AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Jeg har ekstremt fet hud.. Vasker ansiktet med vann og mild såpe morgen og kveld, og når jeg legger meg til å sove og våkner dagen etter er huden min helt..oljete. Kjennes ut som om noen har smurt inn ansiktet mitt med et tynt lag olivenolje. Sminken jeg påfører på morgenen er flekkete på ettermiddagen, og tar jeg i pannen min blir det merker etter det. Blir skikkelig blank, og føler at ansiktet mitt er mindre rent hele tiden.. Huden min har "alltid" vært litt fet, kanskje mer kombinert før, da nesen min var ganske tørr og flaket seg. Nå er ALT fett. Selv kinnene mine blir bittebittelitt fet utover dagen. Skulle tro at dette heller forbedret seg ettersom jeg ble eldre? Var storforbruker av foundation og masse solpudder som fjortis, da hadde jeg bare litt fet hud, nå som jeg har begrenset sminkebruken betraktelig er huden min skikkelig oljete.. Finnes det medikamenter for fet hud? Har prøvd mange dyre kremer for fet hud som visstnok skal matte ned huden, men synes heller huden min har blitt enda fetere:P kan nesten ikke ha håret mitt ved hårfestet løst heller, for da blir det fett og jeg må vaske håret hver eneste dag og det blir det enda mer fett av! ahhhh..irriterende!!!*skrike*
Yasi Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 (endret) Fet hud kan komme av at huden er overstimulert. Mitt råd til deg er å ta deg en tur innom en hudpleier og få huden din analysert. Det er ikke sikkert du har fet hud, bare fordi huden din kjennes fet. Det høres muligens ikke helt logisk ut, men dersom du tørker ut huden din vil den bare produsere mer "olje" for å smøre seg selv. Derfor er det veldig viktig at du får definert din hudtype først, for så å kjøpe produkter tilpasset hudens behov. Jeg synes det høres ut som du har kombinert hud, utifra det du skriver her. Men jeg kan selvsagt ikke si noe sikkert, basert på den lille informasjonen du har delt her Du bør ihvertfall passe på å tilføre huden fukt, selv om du kanskje mener at den ikke trenger det. Du vil merke en forskjell etter et par uker. Nok en gang er rådet mitt å ta deg en tur innom en hudpleier og få huden din analysert. De aller fleste utfører en slik analyse gratis og du er ikke forpliktet til å kjøpe noe som helst Det er mye lettere for deg å finne produkter tilpasset din hudtype når du vet hva huden din trenger. Lykke til *Skrivefeil* Endret 11. mai 2011 av Yasi
WhiteDiamond Skrevet 12. mai 2011 #3 Skrevet 12. mai 2011 Anbefaler deg å prøve både toner og matte fluid fra Decleor for din hudtype. Jeg vet hvordan det er, og det er absolutt ikke noe gøy!
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #4 Skrevet 12. mai 2011 Anbefaler deg å prøve både toner og matte fluid fra Decleor for din hudtype. Jeg vet hvordan det er, og det er absolutt ikke noe gøy! Funker dette? Tusen takk for tips, tror jammen jeg skal prøve dem
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #5 Skrevet 12. mai 2011 Fet hud kan komme av at huden er overstimulert. Mitt råd til deg er å ta deg en tur innom en hudpleier og få huden din analysert. Det er ikke sikkert du har fet hud, bare fordi huden din kjennes fet. Det høres muligens ikke helt logisk ut, men dersom du tørker ut huden din vil den bare produsere mer "olje" for å smøre seg selv. Derfor er det veldig viktig at du får definert din hudtype først, for så å kjøpe produkter tilpasset hudens behov. Jeg synes det høres ut som du har kombinert hud, utifra det du skriver her. Men jeg kan selvsagt ikke si noe sikkert, basert på den lille informasjonen du har delt her Du bør ihvertfall passe på å tilføre huden fukt, selv om du kanskje mener at den ikke trenger det. Du vil merke en forskjell etter et par uker. Nok en gang er rådet mitt å ta deg en tur innom en hudpleier og få huden din analysert. De aller fleste utfører en slik analyse gratis og du er ikke forpliktet til å kjøpe noe som helst Det er mye lettere for deg å finne produkter tilpasset din hudtype når du vet hva huden din trenger. Lykke til *Skrivefeil* Tusen takk for gode råd! Skal ta meg en tur innom hudpleier!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå