AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Er det merkbart vanskeligere å få leid leilighet om man har 3 hunder vs kun 2? Eg har to store hunder og har veldig lyst til å overta ein mindre hund som er rundt 7-8 år gammel og som ikkje har hatt eit særlig godt liv så langt. Men samboeren min er noe motvillig, h*n sier det vil være vanskeligere å få leid leilighet om vi har tre hunder vs de to vi har nå. Men eg tenker nå som så, at om man har 2 store hunder så vil egentlig ikkje 1 liten hund gjøre særlig forskjell når det gjelder det (og dessuten så må vi neppe flytte fra leiligheten vi bor i på ei god stund, eg regner med at denne hunden vil ende opp i "hundehimmelen" før den tid, pga det harde livet den har levd). Tanker?
Gjest Spinell Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 Jo flere dyr jo vanskeligere å finne leiebolig, er nok en tommelfingerregel. Hadde jeg vært utleier, ville jeg neppe leid ut til noen med mer enn to hunder, egentlig maks én, men andre kan selvsagt tenke annerledes. Dyrehold vil generelt gi mer slitasje på boligen enn om en ikke har dyr, selv om det selvsagt er individuelle forskjeller. Jo flere dyr, jo mer slitasje. Både små og store hunder vil kunne sette kloremerker i gulv, bitemerker i lister og inventar osv. Og små hunder vil også bjeffe, og kan være en minst like enerverende støykilde som en stor hund.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #3 Skrevet 11. mai 2011 Har leid ut en gang til noen med 2 hunder. Aldri mer husdyr i min leilighet, enten det er 2 eller 3... Så nei, jeg ville ikke leid ut til dere. Jeg synes det blir mye bråk, mye slitasje, stygg hage, også videre
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #4 Skrevet 12. mai 2011 Har leid ut en gang til noen med 2 hunder. Aldri mer husdyr i min leilighet, enten det er 2 eller 3... Så nei, jeg ville ikke leid ut til dere. Jeg synes det blir mye bråk, mye slitasje, stygg hage, også videre Samme tenker jeg om dere med unger. 5
bambyb82 Skrevet 12. mai 2011 #5 Skrevet 12. mai 2011 Vi har selv rottweiler, og leier ut den ene leiligheten vi har. Vi leide nylgi ut til et par med stor hund og så ikke på det som noe problem.. Men kommer neppe til å leie ut til noen med flere store hunder.. Det vil bli mye slitasje på gulv, for ikke å snakke om kloremerker på dører osv... Det at dette er en firemannsbolig med noen under og på siden av oss gjør jo at vi må tenke litt mer på nabo bråk og. Men generelt er det vanskelig å få leid bolig med husdyr i det hele tatt.. Vi er de eneste i området som har gjort det.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #6 Skrevet 12. mai 2011 Med tre hunder blir det en flokk, og da virker man fort som en hoarder, og det er lett å tenke at det blir enda flere. Jeg merka stor forskjell på å ha 2 og 3 katter, de siste gangene jeg lette etter leiebolig. To dyr er normalt, men tropper man opp med tre stykker blir det mye forklaring og forsikringer om at de er kastrert, og man skal selvfølgelig ikke ha flere.
Chelmon Skrevet 16. mai 2011 #7 Skrevet 16. mai 2011 Er det merkbart vanskeligere å få leid leilighet om man har 3 hunder vs kun 2? Flyttet selv med en hund for 2 måneder siden, da hadde vi brukt over 8 måneder på å finne en ny leilighet. (Vi er et par i slutten av 20 årene, begge med fast inntekt, gode referanser, 0 barn, ikke røykere) Vi hadde ikke drømt om at det skulle ta så lang tid med en hund Vi fikk til og med høre at de som leide ut hele småbruk/gårder ikke ønsket hund Om jeg var deg ville jeg ventet med å skaffe enda en hund til du enten har en leilighet der 2 hunder er helt greit, slik at du kan spørre om å skaffe en til, eller rett og slett vente til du kan kjøpe egen bolig.
Gjest Mauna Lee Skrevet 16. mai 2011 #8 Skrevet 16. mai 2011 Kanskje "2 er som 1 og 3 er som 10" regelen gjelder i dette tilfellet også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå