Gå til innhold

Trenger hjelp fra dere som har peling på rens og pleie av hud

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har investert i noen hudpleieprodukter og lurer på om dette høres greit ut. Jeg synes selv at jeg er ganske flink å sminke meg, og har alltid vært på jakt etter en god hudkrem. Men selve rensen har jeg ikke vært særlig flink med. Bruker Simple sminkefjernings-servietter og vasker etterpå med vann.

Men nå har jeg kjøpt dette på Midwestskincare.com

MD Formulations Daily Peel Pads, link: Min lenke

Dermalogica Multi-active Toner, link: Min lenke

Jeg har brukt Roaccutan mot kviser, og er nå kvisefri. Men jeg har pittepittesmå prikker på nesen, og et lite område store porer rundt nesen (på kinnet). Jeg er faktisk litt usikker på hvordan jeg skal betegne huden min i forhold til om den er fet eller tørr eller hva. Men den er ømfintlig iallfall. Og porer kommer til å bli et problem videre. Jeg kjøpte derfor denne:

MD Formulations Oil Control Pore Refiner, link: http://www.midwestskincare.com/Treatment-Products/Acne/MD-Formulations/MD-Formulations-Oil-Control-p3917671.html

Først bruker jeg altså renseservietter for å fjerne sminke, deretter vasker jeg med vann, så sprayer jeg på toner, tar på den Pore Refineren på de områder som trengs, og deretter krem.

Er dette bra? Noen forslag til endringer?

Det jeg kanskje synes er litt rart er den toneren jeg kjøpte som bare skal sprayes på, og så tar man på hudkrem. Jeg trodde toner var sånn man tok på en bomullsdott og tok på huden.

Noen forslag til noe som fungerer som bare det på porer rundt neseområdet? Jeg ønsker ikke fruktsyrebaserte behandlinger.

Takker på forhånd :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg kanskje synes er litt rart er den toneren jeg kjøpte som bare skal sprayes på, og så tar man på hudkrem. Jeg trodde toner var sånn man tok på en bomullsdott og tok på huden.

Jeg har prøvd Dermalogica Multi Active Toner, men sluttet å bruke den nettopp fordi den må sprayes på, synes det var tungvint, og selve toneren følte jeg ikke var så bra heller. Nå bruker jeg Exuviance Soothing Toning Lotion, som jeg er veldig fornøyd med.:)

Resten kan jeg desverre ikke hjelpe deg med, er selv interessert i å vite om det er noe man kan gjøre spesielt rundt neseområdet.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her igjen.

Jeg synes det er greit at jeg bare kan spraye den på, det tar jo tre sekunder i forhold til at man må fram med bomull og styre på :)

Men om den er god vet jeg jo ikke.. Har ikke brukt den så lenge..

Hva bruker dere andre da? Gode tips til en toner for oss som vil bli kvitt porer?? :) Eller andre produkter som er god mot porer?

Har lest at det er mange som bruker peeling fra MD formulations, er det noen som har erfaringer med de peeling padsene? :)

Setter pris på svar :)

:goodbye: :goodbye:

Skrevet

Jeg har ikke prøvd noen av produktene som du linker til, så der kan jeg ikke hjelpe deg.

Hvis du har lyst å lese litt om hudpleie, så har jeg skrevet litt om hvordan behandle huden din her. Hvis du er usikker på hudtypen din, kan du lese litt her...Håper du blir litt klokere:) Er ikke alltid like lett å velge i jungelen av produkter. Jeg bruker en del produkter fra md, og er veldig fornøyd. Har prøvd peeling pads før, men jeg kunne ikke bruke dem hver dag, for jeg følte at huden ble litt ømfintlig da. Men det viktigste er å bruke rette produkter til din hud. Bruker du produkter for fet hud hvis den er tørr, blir alt bare verre.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Tror jeg må si at jeg har ømfintlig kombinasjonshud da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...