AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 Pleier de fleste å lage et motiv selv, eller lete på originale steder? Eller tar de fleste motiver fra en katalog hos tatovøren? Jeg vil gjerne ta en tatovering, men vet ikke helt hvordan jeg skal finne motiv. Vil vite hva som er vanlig før jeg gjør noe videre.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #3 Skrevet 11. mai 2011 De fleste går andre veien, altså de finner et motiv de ønsker før de ønsker tatovering. Hvis du bare vil ha en pyntetatovering kan du like greit se på internett, ta en titt på de utallige tatoveringssidene og bloggene rundt omkring (bmezine f.eks.) eller dra til et tatoveringsstudio og se på det de har der, eventuelt få noen til å tegne en for deg. Men det beste hadde vært om du så for deg noe konkret, slik at du kunne utformet en tatovering utifra det.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #4 Skrevet 11. mai 2011 Men det er det jeg mener. Pleier de fleste å ha motiv klart for seg helt fra start altså? Som de utformer selv? Jeg vet ca hva jeg ønsker, men jeg finnes ikke kreativ, så jeg klarer ikke å se noe helt konkret i hodet mitt og selv skisse ut fra det.
Gjest Fikira Skrevet 11. mai 2011 #5 Skrevet 11. mai 2011 De fleste har vel en viss ide om hva de ønsker, om det er sommerfugl eller et helryggs motiv fra sesam stasjon. Når man har ideen så ser man etter noe som passer, enten via egen fantasi, inspirasjon fra andres tatoveringer eller rene kopier.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #6 Skrevet 11. mai 2011 De fleste har vel en viss ide om hva de ønsker, om det er sommerfugl eller et helryggs motiv fra sesam stasjon. Når man har ideen så ser man etter noe som passer, enten via egen fantasi, inspirasjon fra andres tatoveringer eller rene kopier. Takk, det var det jeg lurte på. Selvsagt vet jeg hva jeg ser etter. Det jeg lurte på var hvor man ser etter det.
dustbunny Skrevet 11. mai 2011 #7 Skrevet 11. mai 2011 Finn et tattoveringsstudio som er flinke og hør med dem om tips, evnt hva som vil se bra ut? Hvis du bestemmer deg for å ta tattoveringen der kan de sikkert tegne opp noe for deg. Du kan også sjekke ut sider som deviantart.com, eller google forskjellige tattoverings ideer hvis du vet sånn ca hva du vil ha, men ikke har noe klart for deg. Det finnes mange sider på nettet som har bilder til ideer etc, evnt finnes det også blader du kan kjøpe med ideer på narvesen etc. Selvføgelig kan du også bare plukke ut noe i en bok i et studio, dette er ofte tattoveringer som veldig mange andre har også, så det spørs om du bryr deg om sånne ting. Personlig liker jeg at mine tattoveringer er litt unike og at de er "mine" og ikke noe halve norge har på armen
Gjest Lacus Skrevet 11. mai 2011 #8 Skrevet 11. mai 2011 Jeg har en tatoverting som er plukket ut fra en katalog hos tatovøren. Den tok jeg da jeg var 16 år og bare ville ha en tatovering. Det motivet var lite gjennomtengt og har absolutt ingen "verdi" for meg på noen måte,men jeg angrer ikke på den til tross for det. De tre andre jeg har er motiver jeg har funnet selv og likt. To av dem har betydning, den tredje synes jeg bare var kul.
FantasDick Skrevet 12. mai 2011 #9 Skrevet 12. mai 2011 Er tatovøren flink tegner h*n for deg om du forklarer hva du er ute etter. Du kan også lete etter bilder som ligner så det blir lettere å forklare, eller du kan forsøke å tegne sånn nogenlunde selv. Min første (og eneste.. enda) tatovering hadde jeg kun "i hodet" når jeg møtte tatovøren, han tegnet i vei og traff blink på tredje forsøk!
Tulling Skrevet 12. mai 2011 #10 Skrevet 12. mai 2011 Jeg fant min tatovering i en slik bok hos tatovøren. Angrer på at jeg ikke tok en større en da jeg først tok tatovering. Det er det eneste jeg ville gjort annerledes. Er noenlunde fornøyd Det er ikke så veldig vanlig å tegne selv. Jeg vet om noen som gjorde det i ung alder, fordi de ville ha noe "spesielt". Jeg vil si "FINT" er viktigere enn "UNIKT". Har sett veldig varierende resultater der folk har tegnet selv. Du kan jå go innom tattovøren og se på bilder for å få en viss ide om hvilken type du vil ha, kansje han kan lage noe lignende hvis du ikke vil ha en som det er mulighet for at noen andre har.
Djungelvrål Skrevet 12. mai 2011 #11 Skrevet 12. mai 2011 Jeg synes det virker rart å ønske seg en tattis uten å ha en ide om hvilket motiv man vil ha? Er det virkelig noen som ønker en bare for å ha en?? Jeg har hatt 2-3 ideer til tatoveringer i mange år, men enda ikke tatt noen. Glad jeg har en "ren" kropp. Egentlig er det veldig få kvinner som kler tatoveringer.... Hvis jeg skal ha en skal det være mest i hvitt blekk slik at den ikke virker "hard" mot hudfargen og det skal være et utpreget feminint bilde. Slik som f.eks favorittblomsten min, rosa peoner.
Cæm Skrevet 12. mai 2011 #12 Skrevet 12. mai 2011 Jeg så på hjemmesiden til tatovøren. Visste ca. hva jeg skulle ha, fant et bilde, og fikk han til å tegne den litt om. Ville ikke ha en som var het lik noen andre sin, og så tegnet han den slik at den passet kroppen min.
sunrose4 Skrevet 12. mai 2011 #13 Skrevet 12. mai 2011 Det hjelper å ha noe du brenner for. Jeg digger sommerfugler og hadde derfor alltid lyst på en sommerfugl tatto. Så da var det ikke så vanskelig å velge en fra eksemplene de hadde i tattoshappen Ble superfornøyd med fargene, størelsen og prisen. ca 350 kr. i USA
KaDust Skrevet 12. mai 2011 #14 Skrevet 12. mai 2011 Jeg visste hva jeg ville ha, så bestilte jeg time hos tatovøren slik at han kunne tegne det slik jeg ville ha den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå