AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #21 Skrevet 11. mai 2011 er det mulig... akkurat som ikke jeg er en ordentlig brud fordi jeg synes det er dårlig gjort at ikke forloveren vil respektere min samboers ønsker... han vil virkelig ikke ha flere i utdrikningslaget, var det noen han ville ha med tillegg til de som han har sagt så var det de i familien, ikke de andre som forloveren har valgt og bli med.. når min kjære ikke ønsker å ha utdrikningslag, men til nød ha noen få kompiser bør man respektere det... Hadde jeg vært forlover til noen av dere hadde jeg bedt dere ta dere av utdrikningslagene selv ettersom dere tydeligvis ikke er lett å gjøre fornøyde og er utaknemlige og bryllupzilllas begge to. Dere har jo null tillit til forloveren, og gjør han sin rett så dropper han hele utdrikkingslaget og bryllupet. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #22 Skrevet 11. mai 2011 En skikkelig brudgom overlater dette til forloveren sin, og en skikkelig brud holder seg langt unna planleggingen. Slike som deg som ødlegger utdrikkningslaget for folk. 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #23 Skrevet 11. mai 2011 er det mulig... akkurat som ikke jeg er en ordentlig brud fordi jeg synes det er dårlig gjort at ikke forloveren vil respektere min samboers ønsker... han vil virkelig ikke ha flere i utdrikningslaget, var det noen han ville ha med tillegg til de som han har sagt så var det de i familien, ikke de andre som forloveren har valgt og bli med.. når min kjære ikke ønsker å ha utdrikningslag, men til nød ha noen få kompiser bør man respektere det... Jeg tenker at forloveren har sikkert tenkt at dette skal bli kjempebra, og at selvom din forlovede er "beskjeden" eller hva jeg nå skal kalle det, så skal dette bli skikkelig artig til slutt. Og ikke minst; din forlovedes forlover mener at din forlovede er verdt enn kjempefest!! (artig setning!) Så slutt å syte! Både du og din tilkommende. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #24 Skrevet 11. mai 2011 Jeg tenker at forloveren har sikkert tenkt at dette skal bli kjempebra, og at selvom din forlovede er "beskjeden" eller hva jeg nå skal kalle det, så skal dette bli skikkelig artig til slutt. Og ikke minst; din forlovedes forlover mener at din forlovede er verdt enn kjempefest!! (artig setning!) Så slutt å syte! Både du og din tilkommende. Herre gud... Får håper at du ikke blir valgt som forlover ihvertfall. 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #25 Skrevet 11. mai 2011 Herre gud... Får håper at du ikke blir valgt som forlover ihvertfall. Jeg er forlover. Men slipper heldigvis å forholde meg til dette brudeparet. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #26 Skrevet 11. mai 2011 Jeg er forlover. Men slipper heldigvis å forholde meg til dette brudeparet. Stakkars mennesker da. En forlover som tenker mere på seg selv enn på den de skal ha festen for. Brudeparet her er nok glad de slepper deg også. Du tenker jo bare på deg selv 3
Anglofil Skrevet 11. mai 2011 #27 Skrevet 11. mai 2011 (endret) Dette handler ikke om å være utakknemlig, men å være lydhør for andres ønsker. Hvis jeg skulle arrangert utdrikningslaget til noen er det for meg en selvfølge å faktisk lytte til den jeg er forlover for. For noen passer det f.eks ikke å bli driti ut, da synes jeg også det er upassende å legge opp til dette. Akkurat som man ikke legger opp til fallskjermhopp eller å rafte på stylter ned Sjoa bare fordi en selv som forlover synes det "høres kult ut". Eller skal man blåse i andre og gjøre som man vil? Hva med å be mine mobbere fra barneskolen, det er jo gøy? Man skal jo helst ikke klage. Eller hva med min bestevenninne som snudde ryggen til meg på videregående og ble min mobber selv? Eller hva med å be kjærestes eks? Ikke kan jeg skjønne at det er så vanskelig å planlegge slik at alle blir fornøyde. Hvis meningen er at kun forlover skal bli fornøyd så er det jo greit, men man vil gjerne at den som skal gifte seg også skal kose seg. Mvh Yvonne Endret 11. mai 2011 av Yvonne 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #28 Skrevet 11. mai 2011 Stakkars mennesker da. En forlover som tenker mere på seg selv enn på den de skal ha festen for. Brudeparet her er nok glad de slepper deg også. Du tenker jo bare på deg selv Jeg tenker da ikke mer på meg selv. Bruden skal få det akkurat slik hun vil ha det, og alle gleder seg kjempemye. Champagne, spa overraskelser og overnatting for alle sammen. Akkurat i tråd med slik den kommende brud ønsket seg. Jeg har også invitert alle på listen hennes, og nesten alle blir med. Jeg mener bare at bruden i dette tilfellet iallfall ikke skal bry seg. Og at det er teit at han skal sutre fordi det er invitert et par til (som jeg regner med er vennene hans på en eller annen måte) fordi forlover ønsker å lage et lite kalas, som han tydeligvis mener at kameraten hans fortjener. Dersom brudgom ønsker at de tilkommede svogerene skal være med, og synes at det er fælt at det har blitt sånn at de ikke er invitert, så får han heller kreve det av forlover at det blir ordnet. Det er ikke sikkert at forlover er klar over at de har et så godt forhold. (Min forlovede har et kjempegodt forhold til sine svogere, altså mine brødre, og de hadde vært selvskrevne gjester i hverandres utdrikningslag. Bare sånn at det er sagt) 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #29 Skrevet 11. mai 2011 Dette handler ikke om å være utakknemlig, men å være lydhør for andres ønsker. Hvis jeg skulle arrangert utdrikningslaget til noen er det for meg en selvfølge å faktisk lytte til den jeg er forlover for. For noen passer det f.eks ikke å bli driti ut, da synes jeg også det er upassende å legge opp til dette. Akkurat som man ikke legger opp til fallskjermhopp eller å rafte på stylter ned Sjoa bare fordi en selv som forlover synes det "høres kult ut". Eller skal man blåse i andre og gjøre som man vil? Hva med å be mine mobbere fra barneskolen, det er jo gøy? Man skal jo helst ikke klage. Eller hva med min bestevenninne som snudde ryggen til meg på videregående og ble min mobber selv? Eller hva med å be kjærestes eks? Ikke kan jeg skjønne at det er så vanskelig å planlegge slik at alle blir fornøyde. Hvis meningen er at kun forlover skal bli fornøyd så er det jo greit, men man vil gjerne at den som skal gifte seg også skal kose seg. Mvh Yvonne Lydhør, javisst. Og at noen skulle finne på å invitere dine mobbere hadde jo vært sykt. Men du strekker strikken litt langt med eksemplene dine. Her er det en forlover som har bedt noen fler enn hva brudgom ønsket. Ts har ikke skrevet noe om at dette var noen som banket han på barneskolen eller dolka han i ryggen på vgs. Regner da med at de er venner, om enn noe perifere. Jeg tenker at han bare har lyst å lage en skikkelig fest og at han selvfølgelig gjør dette i beste mening.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #30 Skrevet 11. mai 2011 Hva i all verden er det for slags folk dere velger som forlover hvis dere er redd for at de skal invitere mobberen fra barneskolen? Jeg er vant til at utdrikningslag har man null kontroll på - det er det som er vitsen med at forloveren arrangerer ens siste fest som singel. Klart at det skal tas spesielle hensyn hvis man har fobier eller allergier eller noe lignende, men å skulle legge føringer for laget selv blir bare for dumt. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #31 Skrevet 11. mai 2011 Hva i all verden er det for slags folk dere velger som forlover hvis dere er redd for at de skal invitere mobberen fra barneskolen? Jeg er vant til at utdrikningslag har man null kontroll på - det er det som er vitsen med at forloveren arrangerer ens siste fest som singel. Klart at det skal tas spesielle hensyn hvis man har fobier eller allergier eller noe lignende, men å skulle legge føringer for laget selv blir bare for dumt. La oss innvitere alle du hater og ingen du liker.wohoooo
Anglofil Skrevet 11. mai 2011 #32 Skrevet 11. mai 2011 (endret) Lydhør, javisst. Og at noen skulle finne på å invitere dine mobbere hadde jo vært sykt. Men du strekker strikken litt langt med eksemplene dine. Her er det en forlover som har bedt noen fler enn hva brudgom ønsket. Ts har ikke skrevet noe om at dette var noen som banket han på barneskolen eller dolka han i ryggen på vgs. Regner da med at de er venner, om enn noe perifere. Jeg tenker at han bare har lyst å lage en skikkelig fest og at han selvfølgelig gjør dette i beste mening. Ja, selvsagt er dette overdrevent, men verken du eller andre har noe med hvorfor man ikke vil invitere noen. Hvis jeg sier til min forlover at den og den vil jeg ikke invitere så forventer jeg faktisk at det blir lyttet til, akkurat som jeg selvsagt lytter til hennes ønsker hvis jeg skal arrangere hennes utdrikningslag. Det kan være grunner man ikke vet om, og som man strengt tatt heller ikke har noe med. "En skikkelig fest" for forlover er kanskje ikke det for den man er forlover for hvis man ikke trives i lag med dem forlover har bestemt. Mvh Yvonne Endret 11. mai 2011 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #33 Skrevet 12. mai 2011 Utdrikningslag slik noen mener det skal være, er bare tragisk, pinlig, barnslig og tacky. Med mindre du er 22 og synes russefest er toppen, synes jeg man kan forvente at den forloveren man velger, lager et lag for den som skal gifte seg, ikke for å skulle være "kul" selv eller andre tåpelige ting. Jeg var nettopp i et lag hvor forloveren helt klart hadde laget sitt eget drømmelag, men hvor bruden selv syntes hele dagen var en seigpining av en annen verden. Det er egoistisk, etter min mening - det er den som skal gifte seg som skal stå i sentrum og ha en fin dag, det er ikke forlover-fest. Hvis man ikke kan sette seg selv til side for en slik anledning engang burde man takke nei til oppgaven. Jeg kommer til å velge forlover deretter, og hvis vedkommende (noe hun ikke kommer til å gjøre, for hun har respekt for andre mennesker...) tar helt av i feil retning og arrangerer noe jeg overhodet ikke vil være en del av, så kommer jeg til å la være å delta. Helt enkelt. Hadde jeg ikke kunnet stole på en eneste venninne, ville jeg selvsagt arrangert et lag selv. Eller droppet det i det store og hele. Vennskap gir ikke plass for ego-utfoldelse på slike dager, etter min mening, det er bare dårlig gjort og utrolig barnslig - men som sagt, er du tjue år og synes utdriting er stas så kjør på... I tilfellet til TS synes jeg forloveren høres ut som en typisk ego type som ser sitt snitt til å lage en fest han selv ville synes var kul. La oss håpe brudgommen får en fin dag uansett, og så har han lært litt også om hvem han kan stole på. 2
Brud i mai Skrevet 13. mai 2011 #34 Skrevet 13. mai 2011 er det mulig... akkurat som ikke jeg er en ordentlig brud fordi jeg synes det er dårlig gjort at ikke forloveren vil respektere min samboers ønsker... han vil virkelig ikke ha flere i utdrikningslaget, var det noen han ville ha med tillegg til de som han har sagt så var det de i familien, ikke de andre som forloveren har valgt og bli med.. når min kjære ikke ønsker å ha utdrikningslag, men til nød ha noen få kompiser bør man respektere det... Da synes jeg bare forloveden din skal ringe forlover å si han ikke vil ha noe utdrikningslag i det hele tatt. Det er ganske normalt at forlover styrer dette uten innblanding, og de fleste må vel gjennom ting i utdrikningslaget de ikke er helt fornøyd med?? Om han ikke tør å gjøre dette så burde han heller ikke klage.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #35 Skrevet 13. mai 2011 Da synes jeg bare forloveden din skal ringe forlover å si han ikke vil ha noe utdrikningslag i det hele tatt. Det er ganske normalt at forlover styrer dette uten innblanding, og de fleste må vel gjennom ting i utdrikningslaget de ikke er helt fornøyd med?? Om han ikke tør å gjøre dette så burde han heller ikke klage. Normalt? Bullshit! Ganske normalt å følge en invitasjonsliste om hvem man ber. Mulig det er tradisjon å være mest drittsekk mot den som gifdter seg. Takk og lov er ikke det noe venneflokken min har innført.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå