Gunhild Skrevet 11. mai 2002 #21 Skrevet 11. mai 2002 Jeg forstår godt at du synes det er rart med en slik tilbakemelding. For det første at den kom på sms, og for det andre at den lød som den gjorde. Nå har vi allerede hatt vårt bryllup, et lite sådan, men skal ha vår vennefest til sommeren. Jeg vet at ei venninne av meg "forlanger"/forventer at hennes nye kjæreste skal få være med. Og hun er ikke interessert i å høre argumenter som "av prinsipp har vi bestemt oss for å invitere gifte/samboende til vennene våre" (nettopp for å unngå å presse single til å dra med seg partnere) eller "dette er et økonomisk spørsmål". Slikt har hun ikke forståelse for. Men det blir vel til at vi ber ham også, men jeg vet at en del andre også har kjærester som vi ikke har møtt. Liker ikke å gjøre forskjell sånn, jeg. Skjønner godt hvordan du har det. Jeg ville sett det litt an, evt. ringt til denne venninna (selv om jeg synes at det er hun som burde ringe), høre hvordan det ligger an, hva dette er. Selv om andre opptrer snodig, er det jo desto større grunn for deg å være korrekt. Men jeg vet at det ergrer og koster litt, ja. Lykke til!
Nelle Skrevet 11. mai 2002 #22 Skrevet 11. mai 2002 Med fare for å fremstå som en skikkelig bitch: Blir man rett og slett egoistisk av å planlegge et bryllup eller!!?? Som sagt: verden stopper ikke opp selvom du skal gifte deg! Kanskje du burde tenke litt over hvorfor venninnen din svarte som hun gjorde -istedet for bare å tenke på deg selv og hvor fornærmet du ble? Hva med å ringe henne og spørre om hun synes det er litt kjipt å måtte komme alene? Så kan du jo fortelle henne litt om hvem andre du har invitert og at det også er mange av de som kommer alene. Fortell henne at du er glad i henne, og at du gjerne vil at hun skal komme -men at du ikke visste om denne kjæresten + at det blir vanskelig for dere (sånn rent planleggingsmessig) at han "kaster" seg med nå i siste liten. Du kan jo også fortelle henne at siden det er mange andre som også kommer alene ville du føle at du burde ha sagt til de også at de kunne ha med noen -dersom hun fikk lov å ha med noen. Og at det da vil komme til å bli veldig vanskelig for dere. Nelle.
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2002 #23 Skrevet 11. mai 2002 Du skriver: "Dessuten, sier jeg det er greit at hun får ta med denne typen sin, da må jeg jo si til de andre(single) venninnene mine at de kan ta med følge, også må jeg si til kompisene til sambo at de kan ta med seg følge og vips så er det over 100 stykker på bryllupslisten." Hallo, venninnen din har fått seg type, og da er det naturlig at hun vil ha med han. HUN ER IKKE SINGEL LENGRE, og det bytyr dermed ikke at du må be alle SINGLE venninner med følge. De har jo ikke partner. Jeg er enig med Nelle her jeg, greit hun burde ha ringt og ikke sendt tekstmelding og ja, hun burde ha valgt en annen måte å si det på. Men kanskje det er eit for henne å gå alene som Nelle sier, men trolig er det enda mer leit for henne å måtte si til kjæresten sin at hun er invitert i bryllup og at han ikke får være med. Jeg har flere ganger blitt sjokket over å lese hva som "fornaærmer" folk her inne på bryllups sidene. Først er det folk som blir fornærmet over måten de blir invitert på og hvor smålig ting er at de som holder brylluppet. I neste omgang hvor fornærmet de som skal ha bryllupet er over svarene de får eller at folk velge å ikke komme. Når skal folk her inne begynne å forstå at alle velger å gjøre ting på sin måte? Et bryllup må ikke arrangeres etter en hvis mal, og det er lov å holde det slik man vil. Det er lov å inivtere hvem man vil,og hvordan man vil selv om noen av dere er hengt opp i at slik og slik bør det være. Enkelte her inne lever i en slik drømmeverden at det ser ut som om dere har skylapper for øynene. Det skal være slik JEG vil det skal være, og slik JEG mener det skal være er den enste riktige måten å arrangere et bryllup på. Hilsen mann som rister oppgitt på hodet.
Nelle Skrevet 11. mai 2002 #24 Skrevet 11. mai 2002 Til mann som rister oppgitt på hodet: Jeg kan ikke få sagt meg mer enig. Jeg er mildt sagt sjokkert over mange av trådene her inne. Har ikke fulgt med her lenge -men har klikket meg inn på noen av trådene etter at "siste 5 innlegg-visningen" kom under diskusjonsmenyen til høyre. Drømmeverden var rette ordet, ja! Nelle.
Tussilago Skrevet 12. mai 2002 #25 Skrevet 12. mai 2002 Jeg synes det er helt i orden at du ikke ber en som du ikke har sett eller hørt om før. Venninnen din virket ganske lunken i forhold til ditt bryllup, siden hun svarer på den måten, og dessuten kjenner hun sikkert noen av de andre gjestene også så det er ikke synd på henne. Det kommer mange i vårt bryllup som er "enslige" og de ble kjempeglade for invitasjonen alle sammen. Det var ikke noe "kan alltids komme" der i gården!! Gjør som du føler for, men tenk deg godt om først så du er helt sikker 1212[ Dette Innlegg er endret av: Tussilago den 2002-05-12 11:39 ]
meta Skrevet 13. mai 2002 #26 Skrevet 13. mai 2002 Jeg var i bryllupet til venninnen min for en tid tilbake. Kjæresten min og jeg hadde da vært sammen i to år og var "rimelig" stabile Han ble ikke invitert da de ikke kjente hverandre noe særlig (bor på forskjellige steder) og de bestemte seg for å bare invitere venner med samboere eller ektefeller. Det kunne jo ikke falle oss inn engang å bli fornærmet over noe sånt! Jeg ville gjerne dele den store dagen med venninnen min og det var ikke avhengig av hvorvidt min kjære fikk bli med eller ei. Jeg tror ikke venninnen din kan være en skikkelig venninne som svarer på den måten og som (evt) blir fornærmet over noe sånt. Så da er det kanskje ikke så vanskelig allikevel da??? Er hun noe å samle på? Lykke til
Gjest perle Skrevet 13. mai 2002 #27 Skrevet 13. mai 2002 Vil bare slenge meg på her. Du har jo fått mange meninger allerede, men her kommer en til. Vi har valgt å invitere alle kjærester på det tidspunktet vi sendte ut invitasjonene. På invitasjonen står det navnene på de som er invitert, både venn/venninne og kjæresten. De det ikke står nevntet til i invitasjonen, er da heller ikke invitert. Det er vel ikke annet en vanlig skikk og bruk??? Om man velger å invitere kjærester eller ikke er jo én sak, men står ikke navnet på invitasjonen, er man heller ikke invitert. Da går det ikke an å sende en sms og forvente at det er greit å ta med seg kjæresten, uansett hvor lenge de har vært sammen.
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2002 #28 Skrevet 13. mai 2002 ...og det er jo ikke så enkelt å innvitere noen man ikke aner eksisterer..dessuten så synes jeg ikke det er noe koselig å tenke på at jeg skal feire bryllupsdagen min med folk jeg ikke kjenner og aldri vil bli kjent med. Og bruke masse penger på mat og drikke til. Takk for alle synspunkter, jeg tror at jeg har bestemt meg for å si til henne at enten får hun komme alene, eller så får hun la vær.. Tror jeg mister en venn, men jeg er litt lei meg for måten hun svarte på... 12
jbkaarud Skrevet 13. mai 2002 #29 Skrevet 13. mai 2002 Nå vet jeg egentlig ikke hvor mye denne venninnen din betyr for deg, men jeg tror allikevel jeg hadde valgt å ringe henne. Dersom det hadde vært en av mine venninner, hadde jeg fortalt henne at jeg veldig gjerne ville at hun kom i vårt bryllup, men at valget på gjestelisten nå var tatt. I tillegg hadde jeg også sagt at jeg hadde forstått om hun ville la være å komme, selv om det hadde vært trist å ikke ha henne der. På en slik måte kan vennskapet lettere beholdes og hun får anledning til å fortelle hvorfor hun svarte som hun gjorde.
Polyanna Skrevet 14. mai 2002 #30 Skrevet 14. mai 2002 Det kommer aldri til å slutte å forundre meg hvordan jenter klarer å komplisere helt enkle kommunikasjonslinjer... Venninnen sender en sms i stedet for å ringe, og uttrykker seg temmelig klønete. Mottaker tolker og tolker, diskuterer med andre ("det var det ordet "alltids""), tenker, baktaler, vurderer å la være å ringe (sånn at hun kan forstå selv hvor dum hun har vært), og når en passe mengde aggresjon er bygd opp skal hun altså ringe og "gi beskjed". Hva med bare å ringe, si det akkurat som det: At du ble såret over ordlyden, forklare hvordan situasjonen er med partnere og antall inviterte og be om forståelse for dette. Du skal se det går helt fint. 12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå