Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble forespeilet ved ansettelse at det ikke var mulig å kreve høyere lønn, så det kunne drøftes etter prøvetiden var over.

Fikk så veldig gode tilbakemeldinger fra alle og sjefen under tiden, og så viser det seg at han ikke vil forhandle lønn likevel.

"Vi vil gjerne beholde deg, og setter stor pris på jobben du gjør, men dette er rammen." og avsluttet med "folk er ikke uerstattelige".

Sannheten er at den lille ebdriften ikke opererer med rammer, og økonomien er ganske god. Det er få ansatte.

Sjefen kom kun med ett tilbud, og det virker som om det er det eneste og siste..(?) Har levert inn et moderert krav 2, men sjefen svarer ikke og bare overser.

Hva slags holdnonger er det til ansatte som står på for bedriften?

Dette er jo ikke motiverende.

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Det ligger kun én lærdom i dette: forhandle fram lønn ved ansettelsestidspunktet og ikke ta for gitt at det ligger en lønnsforhøyelse i "godkjent" prøvetid.

AnonymBruker
Skrevet

Det ligger kun én lærdom i dette: forhandle fram lønn ved ansettelsestidspunktet og ikke ta for gitt at det ligger en lønnsforhøyelse i "godkjent" prøvetid.

Det var jo litt økniong, men omtrent ikke noe å snakke om.

Det var omtrent 30 søkere til stillingen, og 4 av de kom til intervju (meg inkludert). Så ble jeg valgt og fikk tilbud om stilling.

De spurte og grov om lønn i forrige stilling og dessverre oppga jeg den...for det vara den som ble lønnen også i ny stilling. Tok initiativ til å forhandle lønn før jeg signerte, men sjefen sa "nei, nei"...og ristet på hodet (han er veldig konfliktsky).

-"Du kan forhandle ny lønn etter endt prøvetid", var svaret. Med så gode tilbakemeldinger, forventet jeg at det var rom for mer økning enn "vanlig".

Hva gjør man før signering av ny arbeidskontrakt da - krever høyere lønn, og ser at arbeidsgiver tilbyr jobben til en annen?

Gjest Fikira
Skrevet

Tror jeg ville vurdert å finne ny jobb.

Akkurat som "folk ikke er uerstattelig" så er ikke jobber heller uerstattelige.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var jo litt økniong, men omtrent ikke noe å snakke om.

-"Du kan forhandle ny lønn etter endt prøvetid", var svaret. Med så gode tilbakemeldinger, forventet jeg at det var rom for mer økning enn "vanlig".

Hva mener du med at du forventet mer økning enn vanlig? Hva er vanlig økning? Og hvor mye økning har du egentlig fått tilbud om?

I forhold til tilsvarende jobber andre steder, hvordan er lønnen din?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...