AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 Jeg og en bekjent har lett etter leilighet sammen en stund nå (vi leter etter leil. med to soverom, vi skal altså bo i kollektiv). Problemet er at h*n er så kresen. MÅ ha fint bad, så og så stor plass, på et spesielt sted i byen etc. Jeg driter egentlig i om badet er litt slitt, om det er litt liten plass og alle forslagene til vedkommende innebærer at jeg må bo lenger fra min skole enn vedkommende må fra sin skole. Jeg driter ikke penger, og kan ikke betale over en viss sum i mnd. I tillegg er h*n et rotehue uten like, og jeg tviler på om jeg orker enda et år der jeg må mase for at husarbeidet skal gjøres. I skrivende stund flyter det med oppvask, masse løv og dritt i utetrappa, badet er ikke vasket på to uker (vi har annenhver uke, ikke vasket siden sist jeg vasket) etc. Vi har bodd sammen i 1 år. Spørsmålet er - er det ok at jeg kan trekke meg fra våre boligplaner, og se etter noe eget? Vi har sett etter leil. sammen ganske lenge, og h*n baserer seg fullt og helt på at jeg skal bo sammen med h*n nå. Derfor dette er litt vanskelig...
flickan Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 Ja, det er greit. Blir nok litt ubehagelig å si ifra, men si at du føler at du har større sjanse til å finne noe på egenhånd, og at han er litt for kresen i forhold til deg. 1
Løvetanten Skrevet 11. mai 2011 #3 Skrevet 11. mai 2011 Du kan si det på en pen måte som gjør dere begge til vinnere. Du kan si at du setter kjempestor pris på vennskapet, og for å beholde dette så vil du heller at dere bor hver for dere. Dere har hvet deres sett med standarder, og det ser ikke ut til at dere kan møtes på halvveien. Da er det bedre at dere ikke "går oppå" hverandre. Si at dette er oe du har avgjort og ikke kommer til å endre på. Du kan også krydre med at tanken på å bo alene virker fristende, men at det generelt er best at dere to ikke bor sammen. 2
KatteLatte Skrevet 11. mai 2011 #4 Skrevet 11. mai 2011 Du kommer til å angre bittert hvis du ikke trekker deg nå. Du må si ifra! 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå