Gå til innhold

Sjekke mobiltelefonen til andre

Anbefalte innlegg

Gjest Spørsmålstegnet
Skrevet

Ble litt inspirert av en tråd her inne til å presentere mitt lille "problem" for tiden:

Jeg spurte forleden min kjære om han hadde hørt fra eksen sin i det siste (de er gode venner og hun er gravid med sin nye mann), hvorpå han svarte "nei". På grunn av litt smårusk tidligere i forholdet vårt, trodde jeg ikke noe på dette og sjekket derfor mobilen hans mens han dusjet. Der fant jeg en tekstmelding fra henne, sendt samme dag: Hei NN, håper du har det bra. Vært på UL i dag - morsomt. Skal du på festen på fredag? Klem NN.

Hvorfor i alle dager lyver han for meg om en sånn ting? Er det enklere å lyve fordi han er redd for flere spørsmål fra meg? Kunne han ikke bare sagt at "ja, jeg fikk en SMS fra henne, hun har vært på ultralyd". Er det for å beskytte meg?? Vil han ikke at jeg skal vite at de skal på samme fest?

Skjønner ingenting og vil ikke spørre han fordi da må jeg innrømme at jeg har sjekket mobilen hans.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Du skal overhodet ikke føle noe skam over å ha sjekket mobilen hans. Nå har du oppdaget at han lyver for deg, et ytterst alvorlig problem.

Si dette til ham, og spør hvorfor han lyver.

Skrevet

Vet du - dette er faktisk et overtramp mot den du påstår å bry deg om slik jeg ser det!

Dersom han ville du skulle vite hadde han sagt de, han kan ha tusen grunner til å svare som ahn gjorde - men ingen av dem er nødvendigvis vondt ment....

Opner du brev som kommer itl ham også? Hva med privatliv? Slutter det å eksistere for dere med en gang dere blir sammen med noen eller??

*Sukk*

Oppgitt Kane..

Skrevet

Om det er galt å sjekke mobilen til andre?

Har dere en avtale/forståelse at dette er greit, så er det greit. Det sier jo seg selv.

Har dere derimot ikke en avtale/forståelse for at dette er greit, er det selvsagt ikke OK å sjekke en annens mobil.

Så enkelt er det.

(I dette tilfelle har dere begge gått bak hverandres rygg... Har derfor ikke noe godt råd å gi deg, desverre. Selv ville jeg latt det ligge.)

Skrevet

Mange slike innlegg for tiden.

Jeg syns ikke du gjorde noe galt. Det viser seg jo at han lyver.

Som du selv sier, så er du litt mistenksom.

Stå på!

Det er faktisk ditt forhold og liv dette dreier seg om. Du har vel rett til å vite om du kan stole på den du skal dele livet sammen med.

Han har gjort noe som er mye værre, lyve deg i ansiktet.

Jeg provoserer sikkert noen nå men jeg hadde sjekket alt etter å ha fått servert unødvendige løgner.

Skrevet
...Du har vel rett til å vite om du kan stole på den du skal dele livet sammen med... .

Når du sniker deg bak ryggen på kjærsten din for å dobbeltsjekke det han sier til deg, da stoler du ikke på ham i utgangspunktet da!! Det var ikke den meldingen som viste det, det var handlingen hun gjorde!

Og nei, jeg synes aldri det er lov til å lese andre menneskers private meldinger eller brev dersom man ikke har en avtale om at dere gjør det. (noe de tydeligvis ikke hadde, siden hun gjorde det mens han var idusjen!!)

Skrevet

Helt enig med at hun ikke stoler helt på han. Det er jo grunnen for at hun sjekker!

Hvorfor stoler hun ikke på han? Fordi han lyver!

Det å være usikker er ikke alltid grunn nok for å gjøre det slutt.

Jeg valgte alltid å la tvilen komme eksen tilgode.

Problemet var at jeg måtte finne ut om han var utro.

Ja jeg sjekket mobilen ofte og fikk vite sannheten.

Angrer ikke på det men på at jeg ikke sjekket før.

Stoler man på partneren er dette vel ikke noe problem.

Skrevet

Intr. diskusjon om hva som tilhører privatlivet. "Alle" er vel enige om at dagbøker er private, likeså brev. Hva med mobil og mailbox? Mener i utgangspunktet at også disse tingene er private, ,men ville synes det var litt rart hvis kjæresten min voktet over mobilen for at ikke jeg skulle se den (slår den av + har på pinkode).

Skrevet
...

Jeg valgte alltid å la tvilen komme eksen tilgode.  

Problemet var at jeg måtte finne ut om han var utro....

Vi er helt klart forskjellige.

Jeg har en X som alle fortalte meg av var utro, jeg lot også tvilen komme eksen tilgode.

Min måte å finne ut om han var utro eller ikke på, var å spørre ham! Jeg tvang ham til å se meg inn i øynene og svare meg på om han var utro eller ikke.

Når han svarte nei, så valgte jeg å stole på ham, fordi det i mine øyne er min eneste mulighet dersom jeg ønsket å være sammen med ham!

Jeg er nødt til å stole på kjæresten min, og det gjør jeg ikke dersom jeg sniker rundt i sakene hans!!

X-en var utro han, det fikk jeg vite etter mange år, så dersom jeg hadde sjekket brevene hans eller mailene hans eller telefonen hans, så hadde jeg kanskje sluppet fra forholdet tidligere, men da måtte jeg gått vekk fra det jeg selv synes er vanlig høflighet og tillit i ett forhold, og det hadde jeg slitt med senere tror jeg.

Vanskelig å forstå kanskje, men selv om jeg nå vet at han var en drittsekk, så vet jeg også at jeg selv holdt meg på ett akseptabelt nivå, da vet jeg at jeg er bedre, og at jeg holder på mine egne grenser selv om andre er drittsekker.

Skrevet

Kanskje utgangspunktet er litt annerledes.

Jeg tok han på fersken helt i begynnelsen. Valgte å gå videre men fikk stadig små hint på at han fortsatte med henne. Jeg spurte han utallige ganger, gråt og prøvde alt. Han var vel ikke utro.

Vi skulle gifte oss, datoen var satt og vi prøvde å bli gravid. Det var hans ønske.

Jeg ble utrolig redd og usikker på alt.

Hadde jeg ikke funnet ut alt der og da, hadde vi sannsynligvis hatt barn.

For min del var det vært det. Snoking eller ikke.

Mange vil si men hvorfor utsatte du ikke brylluppet eller det å få barn.

Hva hadde det ført til? At han plutselig hadde fortalt alt sånn uten videre.

Neppe.

Syns faktisk ikke jeg har gjort noe galt men spart meg, han og kanskje flere for mange ting.

Etter dette vil det ikke være aktuellt å snoke fordi jeg aldri vil innlede et forhold med en som må skjule mobilen.

Skrevet

Jeg ville ikke engang vurdert ekteskap eller barn dersom jeg ikke stolte 100% på kjæresten jeg, så dersom jeg tvilte, så fikk det heller ventet med videre planlegging til jeg var sikker. Og det hadde han pent fått hjulpet meg med å bli, spesielt dersom han hadde startet forholdet med utroskap.

Men vi er jo bare forskjellige.

Men du sier:

"Etter dette vil det ikke være aktuellt å snoke fordi jeg aldri vil innlede et forhold med en som må skjule mobilen."

skjulte han bevisst mobilen fra deg? Ved å alltid ha den med seg?

Hvordan kom du da over den?

(mener ikke at det er noe galt i din måte å være på, den står bare ikke likt som min. og jeg forsøker bare å forstå og å gjøre mine synspunkter forståelige.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...