaren må vel kunne ha barna 4 dager i mnd selv uten å blande inn henne og hennes venner og fam.(dei bor ikke sammen uten om dei helgene barna er hos han)
Gjest BettyBoop28 Skrevet 11. mai 2011 #9 Skrevet 11. mai 2011 ts her ..tror dere misforsår litt.han tar seg ikke av våre barn han overlater dem til sin kjæreste.ja hun er sikkert snill og grei meot dem,men det er da ikke henne jeg sender barna til men han!jeg kunne like godt overlatt dem til naboen hans!jeg hater at hun ikke ser at han ikke gjør en dritt! og jeg har kommet meg videre for dem som lurte på det men overlater ikke barna til han.ja han passer dei en gang i blandt. barna bor fast hos meg. barnefaren må vel kunne ha barna 4 dager i mnd selv uten å blande inn henne og hennes venner og fam.(dei bor ikke sammen uten om dei helgene barna er hos han) Ja men da er det da HAN du burde hate da. Ikke henne. HUN har jo ikke gjort noe galt. Skulle hun bare drite i ungene og overlate de til seg selv da når faren ikke stiller opp når de er hos han? 6
Gjest imli Skrevet 11. mai 2011 #10 Skrevet 11. mai 2011 Eg er for så vidt einig i at det er far som må ha hovudansvaret når han har samver, for det er jo tross alt han ungane kjem for å vere saman med. Men far har faktisk rett til å ha kven ha vil på besøk hos seg. Du burde jo vere glad han har finni seg ei dame som åpenbart likar ungane dine og er villig til å ta seg av dei. Finnes mange uinteresserte stemødre, eller stemødre som er sjalu på barna mannen har frå tidlegare. Det er ganske sterkt å bruke ordet "hat", ja. Kanskje du bør gå litt i deg sjølv og tenkje litt over kvifor du føler dette? Er det fordi du ikkje er ferdig med eksmannen, eller fordi du er redd for å "miste" barna? Kanskje ein tur på familievernkontoret hadde gjort seg. Det er gratis. Hugs at ungane dine er tjent med at foreldra deira har ein god tone - sjølv om far har ny "flamme". 4
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2011 #11 Skrevet 11. mai 2011 ts her.joda vi har vert på flere møter hos fam vern kontoret.men han syns dette er bortkastet og gjer motsatt av det som er vedtatt fordi hun seier det!!!!ja hater han ja,men seier jo ikke det til barna!
Gjest imli Skrevet 11. mai 2011 #12 Skrevet 11. mai 2011 ts her.joda vi har vert på flere møter hos fam vern kontoret.men han syns dette er bortkastet og gjer motsatt av det som er vedtatt fordi hun seier det!!!!ja hater han ja,men seier jo ikke det til barna! Kva er det ho seier som avvikar frå råda frå fam.vernkontoret?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #13 Skrevet 11. mai 2011 Jeg har det omvendt. Jeg vil gjerne beholde x`ns dame som forelder og skippe dustefaren som hakker og hakker og hakker på ungene og aldri kan gjøre annet enn å kritisere. 6
Moscato Skrevet 11. mai 2011 #14 Skrevet 11. mai 2011 Har du tenkt på å ta en rolig, behersket og fornuftig prat med henne, og spørre om hun kanskje kan prøve å få med barnefaren litt mer? Han virker jo ikke særlig interessert, og jeg er enig i at det er han (og du ts) som er dusten(e) her, og ikke dama, som gjør det hun kan for at barna skal ha det fint når de er hos far. 4
Gjest BettyBoop28 Skrevet 11. mai 2011 #15 Skrevet 11. mai 2011 Har du tenkt på å ta en rolig, behersket og fornuftig prat med henne, og spørre om hun kanskje kan prøve å få med barnefaren litt mer? Han virker jo ikke særlig interessert, og jeg er enig i at det er han (og du ts) som er dusten(e) her, og ikke dama, som gjør det hun kan for at barna skal ha det fint når de er hos far. Enig. Og for alt du vet, ts så har hun nye dama forsøkt å snakke med han om det uten hell? 1
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2011 #16 Skrevet 11. mai 2011 ts igjen.det er nok vanskelig å beskrive ting på en enkel måte anonymt på ett forum.men når barna mine blir med på bl.a fengsel besøk og anna rart som hun finner på og vi vedtar at dett ikke skal forekomme på ett møte hos fam kontoret og dette blir gjort likevel er det vel grunn til å tro at hun har mere å si enn han over for hva som er akseptabelt å ta barna med på.samveret fungerte fint før denne dama kom inn i bilde med sine rare ideer.hun har forøvrig barn som er under barnevernets kontroll noe jeg ikkje ønsker å involvere mine barn med.han har heller ikke kontakt med sin egen fam.bare hennes tvilsomme venner,iderer.min eldste sønn har store tilpassingsproblermer og jeg får self.skylda for det.men her er det faste rutiner på det han har behov for.hos den dama er det så som så med det meste .men faren vil ha det slik
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #17 Skrevet 11. mai 2011 har barn med en mann som det ble slutt fordi jeg var alene mor med han boende i huset.det ble uholbart for å sei det sånn.samveret fungerte fint men jeg måtte lage alt klart og legge opp samveret for at barna skulle få det best mulig.han er rett og slett hjelpeløs og dum desverre.men snill self. så kom han slepande med en dame..herregud!!! nå er det ikkje han som bestemmer og følger dei retningslinjer som jeg setter.det er hun som dirigerer leser eventyr og lager mat ,vasker kler,klemmer på mine barn!!! har sagt til han at jeg ikke finner meg i å sende barna til henne ..det er han som skal ha samver og hun trenger ikke vere der hver gang hele tiden.neida seier han..men ho er der og styrer mine barn og miin x.det er da fan meg ikke hennes barn!!min x er dom og dette går utover samver og dermed barna.jeg sender ikke barna til henne og han sjønner ikke problemet.noen flere som har en dom x med ny dame. presiserer at jeg ikkje er sjalu på dama,men ønsker at x skal ta sitt ansvar og ikke dytte det over på andre.noen som har lignande historier?? Han følger ikke de retningslinjene DU har satt opp, å DU vil bestemme at hun ikke skal være der hele tiden. Kom deg videre å få deg et liv. Hva gjør du den dagen han flytter sammen med ei dame igjen? Det får han kanskje ikke lov til av deg... 7
Sophie-Ann Skrevet 12. mai 2011 #18 Skrevet 12. mai 2011 Det som er så trist og som du ikke ser enda, er at du kommer til å ende opp som en bitter dame, mens eksen din har det fint og går vidrere. Du er nødt til å heve deg over dette, og så lenge barna dine har det fint, kan du ikke gjøre noe med det. Sånn er det bare. Jeg har vært der hvor du er, unntaket er at hun kjenner meg, så den svei skikkelig. Jeg var sint og bitter en stund, men det går kun ut over deg selv og ingen andre. Så for din egen del og for barna sin del må du slutte å være sint og bitter. Hev deg over det og gå videre i livet. Hilsen en som har vært der du er nå. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #19 Skrevet 12. mai 2011 Jeg håper den nye dama kan hjelpe barna dine med lekser. Dine skriveferdigheter burde du ikke lære bort! Har ingen sympati med deg desverre. Har du tenkt på at han kunne funnet seg ei dame som ikke var så veldig snill med barna? Syns du er egoist. Er ikke det viktigste at barna har det bra? 8
Moscato Skrevet 12. mai 2011 #20 Skrevet 12. mai 2011 ts igjen.det er nok vanskelig å beskrive ting på en enkel måte anonymt på ett forum.men når barna mine blir med på bl.a fengsel besøk og anna rart som hun finner på og vi vedtar at dett ikke skal forekomme på ett møte hos fam kontoret og dette blir gjort likevel er det vel grunn til å tro at hun har mere å si enn han over for hva som er akseptabelt å ta barna med på.samveret fungerte fint før denne dama kom inn i bilde med sine rare ideer.hun har forøvrig barn som er under barnevernets kontroll noe jeg ikkje ønsker å involvere mine barn med.han har heller ikke kontakt med sin egen fam.bare hennes tvilsomme venner,iderer.min eldste sønn har store tilpassingsproblermer og jeg får self.skylda for det.men her er det faste rutiner på det han har behov for.hos den dama er det så som så med det meste .men faren vil ha det slik Er hun med på disse møtene da? Hvordan vet du i det hele tatt at hun har fått beskjed om det dere bestemmer der, når mannen din ikke tar ansvar for andre ting heller? På meg virker det som at samværet fortsatt fungerer helt fint (ettersom barna har det fint når de er hos far og blir tatt godt vare på), og at den eneste forskjellen er at det ikke er du som sjefer over barnas far. Hva er det som gjør hennes venner tvilsomme, egentlig? Ut fra det du har sagt her virker det som dama gjør det hun kan for å tilrettelegge for barna, men hvis barnefar vil ha det så som så, så er det jo KLART at dama ikke får beskjed om hvordan det egentlig er meningen at ting skal være. Det er da heller ikke hennes feil at barnefar ikke har kontakt med sin familie. Om dama har blitt fratatt sine barn av barnevernet er det i så fall grunn til bekymring. Men igjen: dette må du ta opp med henne, barnefar og familievernkontoret/barnevernet på en skikkelig måte. Kanskje viser det seg å være noe fullstendig ufarlig (for dine barn) som er grunnen til at hun ikke har ansvaret for sine barn for øyeblikket. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå