idahelenes Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 Hei, håper noen vil hjelpe meg med å finne ut av sånn ca hvor mye jeg kommer til å få igjen på skatten! Jeg fikk en skatteberegning som var feil og den så slik ut: Arbeidsgiver 1: 3161,- Arbeidsgiver 2: 40955,- Arbeidsgiver 3: 96196,- Jeg har skattet 36% på arb. 1 da dette kun var noe lønn jeg ikke hadde fått før fra en tidligere arbeidsgiver. Jeg har ellers hatt tabell 71.00, På Arb. 3 fikk jeg en inntekt på 50 000,- (en sluttpakke) en mnd sammen med feriepenger som jeg skattet 36% av. De hadde ikke tatt med: Arbeidsgiver 4: 66625,- Dette var fordi denne arbeidsgiveren ikke hadde sendt inn tallene til skatteetaten, men ettersendt dem. Jeg har hele veien her hatt tabell 71.00 Med det de hadde tatt med var den foreløpige skatt til gode satt til: 21000,- Det jeg lurer på er om jeg kan få en baksmell når jeg nå har sendt inn riktige tall, eller om jeg kan få mer penger tilbake, eller om jeg bare får litt mindre? Noen som har peiling? Er ikke noe vits i å ringe, de opplyser ikke. Og jeg er veldig nysgjerrig, og har ikke tålmodighet til å vente til 22 juni ! Hehe, men det ender vel med at jeg må det?
Sissan9 Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 For å kunne hjelpe deg må du oppgi hva du tjente brutto totalt i fjor, om du er i skatteklasse 1 eller 2, og om du har barn, evt hvor mange, samboer, og hva du betalte i renter på forskjellige lån i fjor. Hvilken tabell du har skattet etter har lite å si, den kan jo ha vært helt feil.
Nalla Skrevet 11. mai 2011 #3 Skrevet 11. mai 2011 Dette gjør du enkelt ved å finne en kalkulator som beregner skatten (tipper du finner et par bare ved å google skatt 2010). Så finner du frem alle lønns- og trekkoppgavene dine, årsberetning fra banken og evt. lånekassen/andre lån. Da er det bare å plotte inn tallene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå