Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har noen tips til meg?

Hva sier man ikke? Hva er interessant for de å vite? Hva er det viktig at jeg spør om?

Og ikke minst, hva skal jeg ha på meg? (hva skal jeg IKKE ha på meg?)

AnonymBruker
Skrevet

...

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Kle deg nedtonet og litt pent, men ikke vær glorete eller stivpyntet. Vis interesse, smil og lytt.

Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Kle deg nedtonet og litt pent, men ikke vær glorete eller stivpyntet. Vis interesse, smil og lytt.

Lykke til :)

Takk :)

Hva slags spørsmål stiller de? Og hvilke må jeg stille?

Gjest Alabama
Skrevet

Spørs hvilken type jobb det er snakk om. Men typiske spørsmål uavhengig av arb.plass er hvordan du takler stress, hvordan du er å samarbeide med, om du på tidligere arbeidsplasser har vært oppe i konflikter, hva du liker å jobbe med, hvorfor du søkte på akkurat denne jobben, hvordan du ser på fremtiden, om du planlegger videreutdanning o.l.

Så bør du forberede deg på relevante spørsmål ifht. pasientgruppen du vil møte.

Lykke til!

Gjest Alabama
Skrevet

Du bør bl.a. stille spørsmål om arbeidsmiljø, lønn og turnus. Ellers får du jo tenke ut hva du lurer på.

Skrevet

Jeg ville ikke ha spurt om lønn før du evt. får tilbud om jobben, hvis jeg var deg. Videre så kan du få spørsmål om du syntes det er vanskelig å oppholde taushetsplikten, og hvordan du takler det dersom du kommer opp i situasjoner som du kan ha behov for å snakke om. Et tips er å si at du da snakker med kollegaer (ellers er det lov å snakke med venner og familie så lenge du ikke røper informasjon som gjør det mulig for disse å vite hvem pasienten er)

Skrevet

I tillegg så virker det positivt dersom du sier at du valgte denne typen arbeid fordi du ønsker å hjelpe mennesker, og føler at det "gir" deg noe. Lykke til!

Gjest Alabama
Skrevet

Videre så kan du få spørsmål om du syntes det er vanskelig å oppholde taushetsplikten, og hvordan du takler det dersom du kommer opp i situasjoner som du kan ha behov for å snakke om. Et tips er å si at du da snakker med kollegaer (ellers er det lov å snakke med venner og familie så lenge du ikke røper informasjon som gjør det mulig for disse å vite hvem pasienten er)

?? mener du opprettholde taushetsplikten? Det er vel en selvfølge at man gjør?

AnonymBruker
Skrevet

- Når de ber deg fortelle litt om deg selv: Fortell hvilken arbeidserfaring du har, hvilken utdanning og hvilke personlige egenskaper du har (tålmodig, omsorgsfull, energisk, trygg?). Dette skal du helst gjenta 2-3 ganger i løpet av intervjuet der det føles naturlig. Husk at de som intervjuer deg antakelig har mange andre også inne, så da trenger de repetisjon for å huske deg. F.eks. hvis de senere spør hvorfor de burde ansette akkurat deg så drar du fram remsa om utdanning, erfaring og personlige egenskaper igjen.

- Aldri snakk om lønn, det tar man senere. Og i sykepleieryrket så blir det neppe noen sånne spørsmål, for der går det vel på tariff.

- Tenk over hvorfor du valgte sykepleierutdanningen, hvorfor du vil ha akkurat denne jobben.

- Finn ut litt om stedet du skal på intervju sånn at du vet litt om dem. Det kan hende de spør hva du vet også, og da er det fint å vise at man har undersøkt litt på forhånd og ikke bare tilfeldigvis ramler innom.

- Tenk hele tida på hva du kan gjøre for arbeidsplassen, ikke hva arbeidsplassen kan gjøre for deg. Ledere er skeptiske til å ansette folk som er kravstore og forventer masse.

- Vær "våken", interessert, blid og imøtekommende.

AnonymBruker
Skrevet

Langt ifra. Det er mange som sliter med å holde taushetsplikten, og det er daglig mange som bryter den rundt om i landet. Dessverre.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det skal være en selvfølge. Men noen ganger så er det helt umulig, hva gjør man i sånne situasjoner? Det kan være et spørsmål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...