Gå til innhold

Noen her som bor i et ÄLVSBYHUS?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vurderer å bygge denne hustypen, både fordi det går relativit kjapt å bygge (ferdige moduler) og fordi alt arbeidet innvendig er gjort.

Synes husene ser ganske fine ut, i allefall de i 1 1/2 etasje. Bildene av interiøret på nettsiden deres ser grusome ut, men jeg tror de har en god del tapeter å velge i. Hvis ikke kan en vel male over det?

www.alvsbyhus.no

Noen som bor i et slikt hus? Eller har bodd? Eller skal bygge? Hvordan gikk byggingen og alt det praktiske? Hvordan er huset å bo i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har desverre ikke noen erfaring med denne leverandøren.

Men jeg har positive erfaringer med "ferdighus"/elementhus der veggene er produsert på forhånd. Sparer masse tid og penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi flytter inn i et sånt hus om en måned og ti dager!!! :D :D :D

har valgt "askeladden" og må si jeg er STRÅLENDE fornøyd med service og oppfølging!! selgeren vår gjør alt for oss, kan bare ikke få rost ham nok! det som er så bra er at ALT er med! kun listene langs gulv som man må ordne sjøl, men de følger faktisk med!! hvitevarer, gulvbelegg, tapeter, bad, ALT er med! og det er varmepumpe og fralufts-varmepumpe, så det er varme hus!

norske ferdighus kommer ikke i nærheten engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Ferdighus er ræva

Jeg hadde heller spytt i 500000 kr extra gått til arkitekt sagt jeg vil ha d sånn og sånn og så fått ehuset i mine drømmer :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville heller ha ferdighus enn ikke-hus :wink:

Vi fikk huset slik vi ville og slik at det passet på tomta vår.

Sparte nok 500000 på selve huset og en god del på at det gikk såpas fort, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie
Jeg ville heller ha ferdighus enn ikke-hus  :wink:  

.

den dagen jeg skal realisere husdrømmen så skal jeg ha d akkurat som jeg drømmer om med STORT kjøkken

Er vandt til å klare meg på lite.

D er verre m de som er vandt til å ha alt, så d blir nok billig hus på meg når renta går opp igjen om ett par års tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen umulighet å få stort kjøkken i ferdighus. Av alle de ørten hustypene vi så på, så vare det ingen som hadde små kjøkken.

Den eneste forskjellen på ferdighus og arkitekttegnede hus er at elementene i ferdighusene er produsert på forhånd.

I de fleste tilfeller kan huset gjøres om, slik at man får det som man vil.

Selvsagt må man betale for å gjøre endringer, ettersom tegningene må forandres, men det blir likevel billigere enn å få tegnet huset fra grunnen av og ha snekkere som setter på en og en planke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøkkenet vårt kommer til å bli på 20,6kvm, stort nok for med og sambis! vaskerom på 8kvm, flott det og! stua skal vi gjøre strørre ved å slå ut veggen mellom stua og et soverom. ikkeno`problem.

men må si at det jeg leste ovenfor var litt urovekkende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Liza: Ååå, må få høre når dere har flyttet inn!

Har dere valgt NX-modellen?

Og hvor lang tid tar det fra dere bestemte dere for å bygge huset til dere kan flytte inn?

Sexusadie: ikke alle som har råd til 500 000 ekstra, da!! Merkelig holdning... Forresten så får du ikke så voldsomt mye større og bedre hus for 1700000 kr. heller altså.

Sjekket en god del husleverandører og det billigste huset jeg kunne finne som passet for oss, med sokkel og liten hovedleilighet i hovedetasjen, ikke loft, så kom prisen på 1500000 til sammen.

Hovedinnlegger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Jeg skjønner hvorfor dere sier Merkelig holdning, d jeg mener er at jeg kommer ikke til å bruke flerfoldige kroner på ett hus makens til naboens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jaja, noen skal jo være så spesielle... :lol:

For noen er det snakk om å ha en brukbar plass å bo, ikke å bygge drømmeslottet! Det handler mer om en nødvendighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Mener bare det at ikke alle har det som en mulighet.

Jeg kommer aldri å få råd til å bygge/kjøpe et hus til 2 mill. Så for meg er det ikke først en fremst en drøm å bygge hus men en måte å skaffe meg en bolig på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

det sies jo at man skal bygge tre ganger før man blir fornøyd, og da har man forhåpentligvis det arkitekttegnede :D

vi har valgt nx-modellen ja. bestemte oss vel i mars/april, og skulle egentlig flytta inn i oktober, men måtte bytte hustype og det ble da utsatt til nå. men har jo gått utrolig fort.

slapp forresten byggelån, og sparer ca 50000 i renter pga det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...