Næjøss Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 Hohei! :D Jeg er 20 år, 167cm høy, og jeg veier 68 kg. Jeg føler at jeg har noe overflødig rundt om som jeg kunne tenke meg å slanke bort. Men jeg lider av et smertesyndrom, som gjør at bevegelse tidvis er svært vanskelig. Derfor er det også viktig for meg å passe vekta, da jo tyngre vekt, jo vondere er det for meg å bevege meg. Er det noen som har råd for hva jeg kan gjøre for å ta av kanskje 2-5kg uten trening? Finnes det noen typer mat jeg må prøve å unngå? Jeg spiser forsåvidt ganske sunt med mye variasjon i grønnsaker og frukt. Men jeg er ikke så flink å spise regelmessig. Noen dager spiser jeg mye, andre dager spiser jeg bare en banan. Men dette er som følge av at når jeg har svært vondt klarer jeg ikke lage meg mat. Hadde vært kjekt om noen kunne dele oppskrifter på lettlaga mat som er bra for slanking? eller bare råd om hva som er bra å spise mye av og hva som ikke er.
The Kitten Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 Har du forsøkt svømming? Ellers vil jeg anbefale deg å fortsette å spise masse grønnsaker samt matvarer med mye proteiner, som f.eks kylling og cottage cheese.
Næjøss Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2011 Ja, svømmer litt av og til, men jeg bor sånn til at det er 3 timers kjøring til nermeste *fungerende* svømmehall. Så det hører egentlig skjeldenheten til. Cottage cheese har jeg faktisk aldri smakt, eller brukt i mat. Hvordan og hva kan jeg bruke det til? Kylling spiser jeg ganske mye av. Spesielt helgrillet kylling er jeg glad i. Gjerne med stekte tomater med salt og pepper som tilbehør.
The Kitten Skrevet 11. mai 2011 #4 Skrevet 11. mai 2011 Ja, svømmer litt av og til, men jeg bor sånn til at det er 3 timers kjøring til nermeste *fungerende* svømmehall. Så det hører egentlig skjeldenheten til. Cottage cheese har jeg faktisk aldri smakt, eller brukt i mat. Hvordan og hva kan jeg bruke det til? Kylling spiser jeg ganske mye av. Spesielt helgrillet kylling er jeg glad i. Gjerne med stekte tomater med salt og pepper som tilbehør. Her kan du lese mer om hva du kan bruke cottage cheese til
Tullepia Skrevet 12. mai 2011 #5 Skrevet 12. mai 2011 Hohei! :D Jeg er 20 år, 167cm høy, og jeg veier 68 kg. Jeg føler at jeg har noe overflødig rundt om som jeg kunne tenke meg å slanke bort. Men jeg lider av et smertesyndrom, som gjør at bevegelse tidvis er svært vanskelig. Derfor er det også viktig for meg å passe vekta, da jo tyngre vekt, jo vondere er det for meg å bevege meg. Er det noen som har råd for hva jeg kan gjøre for å ta av kanskje 2-5kg uten trening? Finnes det noen typer mat jeg må prøve å unngå? Jeg spiser forsåvidt ganske sunt med mye variasjon i grønnsaker og frukt. Men jeg er ikke så flink å spise regelmessig. Noen dager spiser jeg mye, andre dager spiser jeg bare en banan. Men dette er som følge av at når jeg har svært vondt klarer jeg ikke lage meg mat. Hadde vært kjekt om noen kunne dele oppskrifter på lettlaga mat som er bra for slanking? eller bare råd om hva som er bra å spise mye av og hva som ikke er. Det er nok lurt at du gjør hva du kan for å spise regelmessig også på de dårlige dagene. Prøv å lage mat de dagene du er i form og sett i kjøleskapet/frys ned slik at du bare kan varme deg mat de dagene du ikke er i form.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå