Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Hei, jeg trenger litt hjelp i denne helsejungelen.. Var hos fastlegen min på GU for noen uker siden, og fikk påvist stafylokokker i underlivet, noe jeg fikk Diclocil antibiotika mot. Problemene vedvarte, så jeg ble henvist til gynekolog. Fikk beskjed på telefon derfra nå om at jeg fortsatt har stafylokokker i underlivet, og hun ramset opp en rekke ting jeg kunne bruke siden jeg tydeligvis er resistent mot diclocil. Det eneste jeg husker hun sa var fucidin. Men skal jeg ikke få noe resept? Sender gynekologen det til fastlegen min? Eller i posten til meg? Eller skal jeg liksom bare gå på apoteket og kjøpe fucidin-salve (hvis det ikke er reseptbelagt)? Kan vel ikke akkurat smøre det inni skjeden heller.. Og sist men ikke minst: Kan det være farlig å ha stafylokokkinfeksjon i underlivet? Det er fare for at jeg har hatt det en god stund, hvordan kan det påvirke kroppen min og kan jeg bli steril?
Meridian Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 Tror du burde dra tilbake eller bestille time hos en annen gynekolog. Syns det er rart at du ikke fikk en oppfølgningstime, og det virker som om du har mange spørsmål du ikke har fått svar på.
Gjest Ts Skrevet 12. mai 2011 #3 Skrevet 12. mai 2011 Huff for en kjip lege! Må bare få ut min frustrasjon. Har prøvd å ringe gynekologen tilbake i flere dager. I dag fikk jeg en lengre prat med hennes trivelige sekretær, som hadde fått en beskjed fra gynekologen!! Om at jeg skulle prøve det og det linimentet, og om jeg fikk resept av en annen lege?? Jeg bare whaaat? Fikk ordna så jeg får resepten i posten fra henne. Ellers måtte jeg jo brukt masse penger på en ny legetime hos en annen og selv forklart hva jeg har, og jeg skjønner jo ikke selv hva det går ut på! Nei dette syns jeg var teit. Men da går jeg ut fra at stafylokokkene ikke er farlige da, regner med hun ville sagt fra om det!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå