liseanthus Skrevet 10. mai 2011 #1 Del Skrevet 10. mai 2011 Sliter veldig med å få i småtten væske, og han er veldig gla i saft så når kan han evt begynne å få litt for seg selv i en flaske? Vi var på helsestasjonen her om dagen, og da sa hs at småtten fint kan spise jordbær nå, vil det si at jeg kan det også?^^ ammer fortsatt littegrann, men ei veninne av meg sa allergi faren ikke var over før rundt ett år. whats right? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 10. mai 2011 #2 Del Skrevet 10. mai 2011 I mine øyne skal ikke en baby ha saft i det hele tatt. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liseanthus Skrevet 10. mai 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 10. mai 2011 nei det er jo en grunn til at jeg spør, takk for svar sj 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 10. mai 2011 #4 Del Skrevet 10. mai 2011 Jordbær kan du forøvrig fint spise. Er ikke forbundet med fare for allergi lenger.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #5 Del Skrevet 10. mai 2011 Ville unngått søtningstoffer de første årene. Hva med å ha litt eple eller litt agurk i vannet? Det gir en svak antydning til smak med god samvittighet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 10. mai 2011 #6 Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg ville også holdt babyen unna saft, men det går an å gi de littegranne fruktsmak i vannet - uten sukker. Hvis du koker frukt til barnet, kan du f.eks. ta vare på kokevannet og tynne det ut. Men det kan være dumt med tanke på at de da ikke vil ha vann, fordi det med smak er best. Så jeg gir bare vann, greit at de venner seg til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 10. mai 2011 #7 Del Skrevet 10. mai 2011 Barn under 3 år bør vel ikke få kunstige søtstoffer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 10. mai 2011 #8 Del Skrevet 10. mai 2011 Elstemann her smakte ikke noe av juice/saft etc før han fylte 1 år. Før det drakk han kun vann, eller fikk smake noe biola før den tid. Når man derimot velger å la de smake noe annet, så skal ikke barn ha kunstige søtningsstoffer før fylte tre år. Det første eldstemann her fikk smake av den type drikke var vel denne fra Nestle. Kun ren fruktjuice, blandet ut med vann. Det kan man jo også lage selv, som du ble tipset om over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 10. mai 2011 #9 Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Nei, de små skal ikke ha kunstige søtstoffer, og ikke for ofte sukkerdrikke heller, men jeg tror ikke litt en gang i blant skader. Har du prøvd juice blandet med vann, eller noen av drikkene for babyer fra Nestlé, Hipp eller Småfolk? Men når du sier at småtten får i seg lite væske, betyr det lite melk? Etter tickeren å dømme er han jo veldig liten enda, og bør få mesteparten av væske/-matbehovet fra melk. Jordbær kan du fint spise så lenge du ikke kommer fra en hyperallergisk familie (det kan du forøvrig gjøre under svangerskapet også). Endret 10. mai 2011 av Harlekin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #10 Del Skrevet 11. mai 2011 Her i gården blandet vi også usukret saft (eller avkok fra kokte eplebiter) med vann. Frem til hun var ett år ca. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liseanthus Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #11 Del Skrevet 11. mai 2011 Nei, de små skal ikke ha kunstige søtstoffer, og ikke for ofte sukkerdrikke heller, men jeg tror ikke litt en gang i blant skader. Har du prøvd juice blandet med vann, eller noen av drikkene for babyer fra Nestlé, Hipp eller Småfolk? Men når du sier at småtten får i seg lite væske, betyr det lite melk? Etter tickeren å dømme er han jo veldig liten enda, og bør få mesteparten av væske/-matbehovet fra melk. Jordbær kan du fint spise så lenge du ikke kommer fra en hyperallergisk familie (det kan du forøvrig gjøre under svangerskapet også). - ja han får i seg alt for lite melk, spiser nesten aldri mer enn 120 ml, derav blir han veldig hard i magen og sliter med avføringen :/ men takk for svar skal helt klart prøve noen av tipsene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #12 Del Skrevet 11. mai 2011 Hvis han er dårlig i magen, prøv litt sviskesaft, så får du både drikke og fart på magen. Den kan kjøpes ferdig (bland gjerne med litt kokt vann for å tynne ut), eller du kan koke noen svisker og evt sile det. Din er jo stor nok til litt biter så da kan du mose eller kjøre det i en stavmikser også så blir det litt tykkere drikke. Du kan jo også koke litt epler/pærer og gjøre det samme med dem. Jeg vet ei venninne av meg lagde "banamilkshake" med most banan og MME så det er mange muligheter til å få smak uten at det trenger å være kunstige søtstoffer. Prøv også vann på tutkopp hvis han ikke er vant til kopp, da blir det litt mer spennende. Det er jo litt dumt å venne dem til å måtte ha smak på vannet, men det viktigste er jo at de får i seg nok væske, iallefall nå som varmen kommer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 11. mai 2011 #13 Del Skrevet 11. mai 2011 Sliter veldig med å få i småtten væske, og han er veldig gla i saft så når kan han evt begynne å få litt for seg selv i en flaske? Vi var på helsestasjonen her om dagen, og da sa hs at småtten fint kan spise jordbær nå, vil det si at jeg kan det også?^^ ammer fortsatt littegrann, men ei veninne av meg sa allergi faren ikke var over før rundt ett år. whats right? Nå har ikke jeg peiling, men om babyen kan spise jordbær selv så må det da være greit om han får det i seg via morsmelk også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 11. mai 2011 #14 Del Skrevet 11. mai 2011 Jordbær er ikkje noko problem. Ungar under 3 år bør ikkje ha kunstige søtstoffer. Ville ikkje ha gitt ein 6 mnd gamal unge saft, men når dei nærmar seg året, tykkjer eg det er greit innimellom, men då "ordentleg" saft med sukker, og heller mindre mengder... Kunstig søtning er ikkje bra. Elles er det ein god del juice og saft beregna til babyar i "babyavdelinga" i dei fleste matbutikkar, fleire av dei er frå 4 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liseanthus Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #15 Del Skrevet 11. mai 2011 Hvis han er dårlig i magen, prøv litt sviskesaft, så får du både drikke og fart på magen. Den kan kjøpes ferdig (bland gjerne med litt kokt vann for å tynne ut), eller du kan koke noen svisker og evt sile det. Din er jo stor nok til litt biter så da kan du mose eller kjøre det i en stavmikser også så blir det litt tykkere drikke. Du kan jo også koke litt epler/pærer og gjøre det samme med dem. Jeg vet ei venninne av meg lagde "banamilkshake" med most banan og MME så det er mange muligheter til å få smak uten at det trenger å være kunstige søtstoffer. Prøv også vann på tutkopp hvis han ikke er vant til kopp, da blir det litt mer spennende. Det er jo litt dumt å venne dem til å måtte ha smak på vannet, men det viktigste er jo at de får i seg nok væske, iallefall nå som varmen kommer. Han får mye sviske også, men det hjelper bare innimellom ;( har prøvd å gi han vann i dag men han bare spyttet ut igjen tuten hver gang og ville ikke ha verken med smak, varmt eller kaldt blir litt rådvill nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 11. mai 2011 #16 Del Skrevet 11. mai 2011 Hvorfor vil han ha så lite melk? Prøvd å skifte merke på erstatningen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liseanthus Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #17 Del Skrevet 11. mai 2011 Hvorfor vil han ha så lite melk? Prøvd å skifte merke på erstatningen? Hadde jeg enda visst det så, men der sier du noe! Kanskje vi skulle prøvd det :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #18 Del Skrevet 11. mai 2011 Jeg ville IKKE gitt spebarnet mitt saft med aspartam, ettesom barrieren til hjernen ikke er ferdigutviklet og aspartam kan være skadelig for både fostre og spebarn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #19 Del Skrevet 11. mai 2011 Jeg ville IKKE gitt spebarnet mitt saft med aspartam, ettesom barrieren til hjernen ikke er ferdigutviklet og aspartam kan være skadelig for både fostre og spebarn. Hva slags barriere? Aldri hørt om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 11. mai 2011 #20 Del Skrevet 11. mai 2011 Hadde jeg enda visst det så, men der sier du noe! Kanskje vi skulle prøvd det :D Ville prøvd det. Men er dette noe som plutselig har skjedd da? Har han drukket masse melk før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå