AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 Jeg søker jobber, men føler meg likegyldig. De fleste stillingsannonser treffer meg ikke. Er sliten og lei av et langt studie jeg sjeldent har hatt stor interesse for. Har nesten ikke ork til å tenke på å skulle kaste meg ut i en jobb jeg kanskje ikke har lyst på. Jeg vet ikke hva jeg kan jobbe som, hva jeg har lyst til å bruke tiden min på. Har ikke lyst til å være student å jobbe deltid, selv om jeg da kunne fått kompetanse innen noe jeg faktisk liker.
gohege Skrevet 11. mai 2011 #4 Skrevet 11. mai 2011 kanskje du kan ta deg et friår, før du begynner å jobbe? så kanskje arbeidslysten har kommet tilbake da :-)
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #5 Skrevet 11. mai 2011 Med den utdannelsen er det fort litt risikabelt å ta ett år eller to med en tilfeldig jobb til du finner ut hva du vil. Høres ut som du bør ta en prat med Karrieresenteret for å få et litt bredt perspektiv på hva jurister holder på med. Kanskje du kan bli frivillig hos JURK eller liknende for å få litt erfaring?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #6 Skrevet 11. mai 2011 Har vel relativt god oversikt over hva jurister driver med, men selv etter å ha glodd på stillingsannonser i nærmere et år så er det likevel ingenting som frister. Eller, har vært på intervju for en jobb jeg kunne likt, som ikke hadde direkte noe med jus å gjøre. Jeg vet nok innerst inne at jeg har gått på en smell faglig sett, og bør finne ut hva jeg virkelig har lyst til å gjøre. Men det er vanskelig, og blir påvirket av hva alle andre gjør. 'Alle' skal jo bli advokater. Karrierejag innen hvilket som helst fag er nok ikke noe for meg. Jeg er en person som har stor sans for det estetiske, og har interesse for musikk, litteratur, interiør, film og noe så enkelt som klær. Er også glad i psykologi som fagfelt, og jeg liker å skrive. What to do, what to do... penger må man jo ha.
Tabris Skrevet 11. mai 2011 #7 Skrevet 11. mai 2011 Hva var det som gjorde at du valgte å studere jus?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå