Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2002 #1 Skrevet 11. mai 2002 Fikk svar fra ei venninne i går(pr. tekstmelding) om at hun alltids kunne komme i bryllupet vårt, hvis hun fikk ta med seg typen sin(som jeg aldri har hørt om eller møtt) Fikk lyst å si til henne at nei, du kan ikke ta han med og nei, du behøver ikke komme.. -sukk-
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2002 #2 Skrevet 11. mai 2002 alltids kommme? stryk henne fra gjestelisten.
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2002 #3 Skrevet 11. mai 2002 altids ja, jeg ble umåtelig fornærmet over ordvalget hennes også..
Niso Skrevet 11. mai 2002 #4 Skrevet 11. mai 2002 Vi hadde satt en grense ved at par var forlovet eller samboere. Dersom det stemmer for alle andre på gjestelisten deres, så kan du jo svare det. Eller at det kun er kjærester dere kjente til (eller hadde møtt) på tidspunktet da invitasjonene ble sendt ut som dere inviterer. Ett sted må jo grensa gå... Men uansett skjønner jeg deg veldig godt, hadde blitt kjempeskuffa over en slik uttalelse sjøl. Man sier jo bare ikke slikt når man har fått en invitasjon til bryllup, selv om man kan ønske å få ta med kjæresten...
Solstrålen Skrevet 11. mai 2002 #5 Skrevet 11. mai 2002 Jeg haddde sagt at hun fikk komme alene eller ikke komme i det hele tatt!! Av "følger" kommer vi bare til å be de som er samboere/forlovet/gift eller kjærester vi kjenner veldig godt. Gjestelisten blir vel lang nok uten at alle skal ta med seg en som du ikke i det hele tatt kjenner!!! Skikkelig dårlig gjort.. Hun kan jo alltids komme, men hun kan jo alltids bli hjemme _________________ -------Solstrålen------- 1212[ Dette Innlegg er endret av: Solstrålen den 2002-05-11 12:47 ]
Nephilia Skrevet 11. mai 2002 #6 Skrevet 11. mai 2002 Tror jeg hadde svart med samme mynt; eller du kan jo alltids bli hjemme.... For det første synes jeg ikke at en venninne bør svare på sms at hun kommer, og i allefall ikke hvis hun skriver på en slik måte at en får inntrykk av at hun ikke har så veldig lyst å komme. Håper at det ordner seg for dere, og at dere ikke blir uvenner nå før bryllupet.12
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2002 #7 Skrevet 11. mai 2002 det var meg som ble den anonyme her som startet tråden. Jeg har veldig lyst å si at hun ikke trenger komme da, men jeg tror nok at hun da vil bli voldsomt fornærmet og ikke snakke med meg mere. Men på den andre side så tok ikke hun høyde for at jeg kunne bli såret over at hun svarte på inbydelsen som hun gjorde. I det minste kunne hun ringt. Har ikke svart på spørsmålet hennes enda, om hun kunne ta typen med, og jeg tror ikke jeg svarer henne heller, så kan hun tolke det som hun vil. Har jo aldri hørt henne snakke om denne fyren før!Aldri møtt han, og skal jeg ha festen min med masse folk jeg ikke kjenner da blir det så feil. Er jeg urettferdig nå?12
CecilieB Skrevet 11. mai 2002 #8 Skrevet 11. mai 2002 Nei. Det er din fest, eller deres og dere bestemmer hvem som skal komme.12
Nelle Skrevet 11. mai 2002 #9 Skrevet 11. mai 2002 Har dere noen gang tenkt på hvordan det er å være single? Alltid å bli invitert til bryllup og festligheter alene? Alltid komme et sted og se at ALLE andre er der med kjærestene sine -og du er ALLTID den som kommer alene, og den ENESTE som er der alene. Skjerp dere folkens!!! Nelle
Niso Skrevet 11. mai 2002 #10 Skrevet 11. mai 2002 Ja, jeg har vært single, vært i bryllup som single, og slett ikke ALLE andre var par der - de fleste ja, men ikke alle... Dessuten, par som har vært sammen en stund har gjerne evnen til å snakke og danse med andre enn sin kjære, så helt "lost" blir man ikke - om man ikke er innstilt på det selv... Hva mener du - skal man invitere single venner "med følge" slik at de skal finne seg en mer eller mindre tilfeldig "date" for dagen, for å slippe å komme single til enhver festlig sammenkomst?
Nelle Skrevet 11. mai 2002 #11 Skrevet 11. mai 2002 Ikke at jeg er noen stor tilhenger av USA, men der er det faktisk vanlig. Nelle.
CecilieB Skrevet 11. mai 2002 #12 Skrevet 11. mai 2002 I vårt bryllup kom alle som par, fordi alle er samboere eller gifte, unntatt en venninne som jeg snakker med en gang i året. Jeg vet ikke om hun har kjæreste en gang, hun ble invitert alene, og sa ingenting om en evt. partner. Hun hadde ikke hatt det så koselig på lenge og var kjempeglad for å være invitert. På toppen av det hele var de eneste hun kjente på festen meg og min mor. Hvis det er så forferdelig å være singel at man ikke kan gå i et bryllup uten følge en gang, så får man heller finne seg en partner da.12
Niso Skrevet 11. mai 2002 #13 Skrevet 11. mai 2002 Et bryllup er en såpass kostbar affære at jeg synes det er ganske feil å skulle KREVE å få ha med en ny kjæreste eller en "tilfeldig date", bare for å ha en å henge i armen til for å slippe å komme alene... Et bryllup er også en anledning der man ønsker å ha sine nærmeste - familie og venner - med for å feire at man faktisk gifter seg, og da er det jo forståelig for de fleste at man ikke ønsker flere villt fremmede tilstede...
