Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fikk du din første jobb som nyutdannet. Er snart ferdig med en bachelor i IT og har avtalt en del intervjuer i juni.

Tror det blir vanskelig siden jeg ikke har noe relevant erfaring, jeg synes det er mye lettere å være på intervju om jeg kan snakke om erfaring. Jeg har vært på flere jobbintervju tidligere og da har vi snakket om tidligere jobber jeg har hatt som har vært relevante for de.

Feks spørsmål som dette blir fort ubehagelig

28. Hva ser du på som din største bragd i livet?

Synes egentlig ikke jeg har oppnådd så mye ennå er det ærlige svaret

36. Fortell om et problem du har hatt og hvordan du løste det?

Problemer har man hele tiden, noen løser man. Hva er man ute etter her egentlig. Kna være både sosialt faglig fritid

50. Fortell om en situasjon hvor din troverdighet ble satt på prøve

Sikkert mange ganger jeg har sagt ting som ikke stemmer av uvitenhet.

42. Beskriv en situasjon hvor du inngikk et vellykket kompromiss?

Krangler egentlig sjelden.

Svarene mine på sånne spørsmål er ikke gode, jeg sikker på at det hadde gått mye bedre om jeg hadde hatt erfaring men det blir sykt vanskelig når jeg ikke har det.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånne type spørsmål river jeg meg i håret av jeg også, har ikke noen gode svar på lur i det hele tatt og får egentlig bare lyst til å svare sarkastisk. Skjønner ikke hvorfor de absolutt skal stille sånne type spørsmål, det høres så pretensiøst ut. Og å komme med eksempler på konkrete situasjoner er jo håpløst, jeg kommer aldri på noen eksempler på noe som helst. Man går ikke å tenker på alle problemer man har løst og situasjoner man har vært i ettertid?

Gruer meg også til jobbintervu, er nyutdannet selv og føler ikke jeg kan bidra med noe særlig annet enn et ønske om en jobb... så du er ikke alene ihvertfall. Kan ikke komme med noen tips desverre!

Skrevet

Jeg tror neppe du får sånne spørsmål som nyutdannet. De vet jo godt hva de får når de ansetter nyutdannede, nettopp en som trenger en god del opplæring og som ikke har erfaring.

På mitt intervju for første jobb som nyutdannet var de mer opptatt av å bli kjent med meg som person og hva jeg ville framover.

Lykke til uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...