Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren har akkurat bestemt oss for å reise "jorden rundt" om et/et og et halvt år! Jeg er kjempegira! :nigo:

Jeg har lest en del om slike reiser før, men har noen spørsmål. Vi har lyst til å reise mest selvstendig, ordne ut billetter, hostels osv. selv, men kunne tenke oss noen guidede/planlagte ting, som fks safari i Afrika. Noen steder er det kanskje også greit om et bryå hjelper med billetter/bopel hvis det er litt utenfor alfarvei? Hvilke byråer er gode, og ikke svindyre? Kilroy er jo selvsagt et alternativ, men kjenner flere som er ganske skuffet med de.

Ellers andre lure planleggingstips til to fremtidige backpackere? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende!! Det er bare å begynne planleggingen! Da jeg reiste som backpacker et halvt år i fjor, ordnet vi alt selv, og det gikk veldig fint. Det er utrolig deilig å bare ta ting litt som de kommer, og bestemme seg underveis hvor/når man reiser videre, anbefales! Hvor har dere tenkt til å reise?

Her er mine erfaringer, kort fortalt:

- I Asia er det veldig enkelt å finne billige flybilletter (airasia.com), turer og hosteller på sparket, så der er det ikkeno stress å reise.

- I Australia må man derimot planlegge litt mer, spesielt i høytider osv, og prisene for turer er nokså stive. Som backpacker kan det lønne seg å bo på dormroom eller i telt, om man lever på et stramt budsjett.

- I Mellom-Amerika kan man greit finne billige backpackersteder, turer og transport – men synes Lonely Planet-bøkene var til stor hjelp her, pluss at det så klart er en fordel å kunne litt spansk.

- I Sør-Afrika har jeg kun reist på en måneds klassetur, så der er jeg litt mer usikker hvordan det fungerer backpackermessig – men utrolig flott land å reise i uansett da. Safarier osv kan det nok være lurt å bestille litt på forhånd.

Planleggingsfasen er en spennende del av turen den og – gjør research og skaff dere masse motivasjon til hard jobbing fram mot turen! Jeg har laget en backpackerguide i seks deler på bloggen min, så er bare å ta en titt innom om du vil!

hamaca.blogg.no

Skrevet

Tuusen takk for fin info! :)

Jeg har selvfølgelig lyst til å se "ALT" :fnise: Men tenker i hovedsak Latin-Amerika, safari i Afrika, Australia, (kanskje kjøre en strekning langs kysten med en sånn liten "campingbil", husker ikke hva det heter, men det ser ut som en litt stor SUV, også kan du slå ut senger bake i bagasjerommet på en måte :gjeiper: ) New Zealand frister også litt, men er mer usikker på det. Vil også innom noen asiatiske land, har veldig lyst til India, Kina og kanskje Vietnam eller Laos? Det er så mye å velge mellom! Har også veldig lyst til USA, men det får kanskje bli en annen tur.

Skal se på bloggen din! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...