Nelle Skrevet 11. mai 2002 #14 Skrevet 11. mai 2002 "Hvis det er så forferdelig å være singel at man ikke kan gå i et bryllup uten følge en gang, så får man heller finne seg en partner da." -eller man kan rett og slett la vær å gå i bryllup. Slik som venninnen som svarte via tekstmelding at hun kunne alltids komme om hun fikk ta med seg kjæresten sin... Vær så snill å respektere at det faktisk finnes mennesker som er single -som faktisk SLITER med dette å hele tiden måtte gå alene i slike sammenhenger. Vi mennesker er forskjellige. Noen har funnet lykken sammen med et annet menneske -noen har det ikke. Og av disse er det faktisk svært mange som er genuint lei seg for at de ikke har det -det er ikke bare å "gå og finne seg en partner". Det er ikke slik verden fungerer! Jeg vet ingenting om denne venninnen som svarte via tekstmelding -men det KAN være en årsak at hun synes det er vanskelig å komme alene. Og det synes jeg bør respekteres! Synes det grenser mot egoisme å bli fornærmet og sur pga det hun sier i meldingen hun sendte. Vi har alle våre liv, og man kan ikke forvente at alle andre sitt liv skal stoppe opp bare fordi en selv skal gifte seg. Nelle.
Anki1971 Skrevet 11. mai 2002 #15 Skrevet 11. mai 2002 Jeg ville nok svart at hun ikke fikk ta med han. For meg ville det rett og slett ikke føles naturlig at ei venninnes kjæreste om jeg ikke visste hvem han var engang. Og dessuten, man betaler da for pokker dette selskapet selv og må da også selv få avgjøre hvor mange som skal få komme. Skulle da bare mangle, spør du meg.12
Nelle Skrevet 11. mai 2002 #16 Skrevet 11. mai 2002 Jepp. Men om du forventer at andre skal respektere at du selv ønsker å velge hvem du vil invitere til ditt bryllup -så må du også respektere at andre kanskje velger å ikke komme. Uansett årsak. Nelle.
LindaK Skrevet 11. mai 2002 #17 Skrevet 11. mai 2002 Enig med deg, Nelle. Når det gjelder vår gjesteliste, så inviterer vi de av våre venner som har kjæreste nå som vi sender ut invitasjonene. Ved å invitere kun samboere eller gifte, betyr det at det er kun de som er "bra nok"?? Linda
Anki1971 Skrevet 11. mai 2002 #18 Skrevet 11. mai 2002 Regnet med at svaret ditt var til meg, Nelle. Du skrev: "Men om du forventer at andre skal respektere at du selv ønsker å velge hvem du vil invitere til ditt bryllup -så må du også respektere at andre kanskje velger å ikke komme. Uansett årsak. " Selvfølgelig respekterer jeg det om noen velger å ikke komme, har da ikke sagt noe annet heller da Nå skal ikke vi ha så stort selskap heller vi da, og de som er invitert, er invitert med kjærester, så den grunnen kommer ingen av våre gjester til å bruke uansett 12
Augustbrud02 Skrevet 11. mai 2002 #19 Skrevet 11. mai 2002 Jeg synes også dette med følge o.l. er utrolig vanskelig. For oss er det naturlig å be med følge om dette er en person vi i det minste har hilst på eller som på en annen måte har blitt en naturlig del av familien. Kusina mi ringte for å takke ja til å komme i går, og jeg hadde ingen anelse om at hun hadde samboer. Hun spurte også pent om han kunne komme til kaffe siden hun synes det var hyggelig å kunne ha ham med. Jeg svarte selvsagt ja til det og sa at vi kunne se om vi kunne ordne det slik at han kunne være med til middag også. Men da svarte hun at det ikke var så viktig, for hun visste at det kostet mye å ha en ekstra gjest til middag og hun hadde full forståelse for måten vi hadde gjort det på. Ble kjempeglad for dette selvsagt! Kanskje noe å si til venninna di også? At typen kan komme til kaffen? Vi har iallfall ikke bedt med følge om vi ikke vet om de har samboere eller liknende, og iallfall ikke når vi ikke har hilst på dem. Men de må selvsagt gjerne komme til kaffe, det er bare hyggelig!12
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2002 #20 Skrevet 11. mai 2002 Jeg respekterer at folk sier nei, men jeg forventer at folk sier det på en OK måte! Det skulle bare mangle synes jeg, men å hale ut av seg at de altids kan komme, og betingelsen er at de kan ta med seg noen jeg aldri har hørt snakk om er nesten frekt! Også sende dette på en tekstmelding er jo lite gjennomtenkt også egentlig. Hadde hun ringt, så kunne vi jo diskutert det, og jeg synes rett og slett ikke det er min oppgave å ringe henne nå. Dessuten, sier jeg det er greit at hun får ta med denne typen sin, da må jeg jo si til de andre(single) venninnene mine at de kan ta med følge, også må jeg si til kompisene til sambo at de kan ta med seg følge og vips så er det over 100 stykker på bryllupslisten.(vi er ca. 80 nå) Det går ikke. Dessuten hadde vi nok da endt opp med kanskje 10 stykker som vi aldri hadde sett før og aldri hørt om og disse skulle være med oss og feire vår store dag. Det rimer ikke. Det er jo ingen som er bedre enn andre(hallo!!) det dreier seg jo absolutt ikke om det i det hele tatt, de er jo invitert! Men de kan ikke sette krav og betingelser, det blir helt feil, synes jeg da! _________________ bel@ni Vi gifter oss 29. juni-02 1212[ Dette Innlegg er endret av: bel@ni den 2002-05-11 17:15 ]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå