Gjest Aria. Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Skal i bryllup i august, og siden det kommer til å skje sinnssykt mye i sommer vil jeg ha alt klart. I invitasjonen står det antrekk: dress og sommerklær. Hva betyr det? Må kjolen være lang? Jeg tenkte å gå for denne http://www.ellos.no/dv/20-Overdeler-Kjoler-tunikaer-Kjoler/SaraKelly/_/N-fh2Z1z140tjZ1z141xe?Nr=281309 Hva syns dere? For vulgær? Hva er forøvrig "reglene"? Vet at man selvsagt ikke skal gå med hvit, det er fy fy, og ikke svart, eller sterke farger som knall rødt, eller kjoler som skiller seg veldig ut. Noe annet?
Gjest Spinell Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 "Dress og sommerklær" er ikke av de kleskodene en finner igjen i skikk-og-bruk-bøkene. Når brudeparet selv ikke kjenner de "formelle" kleskodene, må de også regne med litt hummer og kanari av bekledning. Skulle jeg tolket denne kleskoden, ville jeg trodd de mener pent, men ikke stivpyntet, og på ingen måte krav om lang kjole. "Reglene" for farger osv kommer nok an på hvem en spør, men hvitt, svart og rødt er de fargene man oftest hører nevnt. Ang sterke farger, vil neppe mange reagere om du bruker en klar blå, gul eller grønn kjole (det er ikke pastellkrav ) Jeg synes den kjolen du lenker til er søt, men det kommer selvsagt an på hvordan du kler den. Du kommer unna med den om du er både liten og spinkel... Er du lang og/eller formfull kan den kanskje bli litt for sexy. (Den er veldig kort på snurre-rundt-bildene.)
Coronas Skrevet 11. mai 2011 #3 Skrevet 11. mai 2011 Skal i bryllup i august, og siden det kommer til å skje sinnssykt mye i sommer vil jeg ha alt klart. I invitasjonen står det antrekk: dress og sommerklær. Hva betyr det? Må kjolen være lang? Jeg tenkte å gå for denne http://www.ellos.no/dv/20-Overdeler-Kjoler-tunikaer-Kjoler/SaraKelly/_/N-fh2Z1z140tjZ1z141xe?Nr=281309 Hva syns dere? For vulgær? Hva er forøvrig "reglene"? Vet at man selvsagt ikke skal gå med hvit, det er fy fy, og ikke svart, eller sterke farger som knall rødt, eller kjoler som skiller seg veldig ut. Noe annet? Man ikke skal gå i hvit kjole? Hvorfor gikk søster til Kate i hvitt i det store prinsebryllupet? Mange som gikk i sort også så jeg. Nesten værre det en hvit. Hva med hvit kjole med mønster på da? Jeg syns kjolen du vil gå i er kjempefin. Go for it!
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #4 Skrevet 11. mai 2011 "Reglene" for farger osv kommer nok an på hvem en spør, men hvitt, svart og rødt er de fargene man oftest hører nevnt. Ang sterke farger, vil neppe mange reagere om du bruker en klar blå, gul eller grønn kjole (det er ikke pastellkrav ) og ikke grønt, og ikke knall/mettede farger... står basically igjen med pastell rosa,gult orange, blåt og lysebrunt.....
Moscato Skrevet 11. mai 2011 #5 Skrevet 11. mai 2011 Man ikke skal gå i hvit kjole? Hvorfor gikk søster til Kate i hvitt i det store prinsebryllupet? Mange som gikk i sort også så jeg. Nesten værre det en hvit. Hva med hvit kjole med mønster på da? I England har de andre bryllupstradisjoner enn her til lands, og det er helt vanlig at brudens forlover/maid of honour går kledd i hvitt. Det samme gjelder jo brudepikene her til lands, så nå drar du inn et argument som er helt på jordet. TS: Kjolen du har sett på er grei i forhold til kleskoden, men absolutt ikke min smak. Jeg ville også valgt å la være å pynte den opp (velg diskrete smykker og unngå mye diamanter osv). Dessuten kan det da umulig være noe i veien for å spørre brudeparet selv hva de ser for seg, og om det er noen hensyn å ta med tanke på stedet der festen skal være og denslags (skyhøye stiletthæler er jo feks noe man bør unngå på mykt gress, hvis festen blir utendørs).
Gjest Spinell Skrevet 11. mai 2011 #6 Skrevet 11. mai 2011 og ikke grønt, og ikke knall/mettede farger... står basically igjen med pastell rosa,gult orange, blåt og lysebrunt..... Hvor står "regelen" om grønt eller sterke/mettede farger? Den var ny for meg!
Coronas Skrevet 11. mai 2011 #7 Skrevet 11. mai 2011 Bryllup "Ingen kvinne skal heller være kledd i hvit kjole, fordi det kan skape usikkerhet om hvem bruden er" Herregud mann!! Lever vi på 1300-tallet Det er ingen i hele verden som går i en brudekjole i et bryllup foruten bruden. Selskapskjoler ser jo aldeles ikke lik ut som en brudekjole. Tror jeg dauer Og i tillegg til hvite brudekjoler, finnes det rosa, røde, blå og grønne. Og gjerne en blanding av hvit med noen av de nevnte fargene. Har til og med sett en svart en. Den var råkul. Skulle ønske jeg så den før jeg kjøpte min Så det er vel samme hva slags farger på klær gjestene kommer i. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #9 Skrevet 12. mai 2011 Den så bare litt Ellos-billig ut i snittet, i hvert fall helt feil på den modellen, men den kræsjer ikke med kleskoden hvis den ikke er altfor kort.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #10 Skrevet 12. mai 2011 Dersom du er 20 år, maks 1.65 høy og slank kan du fint ha den kjolen der. Men er du eldre/høyere/rund bør du gå for noe annet.
Gjest Aria. Skrevet 12. mai 2011 #11 Skrevet 12. mai 2011 Jaja, sikkert ellos-billig for mange, det gjør ikke meg noe Takk for tips Ser at den muligens kan bli litt kort, bestiller den og prøver. Snakket også såvidt med den kommende bruden, og virker som det absolutt ikke er noen streng kleskode, mer avslappet, men at man skal pynte seg. Er 1.70 høy og veier 58. Tenkte å kun ha den kjolen, enkle sko og lite/svært enkle smykker til. Tror det kan bli bra.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #13 Skrevet 15. mai 2011 Hvor står "regelen" om grønt eller sterke/mettede farger? Den var ny for meg! Jeg er oppvokst med det samme. Grønne klær er uhellsfarge og da ønsker man uhell over brudeparet..... Av samme grunn så må ikke brudekjolen syes med grønn tråd.
Despicable Me Skrevet 16. mai 2011 #14 Skrevet 16. mai 2011 Skal i bryllup i august, og siden det kommer til å skje sinnssykt mye i sommer vil jeg ha alt klart. I invitasjonen står det antrekk: dress og sommerklær. Hva betyr det? Må kjolen være lang? Jeg tenkte å gå for denne http://www.ellos.no/dv/20-Overdeler-Kjoler-tunikaer-Kjoler/SaraKelly/_/N-fh2Z1z140tjZ1z141xe?Nr=281309 Hva syns dere? For vulgær? Hva er forøvrig "reglene"? Vet at man selvsagt ikke skal gå med hvit, det er fy fy, og ikke svart, eller sterke farger som knall rødt, eller kjoler som skiller seg veldig ut. Noe annet? Når jeg tenker på sommerklær, så tenker jeg lyse, friske farger, altså pastell farger. Siden det er bryllup der kleskoden er dress og sommerklær, så ville jeg gått for en kjole med pastellfarger, samt et pent snitt som står i stil i en dress. Den kjolen du linket til synes jeg er mer enn en normal sommerkjole, og passer veldig fint i et bryllup
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå