Gå til innhold

Hvordan få .bin-filer til å funke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg lurer på hvordan jeg skal få et program av typen. .bin-fil til å fungere? Hvordan skal denne brennes? Noe spesielt som må gjøres?

På forhånd, takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hellu!

Du trenger en stk .bin-fil og en .cue-fil.

Brenn dem som image i brennerprogrammet ditt!

Du kan også bruke program som leker CD-ROM. Da slipper du å brenne CD-er av filene. F.eks. Alcohol 120% (koster penger, men du kan finne en demo) eller Daemon tools (gratis)

Skrevet
Hellu!

Du trenger en stk .bin-fil og en .cue-fil.

Brenn dem som image i brennerprogrammet ditt!

Du kan også bruke program som leker CD-ROM. Da slipper du å brenne CD-er av filene. F.eks. Alcohol 120% (koster penger, men du kan finne en demo) eller Daemon tools (gratis)

Dvs. at jeg trenger en stk. bin-fil og en .cue-fil av samme programmet da, mao?

Når det gjelder det neste du skrev, mente du der egentlig..hehe..? Hvordan funker dette? Har hørt litt om Daemon, er dette bra?

Har selv Nero 6.0, har hørt at dette skal brenne .bin-filer ganske bra, stemmer dette? Har ikke prøvd det ennå, men skal gjøre det asap.

Skrevet

Bin-filen er ofte ganske stor. Cue-filen er bitteliten og skal følge med bin-filen du har. Hvis ikke kan du få problemer med å brenne den (Tror kanskje det er en fil som forteller brenneprogrammet om hvordan imaget skal se ut).

Nero 6 funker utmerket til å brenne images. :)

Daemon Tools er et kjempebra program. Aldri hatt problemer med det før!

Gjest Anonymous
Skrevet

Du trenger egentlig ikke en spesiell cue-fil for å brenne bin-filer. Hvis du har lastet ned en bin-fil, så kan du lage deg en cue-fil på ett plunk:

-Åpne notepad

-Skriv inn følgende:

FILE "The_Sims_Unleashed_CD2.BIN" BINARY

TRACK 01 MODE1/2352

INDEX 01 00:00:00

Bytt ut "The_Sims_Unleashed_CD2.BIN" med navnet på den filen du vil brenne. Her er det nødt til å være helt likt, eller vil den ikke finne filen.

Så hvis bin-filen du skal brenne heter feks. "Hei_på deg.og.meg.bin" så må akkurat så i cue-filen.

-Lagre så filen, og her er det eneste viktige at den skal hete cue til etternavn.... fornavnet spiller ingen rolle.

P.S. Den må også lagres i den samme mappen som bin-filen, ellers må man skrive pathen foran filnavnet.

Lykke til:-)

Skrevet

Nero 6 funker utmerket til å brenne images. :)

Fant at at jeg allikevel hadde begge filene som trengs. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal brenne programmet som "image" i Nero 6.0. Har du gjort dette før, jordbær? Jeg antar at jeg må velge menyen "Burn image to disc"? Og da skal jeg velge BEGGE filene, ikke sant? Men det er da "problemet" oppstår...får en slik en hendig feilmelding "unexpected file format", dette er når jeg velger .bin-fila... What should I do?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei igjen:-)

Når du er klar til å brenne starter du opp nero, men lukker det wizard vinduet, slik at du bare ender opp med et åpent Nero. Uten noen som helst valg, men med en utforsker på høyre side.

Velg deretter:

File -> Burn image

Da vil du få opp en dialog-boks, og der leter du deg fram til cue-filen.

dobbeltklikk på denne, og kjør i vei.

Skrevet

Velg deretter:

File -> Burn image

Da vil du få opp en dialog-boks, og der leter du deg fram til cue-filen.

dobbeltklikk på denne, og kjør i vei.

Hva med .bin-filen da? Skal ikke denne være med?? :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei, hei igjen.

Bin-filen skal ikke være med. Den åpnes automatisk ved bruk av cue-filen. Det er derfor det er viktig å åpne cue-filen, for å se at det er identisk "Fil-navn" som står i cue-filen, og det bin-filen heter.

Dette vil dermed virke omtrent som en batch-fil (hvis du har noen erfaring med silke). Det er en fil som inneholder informasjon om hvordan en annen fil skal håndteres.

Mao.... Bare dobbeltklikk på cue-filen, og kjør på.

• 6 år senere...
Gjest Gjest_chris_*
Skrevet

hva hvis det bare er en bin fil og ikke en cue, åssen går jeg frem for å brenne det da??? det er til playstation forresten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...