Gjest septemberjenta11 Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 Min stedatter er straks 6 år og er relativt lav for alderen. Hun er nå ca 102 cm høy, og når man ser henne sammen med jevnaldrende ser man at hun er en god del lavere enn dem. Hun har heller ikke spesielt lave foreldre, så det er ikke noe som skulle tilsi at hun skulle bli veldig lav. Er i det siste blitt litt usikker på om det er noe som burde vært undersøkt hos en lege? Synes dere det høres ut som om det er grunn til bekymring?
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 Har riktignok gutt, men han straks 6 og er 121cm høy..... Ta å hør på helseastasjonen hv adu bør gjøre!
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #3 Skrevet 11. mai 2011 Tantejenta mi er akkurat fylt 6, for 3mnd siden, og hun er 120.. og hun er ikke spesielt høy. Jenta mi er 7,5 år og hun er 130 (litt høy). Barn vokser gjerne i rykk og napp, det kan hende stedattera di skyter i været nå i sommer. Egentlig så regner jeg med at lege/helsesøster ville reagert om hun har vært unormalt lav. Hun var sikkert på førskolesjekk som skjer før de begynner på skolen? Det bruker å være nå på vårparten i forbindelse med innskrivning. Der ville de nok sagt noe.. Hun var og helt sikkert på 4årskontroll, og har hun vært unormalt lav ville helsestasjon ha reagert! Har forresten ei nabojente som er pittelita, hun er 6 og går i første klasse. Men der er og morgen ganske lav, sikkert ikke mye over 160.
Gjest septemberjenta11 Skrevet 11. mai 2011 #4 Skrevet 11. mai 2011 Hun har ikke vært på sjekk siden hun var 4 år, og da var hun ikke spesielt lav, hun var i helt i nedre normalområde. Men hun har bare vokst 2 cm siden da...
Gjest imli Skrevet 11. mai 2011 #5 Skrevet 11. mai 2011 Oi, like høg som 3-åringen min, jo... Ville ha tatt kontakt med helsestasjonen.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2011 #6 Skrevet 11. mai 2011 Far eller mor bør gjøre det, det er jo de som kan svare på relevante sprøsmål som dreier seg om konstitusjonelle ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå