Gå til innhold

Ferie når man har mer enn to barn.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det å reise på ferie når man har tre barn? Jeg ser at det er omtrent umulig å finne hotellrom med plass til mer enn fire personer. Alle pakketurer er beregnet på standardfamilien med to voksne og to barn. Jeg tok noen tilfeldige søk hos flere reiseselskaper og så at selv toromsleiligheter i syden er beregnet på bare fire personer og at selv om det er åpenbart rent fysisk plass til et barn til får man ikke lov til å bestille disse. Og det er sannelig langt mellom hotellene som tilbyr til mer enn fire personer. Kommer det til å bli komplett umulig for oss (vi har tre barn) å kunne dra på normale ferier uten å måtte betale en formue for digre leiligheter. Vi hadde tenkt oss til Paris i høst. Har ennå ikke funnet et hotell som tilbyr plass til fem på ett rom og det blir fort dyrt å måtte ha to hotellrom, for ikke å snakke om at det ikke er spesielt koselig å måtte ligge alene med ett eller to barn på det ene rommet, mens mannen min tar det siste barnet på det andre rommet (som nødvendigvis måtte bli løsningen).

Dere andre som har mer enn to barn, hvordan løser dere dette problemet uten at feriene blir helt ruinerende?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel litt an på hvor store barna er, men hva med å la de største ha et rom alene, og bo på det andre med de minste?

• Liker 1
Skrevet

bli hjemme for slitsomt å reise med så mange barn

Skrevet

Vi har reist flere ganger med tre barn. Huker av at vi er fem i følget, så kommer det jo opp alternativer. Vi har bodd på to- eller treroms leiligheter. Selvfølgelig langt færre alternativer enn om man hadde vært "standard" 2 voksne + 2 barn, men det har likevel aldri vært noe problem.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å bestille to rom, der en viksen har et barn og den andre voksne har to barn? dersom du reiser alene med tre barn, vil jo en leilighet beregnet på 4 være grei nok?

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å bestille to rom, der en viksen har et barn og den andre voksne har to barn? dersom du reiser alene med tre barn, vil jo en leilighet beregnet på 4 være grei nok?

Ja, man skulle tro det. Men man får ikke bestille rom beregnet på fire når man er fem, selv om det er fysisk mulig å få plass til fem på rommet.

Skrevet

Ja, man skulle tro det. Men man får ikke bestille rom beregnet på fire når man er fem, selv om det er fysisk mulig å få plass til fem på rommet.

Jeg har opplevd at det går om du ringer reiseselskapet/hotellet og spør om det går an å ha et barn i ekstraseng. Pleier hvertfall ikke være noe problem dersom det minste barnet er så lite at det kan ligge i barneseng. Skader hvertfall ikke å prøve!

Skrevet

Da lurer jeg på hvor du søker....!

Tok et raskt søk på 2 voksne og 3 barn i Paris og fikk opp 1800 treff.....

På hotels.com

Skrevet

De fleste pakketurleverandørene har noen hoteller med større familierom/-leiligheter, men som regel ikke større enn for seks personer. Og som andre har nevnt her går det an å ringe hotellene direkte og spørre om mulighet for å sette inn en ekstraseng på et firemannsrom.

Andre muligheter, spesielt ved byferier og denslags, er såkalte "adjoining rooms" eller "connected rooms". Dette er to separate hotellrom med dør mellom, som man kan bruke enten hver for seg eller sammen.

Vi er en familie med fem barn. På de første sydenferiene vi dro på var alle barna fra 11-12 år og nedover. Da måtte vi bestille to firemannsrom, og siden vi er små av vekst gjorde vi det rett og slett sånn at mamma og pappa delte en dobbeltseng med minstemann (under 2 år) mellom seg, og vi fire eldste barna delta en dobbeltseng. Kan aldri huske dette som noe problem, men vi sa ikke ifra om det til hotellpersonalet, så vidt jeg vet.

De senere årene med litt større barn har vi enten fått tak i store nok leiligheter (to soverom pluss en ekstraseng, som regel) eller hatt to leiligheter ved siden av hverandre og personene fordelt på begge rommene.

Skrevet

Hvis du søker litt rundt på Apollo sine sider er det mange hoteller i Europa hvertfall som har treromsleiligheter beregnet på fem personer.

Eller så er vel det beste å ringe reiseselskapet og be om rom med "connecting door". Sånn reiste vi alltid når jeg var liten, selv om vi bare var to barn.

AnonymBruker
Skrevet

To hotellrom går da kjempefint. Jeg fikk til og med satt inn ekstraseng på rommet til foreldrene mine i Paris (de hentet meg fra utenlandsstudier) da jeg var 22. :)

Og parisere er i k k e turistvennlige og hjelpsomme!

Skrevet

Rutefly og leilighet har vært en av løsningene for oss, med tre barn. (privatleid leilighet fra finn.no) Ellers så fant vi en leilighet i Egypt (Sharm) med plass til 5, men da var minstemor bare 2 år, så kanskje det var et unntak.

AnonymBruker
Skrevet

Enkelte her ser ut til å svare uten å lese startinnlegget.

TS skrev at hun syntes det ble dyrt med to hotellrom og helst ville unngå det.

TS skrev også at hun syntes det ble litt kjipt om hun og mannen må bo på hvert sitt rom hele ferien, så det er enda en grunn for at de ikke ønsker to hotellrom.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke uttale meg om hotellrom i Paris, men skal dere en gang på sydenferie så sjekk ut nazar.no. Vi er 6stk og vært på flere av demmes hoteller. Aldri vært en klage fra voksne eller barn ( barna 1-12år, voksne 29og 34år), og det har dessuten vært en av dem billigste turene vi har vært på....

Skrevet

Har reist på flere turer med 3 unger, men dog ikke på charterturer. Har ikke hatt problem med å ha 3 uner på rommet Noen ganger fikk vi to rom med dør, Betalte for familierom, en gang måtte eldstemann ligge på eget rom. Døg var minstemann her så liten da at vi hadde med reiseseng. Dette var hoteller nedover Europa (Tyskland/Frankrike), Men selvfølgelig ser jeg nå hvor mye lettere det er når vi kun har en med på tur.

AnonymBruker
Skrevet

Vi, 2 voksne og 3 barn, var i Paris sist høst. Vi bodde på et leilighetshotell litt utenfor Disneyland. Det var ett soverom med plass til to, to sovesofaer i stua + 1 ekstraseng. Det gikk kjempefint. Prisen var overkommelig.

Alle 5 var på Lanzarote for et par år siden og der måtte vi ha to leiligheter. Var ikke mulig å få tak leiliheter for 5 stk (fantes maks til 4), i alle fall i området vi skulle være. De sa at pga brannforskrifter kunne det ikke godkjennes å sette inn ekstrasenger. Det er kjipt, for ferien blir jo dyrere jo flere leiligheter man trenger.

Gjest annemor30
Skrevet

Vi har 4 barn og har løst dette på følgende måte: Kjøpt oss campingvogn;) Problemet ute av verden;) Men så drar vi ikke til paris da;)

Gjest Consensio
Skrevet

Vi er 5 søsken og to foreldre. Når jeg var ung så dro vi ofte på bilferier nedover europa og leide som regel slike leiligheter istedenfor å booke inn på hotell.

Vi lå på hotell 1 gang og det var den i Disneyparken. Da hadde vi to hotellrom som hadde stor skyvedør mellom rommene.

Skrevet

Vi var i syd- Europa i fjor og leide feriehus på nettet, samt kjøpte flybilletter selv og leide bil. Ikke noe problem. I sommer skal vi på tilsvarende tur.

Men det må da være mulig å få inn en ekstraseng i en ferieleilighet?????? Har aldri vært på klassisk pakketur, men ringer man og spør så kan de sikkert ordne det enkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...