AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 Jeg skal kjøpe 4 produkter fra feelunique som koster i underkant av 200 kroner alle sammen, og lurer på hva som er lurest: handle én og én, eller bestille alt sammen i samme pakke?
^^Belle^^ Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 Jeg pleier å dele det opp. Da slipper jeg å stresse med å sende kvittering i ettertid i tillegg til å måtte legge ut for momsen og tollgebyret når jeg henter pakken.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #3 Skrevet 11. mai 2011 Jeg lurer også på dette. Jeg har bestemt meg for å invistere i skikkelige øyenskyggekoster da jeg egentlig mangler dette. Dette blir ca 100 pund. Hva gjør man da? Men hva mener du med at du må betale toll?? Og sende inn igjen kvittering?? What?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #4 Skrevet 11. mai 2011 Du må betale 25% mva til den norske stat når varen koster over 200kr. Feelunique er vennlig nok å betale tilbake denne summen, men en tommelfinger regel er å ikke kjøpe det om man ikke har råd til de 25%.
Sunniva81 Skrevet 11. mai 2011 #5 Skrevet 11. mai 2011 Enig med Belle lenger opp her, jeg ville delt den opp. Bruker alltid det, bestiller "resten" når jeg har fått bedskjed om at den første pakka er sendt.
Gjest _Hufsa_ Skrevet 11. mai 2011 #6 Skrevet 11. mai 2011 Enig med Belle lenger opp her, jeg ville delt den opp. Bruker alltid det, bestiller "resten" når jeg har fått bedskjed om at den første pakka er sendt. Hvorfor vente til den første er sendt? Jeg bestiller alltid bare alt samtidig og deler opp i pakker som blir under 200,- hver. Man kan vel ikke bli "tatt" for å handle over 200,- uansett når det ligger i forskjellige pakker?
^^Belle^^ Skrevet 11. mai 2011 #7 Skrevet 11. mai 2011 Jeg venter ikke til noe er sendt jeg heller. Man bestiller jo ulike pakker uavhengig av hverandre, så jeg kan ikke forstå hvorfor de plutselig skulle finne på å slå dem sammen.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #8 Skrevet 11. mai 2011 Du må betale 25% mva til den norske stat når varen koster over 200kr. Feelunique er vennlig nok å betale tilbake denne summen, men en tommelfinger regel er å ikke kjøpe det om man ikke har råd til de 25%. Akkurat det skjønner jeg. Men hva med toll da? Toll er jo på varer som vin, sprit og røyk og sånn. Det har jo ingenting med momsen å gjøre? Men dere som deler opp pakkene? Hvordan gjør dere det da? Bare gjør dere ferdig en bestilling og så bestiller dere en til på nytt med en gang? Eller er det noe dere må gjøre inne på "min side" på bestillingene?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #9 Skrevet 11. mai 2011 Hvorfor vente til den første er sendt? Jeg bestiller alltid bare alt samtidig og deler opp i pakker som blir under 200,- hver. Man kan vel ikke bli "tatt" for å handle over 200,- uansett når det ligger i forskjellige pakker? Hvordan gjør du dette?
^^Belle^^ Skrevet 11. mai 2011 #10 Skrevet 11. mai 2011 Det er ikke toll, men du må betale fortollingsgebyr. Mener det er på rundt 110 kr eller noe, i tillegg til momsen da selvsagt. Jeg gjør ferdig én bestilling og betaler for den. Så går jeg tilbake og kjøper enda mer. Det er litt stress da, mtp at du må bruke bankID og sånn, men jeg synes det er greiere enn å stresse med å sende inn kvittering (og å legge ut momsen og gebyret) som jeg skrev i begynnelsen her.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #11 Skrevet 11. mai 2011 Det er ikke toll, men du må betale fortollingsgebyr. Mener det er på rundt 110 kr eller noe, i tillegg til momsen da selvsagt. Jeg gjør ferdig én bestilling og betaler for den. Så går jeg tilbake og kjøper enda mer. Det er litt stress da, mtp at du må bruke bankID og sånn, men jeg synes det er greiere enn å stresse med å sende inn kvittering (og å legge ut momsen og gebyret) som jeg skrev i begynnelsen her. Ååå okei takker så mye Men nå begynte jeg å lure på noe annet.. Må man alltid betale fortollingsgebyr? Jeg kjøpte en vare på ebay her for en stund siden. Da den kom fram såg kartongen ganske mishandlet ut, og det stod et stempel på den der det stod "ikke tollpliktig" eller noe sånt. Jeg regnet med at da var den sjekket for smugling i tollen og det var derfor kartongen såg så fæl ut og det stempelet var kommet på. Får jeg regning i posten da eller på de 110 kronene?
hufsa! Skrevet 11. mai 2011 #12 Skrevet 11. mai 2011 Ååå okei takker så mye Men nå begynte jeg å lure på noe annet.. Må man alltid betale fortollingsgebyr? Jeg kjøpte en vare på ebay her for en stund siden. Da den kom fram såg kartongen ganske mishandlet ut, og det stod et stempel på den der det stod "ikke tollpliktig" eller noe sånt. Jeg regnet med at da var den sjekket for smugling i tollen og det var derfor kartongen såg så fæl ut og det stempelet var kommet på. Får jeg regning i posten da eller på de 110 kronene? Heia,nei du får ikke det,sikkert blitt klemt flat i posten,når du bes fra ebay og div andre setter de som regel ned verdien el skriver gift på og da slipper du moms.Du får aldri pakka i posten uten å bet moms først,da kommer den på oppkrav.
^^Belle^^ Skrevet 11. mai 2011 #13 Skrevet 11. mai 2011 Du må bare betale fortollingsgebyr dersom varen er verdt over 200 kr. Og det gebyret må du, så vidt jeg vet, betale når du henter pakken. Tollvesenet tar nok stikkprøver her og der, siden det er så mange avsendere som skriver mindre verdi enn 200 kroner selv om verdien er over.
Jade Skrevet 12. mai 2011 #14 Skrevet 12. mai 2011 Bestill det i flere omganger, så slipper du å reise på posten, legge ut moms og tollgebyr, for så å få det refundert av FeelUnique. Det er bare å bestille en ting, betale, og så gå inn igjen og bestille flere ting og passe på at alt er under 200,- om mulig. Du trenger ikke vente til det er sendt. Vedkommende som foreslo det, er gjerne vant til selgere på eBay som sender flere ordre i en pakke om du kjøper flere ting hos dem (selv om de ble bestilt hver for seg).
Judge Judy Skrevet 12. mai 2011 #15 Skrevet 12. mai 2011 Feelunique er veldig behjelpelige når det kommer til leveransen, så om du sender dem en mail og ber dem dele opp pakkene på den samme bestillingen, så gjør de nok det. De kommer jo til å refundere gebyret uansett, så det ville jo vært korttenkt av dem å ikke forsøke å unngå det til å begynne med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå