AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 Jeg er en nyutdannet lærer, og har blitt så heldig at jeg har fått et intervju. Ble plutselig veldig nervøs, og redd for hvilke spørsmål de kommer til å stille. Er en barneskole det er snakk om, er litt usikker på hvilke trinn.
Frøken Smilla Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 De kommer sannsynligvis til å spørre deg om dine sterke/svake sider, samt en del spørsmål rundt hvordan du ser på det å samarbeide med både kolleger og foreldre (hva mener du kjennetegner et godt samarbeid, etc). I tillegg vil du bli spurt om ting som kan si noe om ditt elevsyn (hva mener du må til for å være en god lærer, etc). Du vil sjelden bli spurt om å ramse opp pedagogiske teorier, for å si det sånn. Kanskje får du en tenkt "elevsak", med spørsmål om hvordan du vil løse den. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #3 Skrevet 11. mai 2011 Å, nei Det var da som søren, hater sånne tenkte scenarioer, vet aldri hva jeg skal si.
per78 Skrevet 11. mai 2011 #4 Skrevet 11. mai 2011 Sikkert lurt å vinkle det slik at du er opptatt av enkeltbarnet. Du har evne til å se alle barna som et enkeltindivid, og at de alle har ulike forutsetninger for læring. Stikkord som er lurt å få med seg kan være: - Inkludering. - Tilpasset opplæring. - samarbeid, foreldre, ulike instanser. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå